2017-05-16, 00:37
Medlem
DigiFlaxs avatar
Israels ambassadör finns med i den där blocklistan, samt en del journalister. Hur fan tänker Svenska Institutet?
Senast redigerad av DigiFlax 2017-05-16 kl. 00:52.
Citera
2017-05-16, 00:41
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Intressant, om det stämmer. Här har vi i så fall några av de personer som denna regeringen underställda myndighet valt att blockera:

jimmieakesson Jimmie Åkesson 7 years ago 3432 43 78055

sdkarlsson Mattias Karlsson 6 years ago 2004 405 9757

kentekeroth Kent Ekeroth 8 years ago 12777 103 13088

RichardJomshof Richard Jomshof 6 years ago 9199 108 9373

Två till namn från Svenska Institutets påstådda blocklista:

JuliaKronlid Julia Kronlid 2 years ago 184 128 1743

PaulaBieler Paula Bieler 5 years ago 27117 1845 8796
Citera
2017-05-16, 00:44
Medlem
Ingen som har lust att begära ut listan och beslutsunderlagen från SI?
Citera
2017-05-16, 00:47
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
På vilket sätt gör Svenska Institutet nytta?

De finansierar t.ex. stipendier för utländska studenter som vill komma till Sverige. De har också en hel del upplysningsverksamhet om Sverige riktad till utlandet. Det här twitterkontot är bara ett exempel, där det tydligen gått snett. Man ska inte döma ut allt de gör på grund av det.
Citera
2017-05-16, 00:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Ingen som har lust att begära ut listan och beslutsunderlagen från SI?

Flera var gjort det på twitter, men SI har inte svarat... (jag är inte en av dom) men jag är extremt sugen att skriva på deras twitter sida, såg en kortare film om att jämställdheten har kommit långt med 3 obligatoriska månader var (pappa och mamma månader) men jag tycker att varje familj själv ska ha rätt att bestämma hur dom vill fördela månaderna!
Citera
2017-05-16, 00:48
Avslutad
Skulle vara kul om theguarding eller new York times skriver något om det här... Och sen att Trump tar upp det skulle vara det absolut bästa!
Citera
2017-05-16, 00:50
Medlem
Hexen666s avatar
Några mer eller mindre kända personligheter som finns på dödsknarkarlistan:

Sargon of Akkad
Stefan Molyneux
Blaire White
Dave Rubin
Tommy Robinsson
Magda Gad
Lauren Southern
Tim Pool
Pewdiepie

Senast redigerad av Hexen666 2017-05-16 kl. 00:56.
Citera
2017-05-16, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bowling-900
Flera var gjort det på twitter, men SI har inte svarat... (jag är inte en av dom) men jag är extremt sugen att skriva på deras twitter sida, såg en kortare film om att jämställdheten har kommit långt med 3 obligatoriska månader var (pappa och mamma månader) men jag tycker att varje familj själv ska ha rätt att bestämma hur dom vill fördela månaderna!

Skriv direkt till Chefen för SI. Fråga även efter alla e-mail korrespondans mellam SI och och de "säkerhetsexperter" som var inkopplade. Både före och efter. FRåga om det kostat något och isåfall hur mycket. Fråga vem betalningsmottagaren var/är.
Citera
2017-05-16, 00:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Skriv direkt till Chefen för SI. Fråga även efter alla e-mail korrespondans mellam SI och och de "säkerhetsexperter" som var inkopplade. Både före och efter. FRåga om det kostat något och isåfall hur mycket. Fråga vem betalningsmottagaren var/är.

Jag är inte så vältalig eller speciellt bra på att formulera mig och jag är inte drabbad och vill inte dras in för vill inte bli uthängd... Men kan inte du skriva?
Citera
2017-05-16, 00:53
Medlem
dumboears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowling-900
Skulle vara kul om theguarding eller new York times skriver något om det här... Och sen att Trump tar upp det skulle vara det absolut bästa!

De har tydligen blockerat Israels ambassadör här i Sverige. Margot Wallström är redan rätt impopulär där nere, men detta lär inte göra saken direkt bättre.

Så du kan nog räkna med att detta kommer spridas som en löpeld imorgon.

Inkompetens är bara förnamnet på detta.
Citera
2017-05-16, 00:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dumboear
De har tydligen blockerat Israels ambassadör här i Sverige. Margot Wallström är redan rätt impopulär där nere, men detta lär inte göra saken direkt bättre.

Så du kan nog räkna med att detta kommer spridas som en löpeld imorgon.

Inkompetens är bara förnamnet på detta.

Perfekt, skulle vara roligt att läsa vad fox och andra nyhetskanaler/tidningar i USA skulle skriva ,
Citera
2017-05-16, 00:58
Medlem
teasardigs avatar
Om blocklistan som postats är autentisk, då verkar det som om de flesta av namnen kommer från någon som heter NaziBlocker: https://twitter.com/naziblocker De flesta av namnen är med på båda blocklistorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in