Citat:
Ursprungligen postat av
johnthedickholmes
Företag och företag. Nu är jag ingen mc gubbe själv men av det man läst så har de ju tydligen övervakning på sig 24/7. De trakasseras ständigt av Polisen och säkert även Säpo. I längden måste det väl vara svårt att vara livsstilskriminell i den miljön. Jag tror de flesta i dagens en-procentar miljö är vanliga knegare som gillar att partaja och är smågalna i övrigt. Men jobbar hårt så de har råd med hoj och medlemsavgift. Nu pratar jag om själva hojåkarna, inte svansen runtom. Tror säkert det kan vara helt annorlunda utomlands och när det begav sig, men typ Mega-typer (läst boken) dvs fullvärdiga som är sjukpensionärer och lever på indrivning tror jag är ytterst få. Pga all övervakning. Nej, skulle man vara kriminell på det sättet tror jag inte man vill skylta med sin verksamhet som klubbarna gör och dra åt sig ögon. Låter ju helt ologiskt. Däremot så är de ju inte att leka med och säkert väldigt aggressiva och försvara sina färger med det våld som krävs men inte i onödan. Är det sant att de förbjudit knark i HA så säger det väl allt. Alla kriminella man stött på genom åren har ju haft det gemensamt, att de gillar pulver.
President= självklart vad de betyder..
Vice president= se ovan..
SGT. at ARMS= "säkerhetsansvarig" med olika uppgifter i klubben
SECTY= "Sekreterare"
TREAS= Kassör (Treasurer)
AFFA = angel forever frorever angel
(Stad)-märke= Hangaround. Har inga ryggmärken utan bröstmärken på vänster sida.
Prospect-märke=provmedlem.
Bröstmärke höger sida= HA = väljer text själv tex Few but loco
Höger arm= HA= vänskapsbåge av stad, ej avd tillhörighet.
DEQUIALLO= använt sig av våld mot polis
VIKING= Medlem som startat HA i Norden
NOMADS= Nomadavd
1%= det vet ju alla..
FILTHY FEW= begått mord för klubben. Metallmärke under tygmärket med "diamanter" FILTHY FEW bärs endast av få Holländska HA-medlemmar. Death Heas-märke bärs endast i kombination med Filthy few märket.
FRONT LINE= ev likvärdigt med det ovan.
Kortfattat så är dem inte friska alltid men enligt dem själva så är det bara under rättvisa förhållanden det smäller.