2017-05-11, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Företag och företag. Nu är jag ingen mc gubbe själv men av det man läst så har de ju tydligen övervakning på sig 24/7. De trakasseras ständigt av Polisen och säkert även Säpo. I längden måste det väl vara svårt att vara livsstilskriminell i den miljön. Jag tror de flesta i dagens en-procentar miljö är vanliga knegare som gillar att partaja och är smågalna i övrigt. Men jobbar hårt så de har råd med hoj och medlemsavgift. Nu pratar jag om själva hojåkarna, inte svansen runtom. Tror säkert det kan vara helt annorlunda utomlands och när det begav sig, men typ Mega-typer (läst boken) dvs fullvärdiga som är sjukpensionärer och lever på indrivning tror jag är ytterst få. Pga all övervakning. Nej, skulle man vara kriminell på det sättet tror jag inte man vill skylta med sin verksamhet som klubbarna gör och dra åt sig ögon. Låter ju helt ologiskt. Däremot så är de ju inte att leka med och säkert väldigt aggressiva och försvara sina färger med det våld som krävs men inte i onödan. Är det sant att de förbjudit knark i HA så säger det väl allt. Alla kriminella man stött på genom åren har ju haft det gemensamt, att de gillar pulver.
Bra inlägg, helt rätt tänkt.
Citera
2017-05-11, 15:38
Medlem
Kozitass avatar
Citat:
Företag och företag. Nu är jag ingen mc gubbe själv men av det man läst så har de ju tydligen övervakning på sig 24/7. De trakasseras ständigt av Polisen och säkert även Säpo. I längden måste det väl vara svårt att vara livsstilskriminell i den miljön. Jag tror de flesta i dagens en-procentar miljö är vanliga knegare som gillar att partaja och är smågalna i övrigt. Men jobbar hårt så de har råd med hoj och medlemsavgift. Nu pratar jag om själva hojåkarna, inte svansen runtom. Tror säkert det kan vara helt annorlunda utomlands och när det begav sig, men typ Mega-typer (läst boken) dvs fullvärdiga som är sjukpensionärer och lever på indrivning tror jag är ytterst få. Pga all övervakning. Nej, skulle man vara kriminell på det sättet tror jag inte man vill skylta med sin verksamhet som klubbarna gör och dra åt sig ögon. Låter ju helt ologiskt. Däremot så är de ju inte att leka med och säkert väldigt aggressiva och försvara sina färger med det våld som krävs men inte i onödan. Är det sant att de förbjudit knark i HA så säger det väl allt. Alla kriminella man stött på genom åren har ju haft det gemensamt, att de gillar pulver.

President= självklart vad de betyder..
Vice president= se ovan..
SGT. at ARMS= "säkerhetsansvarig" med olika uppgifter i klubben
SECTY= "Sekreterare"
TREAS= Kassör (Treasurer)
AFFA = angel forever frorever angel
(Stad)-märke= Hangaround. Har inga ryggmärken utan bröstmärken på vänster sida.
Prospect-märke=provmedlem.
Bröstmärke höger sida= HA = väljer text själv tex Few but loco
Höger arm= HA= vänskapsbåge av stad, ej avd tillhörighet.
DEQUIALLO= använt sig av våld mot polis
VIKING= Medlem som startat HA i Norden
NOMADS= Nomadavd
1%= det vet ju alla..
FILTHY FEW= begått mord för klubben. Metallmärke under tygmärket med "diamanter" FILTHY FEW bärs endast av få Holländska HA-medlemmar. Death Heas-märke bärs endast i kombination med Filthy few märket.
FRONT LINE= ev likvärdigt med det ovan.

Kortfattat så är dem inte friska alltid men enligt dem själva så är det bara under rättvisa förhållanden det smäller.
Citera
2017-05-11, 15:43
Medlem
Kozitass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TooL
Jag är nollinsatt i MC gäng och kriminella överlag men tycker det är intressant.

Hur står sig HA och Bandidos samt övriga MC gäng mot alla invandrargäng som finns där ute? Har dom något att säga till om i dessa kretsar eller hur ser det ut?

Tidningarna vill ju alltid framställa MC gängen som det farligaste som finns i samhället men tycker dom känns betydligt behagligare än diverse invandrargäng.

Dem försöker föra ett krig mot staten istället för sig själva, istället för att ge sig på varandra så krigar dem emot den gemensamma fienden staten. Visst en del hatar varandra och det finns många jag själv stött på som skriker loss då och då men man undviker helst bråk för krig kostar.

Vad mig beträffar dock så har dem stora problem med invandrare som tar mer och mer mark från dem röda dock, mycket av drog handeln idag går genom abu hassan och company, om ni inte tror mig så gå ut i närmaste industri stad eller varför inte Göteborg, Malmö och fråga efter lite droger sedan möter ni upp langaren och frågar snällt om han odlat skägget över ögonen eller han är född så.

Om man går tillbaka 10 år och jämför med idag så har dem förlorat en hel del stålar.
Nåt annat är en ren lögn.
Citera
2017-05-11, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kozitas
Dem försöker föra ett krig mot staten istället för sig själva, istället för att ge sig på varandra så krigar dem emot den gemensamma fienden staten. Visst en del hatar varandra och det finns många jag själv stött på som skriker loss då och då men man undviker helst bråk för krig kostar.

Vad mig beträffar dock så har dem stora problem med invandrare som tar mer och mer mark från dem röda dock, mycket av drog handeln idag går genom abu hassan och company, om ni inte tror mig så gå ut i närmaste industri stad eller varför inte Göteborg, Malmö och fråga efter lite droger sedan möter ni upp langaren och frågar snällt om han odlat skägget över ögonen eller han är född så.

Om man går tillbaka 10 år och jämför med idag så har dem förlorat en hel del stålar.
Nåt annat är en ren lögn.

ha vågar inte ta tillbaka någon mark dom har tappat. här i sthlm är dom osynliga och gör inga pengar på knark för ingen vill ha deras kassa skit som faktiskt är jävligt kasst. låt dom leva på cigarettsmuggling och indrivning och torka sig i arslet med sina fina lädervästar, ingen bryr sig om dom längre, och ingen avdelning är vän med en annan och alla har sina egna affärer som dom inte delar med sig av. riktigt broderskap va
Citera
2017-05-12, 15:10
Medlem
exceptionals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Bra inlägg, helt rätt tänkt.
Men du har ju fel.
Citera
2017-05-14, 22:36
Medlem
Citat:
President= självklart vad de betyder..
Vice president= se ovan..
SGT. at ARMS= "säkerhetsansvarig" med olika uppgifter i klubben
SECTY= "Sekreterare"
TREAS= Kassör (Treasurer)
AFFA = angel forever frorever angel
(Stad)-märke= Hangaround. Har inga ryggmärken utan bröstmärken på vänster sida.
Prospect-märke=provmedlem.
Bröstmärke höger sida= HA = väljer text själv tex Few but loco
Höger arm= HA= vänskapsbåge av stad, ej avd tillhörighet.
DEQUIALLO= använt sig av våld mot polis
VIKING= Medlem som startat HA i Norden
NOMADS= Nomadavd
1%= det vet ju alla..
FILTHY FEW= begått mord för klubben. Metallmärke under tygmärket med "diamanter" FILTHY FEW bärs endast av få Holländska HA-medlemmar. Death Heas-märke bärs endast i kombination med Filthy few märket.
FRONT LINE= ev likvärdigt med det ovan.

Kortfattat så är dem inte friska alltid men enligt dem själva så är det bara under rättvisa förhållanden det smäller.

Coffe i NKPG har ju Filthy Few på sin väst samt Dequiallo.
Citera
2017-05-16, 04:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av disconnected2017
Coffe i NKPG har ju Filthy Few på sin väst samt Dequiallo.

Coffe har förtjänat det märket sen många år tillbaka.. Har sett snubben ett par gånger och bara det räcker med att man förstår att han inte är någon och skoja med
Citera
2017-05-16, 06:03
Medlem
Kozitass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kastakablar
Coffe har förtjänat det märket sen många år tillbaka.. Har sett snubben ett par gånger och bara det räcker med att man förstår att han inte är någon och skoja med
Jag tycker inte om det här med namn men är det C.K ni skriver om?
Citera
2017-05-16, 07:39
Medlem
Citat:
Jag tycker inte om det här med namn men är det C.K ni skriver om?

Precis
Citera
2017-05-16, 08:51
Medlem
johnthedickholmess avatar
Är ff märket två ss blixtar eller vilket märke är det?
Citera
2017-05-16, 11:56
Medlem
Citat:
Är ff märket två ss blixtar eller vilket märke är det?

FF märket är en bricka i tyg på bröstet. Ss blixtar är dom i USA te.x som bär på det då det har emot svarta och liknande. Har aldrig sett någon svensk medlem bära SS i sverige iallafall.
Citera
2017-05-17, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kastakablar
FF märket är en bricka i tyg på bröstet. Ss blixtar är dom i USA te.x som bär på det då det har emot svarta och liknande. Har aldrig sett någon svensk medlem bära SS i sverige iallafall.

Finns en som haft. Va inte så längesen. Finns säkert fler.
Senaste jag såg honom hade han dock byt till vanlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in