Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-16, 02:39
Medlem
ace_secs avatar
Polisen har hittat en kropp enligt Expressen!
Citera
2017-05-16, 02:40
Medlem
ace_secs avatar
"Men sent i natt kom beskedet polis och anhöriga fruktat: Tova hittades död.
Jag kan bekräfta att en avliden person är påträffad under natten i samband med arbetet kring Tova, Matilda Isaksson, RLC-befäl Region Mitt."
Citera
2017-05-16, 02:40
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Polisen har hittat en kropp enligt Expressen!

Enligt polisen också, ca 30 minuter sedan det kom ut...
Citera
2017-05-16, 02:43
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
https://polisen.se/Aktuellt/Handelser/Gavleborg/2017-05-16-0219-Forsvunnen-person-Hudiksvall/

Ok, då är hon hittad vilket underlättar utredningen och då ska vi se vilken rubricering det blir efter detta. Det stinker dock mord, och frågan är vem eller vilka.
Citera
2017-05-16, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Jag trodde först jag var helt tappad före din edit Funderar fortfarande då jäkligt mycket på denna båt som setts med tre män i redan kl 17.00. För visst är vi säkra att den sågs lördag nu? Så vi inte svamlar mer.

Alltså dom hittade kroppen nu efter att båttipset från denna Ulf kom in. Så jag kan inte annat än anta att detta mord vad planerat och dom var och kikade på ställen att dumpa kroppen på. Om dom nu inte var ute och gjorde annan skit.

Det var jag som läste för snabbt helt enkelt!

Förmodligen har polisen fått indikationer på att hon inte är i livet längre och därför inte satt förhör som första prioritet.

Är det någon som vet i vilken sjö de sökte genom båthuset? Vittnet som ska ha sett de tre männen i båten bor inte i direkt anslutning till någon sjö men han kan ju ha en stuga i närheten av där grabbarna varit.
Citera
2017-05-16, 02:44
Medlem
8711s avatar
Antingen fann man henne på udden eller i båthuset då.

Kan man komma till udden utan båt därifrån eller har dom kört henne dit och dumpat henne isåfall?

Känns lite korkat att dumpa henne så pass nära(?) om det nu är vad dom gjort?
Senast redigerad av 8711 2017-05-16 kl. 02:46.
Citera
2017-05-16, 02:49
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Antingen fann man henne på udden eller i båthuset då.

Kan man komma till udden utan båt därifrån eller har dom kört henne dit och dumpat henne isåfall?

Känns lite korkat att dumpa henne så pass nära(?) om det nu är vad dom gjort?

Vittnet Ulf:

"Ulf är osäker på tidpunkten men säger att det var efter klockan 17.
– Båten åkte in i en vik som är mellan mig och den fastighet som är avspärrad. Plötsligt blev det tyst ett tag. Sen hörde jag hur de startade motorn igen.

Han gick ner till sin brygga för att se varifrån båten kom.

– Då såg jag att de for ut från den här viken som är väldigt nära den här fastigheten. De åkte norrut, i riktning mot gården, som ligger norrut från mig. Båten kom i full fart, det var det jag reagerade på. Jag såg tre personer som var mörkklädda. Jag är van att se fiskare men de såg inte alls ut som några fiskare."

Alltså vad fan. Vad höll dom på med där redan den tiden med båten?

Jag tror fan dom lurat ut tjejen senare på natten med båt någonstans där dom redan tidigare rekat.
Citera
2017-05-16, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Personen som befinner sig i sitt livs mardröm befinner sig också framför ett tangentbord om du glömt det? Jag har aldrig närmat mig ett tangentbord då mina anhöriga dött utan informerade endast de nära och berörda via direktkontakt, den nyfikna resten sket jag fullständigt i. Digitala kramar och ejmos kan aldrig ersätta riktig tröst så jag tycker att det är märkligt att skriva det på facebook och jag har inte sett fenomentet innan idag. Jag finner det underligt och besynnerligt. Jag har dock inte dömt någon.
Ja men han kanske inte tänkte på den nyfikna resten och att hans fb är öppen för alla mitt i all förvirring som han måste ha.
Han kanske tänkte att han på det viset informerade anhöriga och vänner om det på en gång, istället för att ringa en massa samtal. Det är kanske vad han just nu orkar med dessutom kanske han inte riktigt har fattat det hela än.
Man tänker ju inte klart i sådana situationer och han har säkerligen inte sovit mycket under de senaste dygnen vilket ju påverkar än mer, varför hänga upp sig på det.
Citera
2017-05-16, 02:50
Medlem
8711s avatar
Nu när hon är död lär brottsrubriceringen ändras från människorov till mord.

Blir dom tre killarna uppryckta nu för förhör direkt eller håller man sig till bestämda metoder?

Hur snabbt kan man få fram DNA från mordmetod? Säg att dom strypt henne, hur snabbt kan man bekräfta deras DNA från hennes hals?

Det avgör ju om det är dom eller om man ska söka helt andra personer.
Senast redigerad av 8711 2017-05-16 kl. 02:53.
Citera
2017-05-16, 02:54
Medlem
Hoppas verkligen det kommer fram varför detta hemska hände och att dom skyldiga får lagens strängaste straff så familjen kan få ett värdigt avslut.
Citera
2017-05-16, 02:54
Medlem
MoaLjungs avatar
Hoppas hon kan få ett dödsdatum åtminstone, något som Lisa Holms mördare aldrig gav hennes familj.
Citera
2017-05-16, 02:55
Medlem
Vad heter Tovas far på Facebook?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här