2017-05-15, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PelleKran
Jag bor på Midhem/Ellstorp. Rör mig till fots ute dag som natt. Tidigare boende i Stockholmsregionen på flera orter. Kände mig alltid osäkrare där. Mycket mer tjejer som går ute själva på natten här borde innebära att även de känner sig säkrare, relativt Stockholmsregionen.

Klart Malmö har en massa problem, men i min vardag ser jag väldigt lite av det och många andra med mig. Ingen talar någonsin om alla som bor i Malmös stora och centrumnära villaområden. Halva Rosengård är villor. Herrgården är ett tjog höghus. Mycket hade varit bättre om inte en grupp fattiga människor utan någon relation till samhället hade varit utelämnade till att bo i ett fåtal kåkar på Rosengård, Hermodsdal osv. Jag har cyklat runt där flera gånger dag och kvällstid. Ingen bryr sig om en medelålders svenne där, jag är ointressant för dem. Problemen uppstår av isolering, då sluter sig folk samman med de som de har. Sen kommer folk utifrån och ska bryta upp isoleringen, den enda trygghet de har. Klart de blir rädda och arga och våldsamma. Det hade de flesta blivit i det läget. Många kommer dessutom från samhällen där den sista du litar på är någon som kommer från staten.

Anta att Ryssen kom och bombade sönder Sverige, och gjorde påtryckningar mot grannländerna som härbärgerar flyende Svenskar. Anta sen att några procent av dessa flyende Svenska hamnar i säg Argentina, och i sin brist på spanskakunskaper och begripliga universitetsexamina hamnade i olika ghetton. Hur lång tid skulle det ta innan något derivat av Kent Ekeroth eller Björn Söder skulle börja hetsa om att katoliker är onda, att den som inte firar midsommar har svikit fäderneslandet, och olika gäng av Gustav Kasselstrand-kopior börja cirkulera för att hålla koll på "våra" kvinnor? Dagar, det är min gissning.

Sossesverige underskattar ofta hur smarta folk är i sin vardag. De nykonservativa - med eller utan liberal kostym - verkar tro att att folk utelämnade till sina mest grundläggande drifter, och att dessa endast kan utmanas av något så abstrakt som en religiös lära, som i sig är så stark att den helt kan dominera hur dessa drifter tar sig uttryck. Det är en ganska märklig analys. Nog för att vi har lite biologiska skillnader här och var, men vad är det i just islam som gör att den helt kan styra om folk på ett visst sätt - och att just islam har denna unika kraft? Och varför ser jag då kvinnor i slöja på krogen med kvinnor utan slöja och ljus hy bara några kvarter från där jag bor?

Nä du, Ted Borg, den gubben går inte...

Känns som du har exceptionell låg IQ så du måste jobba inom offentlig sektor. De som kommer från "stockholmsområdet"=white trash, flyttar ner till Skåne för de har inga alternativ och har alltid en massa introverta tankar som skiljer sig från verkligheten. Att cykla snabbt igenom Rosengård då alla sover innebär inte att allt är lugnt och att det är fritt fram. Jag tror bara att du är en förlorare med låg analytisk förmåga. Det är sådana som kommer fram till det du har "kommit fram" till såvida du inte läst det i Sydsvenskan och Skånskan.
Citera
2017-05-15, 17:35
Medlem
Snattare försökte köra över väktare

Det var under söndagseftermiddagen som två kvinnliga snattare upptäcktes av en väktare i en klädesbutik på köpcentrumet Mobilia. De två kvinnorna grips på platsen och polis tillkalas.

Därefter fortsatte väktaren sitt arbete och några timmar senare befann han sig ute på köpcentrumets parkering när en bil plötsligt kommer körandes i hög fart emot honom.
Läs mer.......

http://24malmo.se/2017/05/15/snattare-forsokte-kora-over-vaktare-vid-kopcentrum/
Citera
2017-05-15, 17:58
Medlem
Sålde stöldgods utanför loppis

Det var när en polispatrull rutinpatrullerade på Västra Hindbyvägen under söndagsförmiddagen som de upptäckte att två personer, en man och en kvinna stod och sålde prylar utanför loppmarknad.

Mannen och kvinnan, båda i 50-årsåldern ertappades med två resväskor fyllda med hygienartiklar.
Läs mer.............

http://24malmo.se/2017/05/15/salde-stoldgods-i-resvaskor-utanfor-loppis/
Senast redigerad av ascheberg 2017-05-15 kl. 18:02.
Citera
2017-05-15, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Det var under söndagseftermiddagen som två kvinnliga snattare upptäcktes av en väktare i en klädesbutik på köpcentrumet Mobilia. De två kvinnorna grips på platsen och polis tillkalas.

Därefter fortsatte väktaren sitt arbete och några timmar senare befann han sig ute på köpcentrumets parkering när en bil plötsligt kommer körandes i hög fart emot honom.
Läs mer.......

http://24malmo.se/2017/05/15/snattare-forsokte-kora-over-vaktare-vid-kopcentrum/

Om jag inte minns fel så har det varit en hel del rån mot åldringar kring Mobilia och det är där muslimer och zigenare finns i överflöd. Handla inte på Mobilia.
Citera
2017-05-16, 05:04
Medlem
Här provskjuter kriminella sina automatvapen

Flera garage i Malmö används av kriminella för att provskjuta vapen. SVT:s Dold har besökt ett garage på Lindängen där väggarna är sönderskjutna med automatvapen som Kalasjnikov.
Det är i ett garage under ett hyreshus på Lindängen i Malmö som kriminella vid flera tillfällen har provskjutit sina vapen. Hålen i väggarna vittnar om olika kaliber.

Kriminella kallar skjutningarna för ”träningsläger”. Där provskjuter de sina vapen för att lära sig hantera dem, för att känna hur det känns, berättar en ung Lindängenbo som vi kallar ”Ali”. Han vill vara anonym, men visar Dolds reporter runt i garaget.

– Det här, det kan vara Kalasjnikov, dom som är större. Sen finns det ju mindre, 9mm som kommit i väggarna här, säger han.
Läs mer........

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/se-garaget-dar-kriminella-provskjuter-vapen
Citera
2017-05-17, 06:11
Medlem
Polis fann flera kilo hasch vid tillslag
Den misstänkta mannen har varit häktad sedan dess. Åklagare yrkar för utvisning.

Vid en husrannsakan på Lorensborgsgatan fann polisen 5,440 kilogram cannabisharts, 56,62 gram kokain och fyra tabletter innehållande MDMA.

Händelsen ska ha inträffat i november 2016. Mannen anhölls samma månad och har varit häktad sedan dess.

http://24malmo.se/2017/05/16/polis-fann-flera-kilo-hasch-vid-tillslag/
Senast redigerad av ascheberg 2017-05-17 kl. 06:14.
Citera
2017-05-17, 15:10
Medlem
Någon mer som hörde en jättehög smäll tidigt i morse (ca kl. 5.30 på morgonen)? Hörde den i centrala Malmö men måste hörts över en stor del av staden. Trodde det var ännu en bomb förutom det märkliga att det inträffar tidigt en vardagsmorgon.

Någon som har en aning om vad det kan ha varit? Hittar ingen info.
Citera
2017-05-17, 15:41
Medlem
spoilers avatar
"En 42-årig man från Libanon har åtalats för sexuellt ofredande efter att han blottat sig för en sjuårig flicka.

/.../

När mannen blottades sig för flickan bad han också henne att beröra hans könsorgan. Vidare efter det visade han flera nakenbilder för den unga flickan."

http://24malmo.se/2017/05/17/visade-penis-och-bad-sjuaring-rora-den/

Edit: Infon om Libanon är nu borttagen, skribenten är nog skickad till värdegrundsläger.
Senast redigerad av spoiler 2017-05-17 kl. 16:26.
Citera
2017-05-17, 17:28
Medlem
NickSonnys avatar
Citat:
Flera garage i Malmö används av kriminella för att provskjuta vapen. SVT:s Dold har besökt ett garage på Lindängen där väggarna är sönderskjutna med automatvapen som Kalasjnikov.
Det är i ett garage under ett hyreshus på Lindängen i Malmö som kriminella vid flera tillfällen har provskjutit sina vapen. Hålen i väggarna vittnar om olika kaliber.

Kriminella kallar skjutningarna för ”träningsläger”. Där provskjuter de sina vapen för att lära sig hantera dem, för att känna hur det känns, berättar en ung Lindängenbo som vi kallar ”Ali”. Han vill vara anonym, men visar Dolds reporter runt i garaget.

– Det här, det kan vara Kalasjnikov, dom som är större. Sen finns det ju mindre, 9mm som kommit i väggarna här, säger han.
Läs mer........

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/se-garaget-dar-kriminella-provskjuter-vapen
Citat:
Trots att det handlar om vapen som automatkarbinen Kalasjnikov eller AK-47, tror inte Erik Jansåker att det är någon fara för allmänheten.

– Jag förstår att det är oerhört frustrerande men det ligger i deras intresse att inte bli observerade och riskera att polisen dyker upp. Deras avsikt är att prova och de vill inte bli ertappade, säger Erik Jansåker.

Men om jag ska parkera min bil när de står och provskjuter så ertappar jag ju dem?

– Ja, men de har nog sett till att det finns någon vakt där. Som sagt det ligger i deras intresse att inte bli ertappade. Min bedömning att risken för allmänheten är ringa.
Översättning: "Så länge inga laglydiga svenskar blir skjutna får svartingarna ägna sig åt självsanering bäst de vill." Snacka om att lämna walkover. Patetiskt.
Citera
2017-05-17, 19:34
Medlem
CliviaMiniatas avatar
Citat:

Läs mer........

Verkligen patetiskt att låta de här killarna hålla på och skjuta i källaren.
Om de skulle göra så i min källare så tror jag att en del bråte därnere skulle "självantända." Gärna kl 9 på morgonen när alla pundare ligger och sover sin söta sömn.
Om varken polisen, hyresvärden eller grannarna agerar så får de skylla sig själva. Idioter.
Malmö måste vara en så speciell stad. Hjälp de stackarna!
Citera
2017-05-17, 20:00
Medlem
Dronningens avatar
Nya bud
Citat:
Kommunalråd i Malmö: "Vi kan ta emot fler flyktingar"
http://www.expressen.se/kvallsposten...er-flyktingar/
Citera
2017-05-17, 20:43
Medlem
flygandeflaxs avatar
Jag är en av dom som sa "aldrig sd" förr.
Men: Vi måste faktiskt få ett slut på det här. Jag har kompisar som jobbar inom skolan, på bibliotek, fritidsgårdar. Jobbar man i de mer utsatta områdena (Rosengård, Lindängen) så går man "in i väggen" förr eller senare. Det är kaos. Jag vill inte gå ut men vart jag jobbar men på en skola i ett område som inte är så känt i media som ex vis Rosengård. Men problemen är inte koncentrerade till "the no go zoner" utan finns överallt förutom möjligtvis i de allra lugnaste områdena. Limhamn och Videdal kanske, eller Bunkeflo.
Jag har en administrativ tjänst dvs jag är inte lärare. Men dagligen är det bråk, extremt fult språk (man hör fitta, hora, knulla din mamma varenda dag). Tjafs och tjat om "respekt" och trots att nån unge har sparkat sönder en stol så räcker det inte med vittnen utan det blir en jävla massa hot och tjafs och ungens bröder börjar komma till skolan och jiddra med personalen och hota. Svensk personal har inget att säga till om, vi är andra klassens människor tydligen som man bara kan spotta på.
Ex: Vi hade nya blomsterkrukor i en entré, lite större, fina var de, hur länge fick de stå innan dom blev söndersparkade ? Ungefär 30 minuter.

Så till där jag bor, för visst vill man andas ut efter "händelserik" arbetsdag i det mångkulturella Malmö? jo, Jag bor i ett centralt ganska lungt me bostadsrätter så på så sett är det lugnt, men utanför på gatan och i en näraliggande liten park har det börjat samlas invandrarungdomar som står och skriker och så kommer det bilar med "shady" typer i och stannar. Ungdomarna/männen är alltifrån ELVA (!!!) år till 25.

En kompis som jobbar på fritidsgård möter dagligen ett språk och en attityd som inte är acceptabel på nåt sätt.
Vandalism. Om dom anordnar något för ungdomarna kommer de och förstör genom att skrika, "göra kaos" och bränna saker. Papperskorgar utanför min arbetsplats brinner dagligen. Uppgivet säger hen alltså den som jobbar inom fritids-sektorn att "vi gör en massa saker för dom men det duger ju aldrig de skiter i oss de vill bara visa sitt hat". Till slut blir man ju helt uppgiven!

Detta är ett samhälle vi inte kan ha. Jag har inget emot skötsamma invandrare och tror väl egentligen inte att Sverige kan sluta sig totalt. Invandring och utvandring sker hela tiden och har alltid gjort det. Men nu är det något helt annat. Det är en aggressivitet och en fullständig nonchalans. Och ett hat.

Det är också en religion där det finns anhängare som aldrig tänker assimilera sig eftersom man inte vill smälta in bland "västerlänningar som är otrogna hundar". Det går inte att mötas med såna människor. Jag säger inte att alla är is-kandidater men det finns en uppfattning om att svenskar är lägre stående, naiva, "för snälla"... man kan behandla oss hur som helst enligt dessa individer.

Jag blir så jääävla trött på allt detta och lägger min röst från att i alla år röstat vänster på sd för jag är så sjukt missnöjd med hur detta har hanterats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in