Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-15, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
hah, jo, huset hade vi andra också koll på.. jag efterfrågade snarare de utökade kontrollerna.

Du efterfrågade var 3 män hade setts och gömde ansiktena. Och det är vad jag förstått skogspartiet söder om gården.
Citera
2017-05-15, 22:54
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HälsingeBocken
När jag handlade på Rusta idag vid 17:30 tiden stod två polisbilar inbackade på andra sidan Riks 84:an.
Detta är bara 4 kilometer fågelvägen från Gärdesgården.
Dessutom finns det grusvägar genom skogen som kommer fram där poliserna stod och börjar strax norr om gården.
Om någon skulle fly genom skogen från gården är det troligt att denne kommer fram där mittemot Rusta.
Undrar om det var detta som poliserna undersökte?

De undersökte snarare platser för ett dumpat lik. Se min tidigare bifogad pic, finns 4 hotspots där man kan lämna av en kropp med bil utan att behöva släpa för länge.
Citera
Medlem
bazarrs avatar
Tror dock fortfarande att hon ligger ute på Storön. Många ödsla lador där man lätt kan gömma undan ett lik.
Citera
Medlem
Vet vem en av dom anhållna är och har träffat han ett par åtskilliga gånger, men tveksam att han har skadat henne, ett scenario som diskuteras flitigt i denna tråd är ju ÖD och de skulle ju kunna vara möjligt med den bekantskapskretsen... men om den nu var ÖD borde personen i fråga som löste drogerna kunna dömas för "vållande till annans död" men vill inte förhasta mig om nånting med tanke på att de inte är bevisat att nåt har hänt henne än, och de är dessutom inte bevisat att just dessa 3 herrar är skyldiga!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonnajo88
Min poliskälla är INTE från Hälsingland vil jag vara tydlig med. Kompisarnas vittnesmål tycks vara viktiga. Misstänkt GM saknar alibi och har motiv. Nu säger jag inte mer.

Det är nog som du kommenterat att samtalet mellan kompisarna och polisen är nyckeln för detta brott
Citera
Medlem
Nyheten om Tova är stor händelse i Norge, tv2 norge är på plats!!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonnajo88
Hon är mördad tyvärr
De letar efter hennes kropp enligt vad jag vet. Polisen har fått info och fått namn på gärningsmannen. Han sitter säkert bakom lås och bom men nekar och har inte givetvis inte heller avslöjat var Tovas kropp finns.
Och detta vet du säkert?
Citera
2017-05-15, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HälsingeBocken
När jag handlade på Rusta idag vid 17:30 tiden stod två polisbilar inbackade på andra sidan Riks 84:an.
Detta är bara 4 kilometer fågelvägen från Gärdesgården.
Dessutom finns det grusvägar genom skogen som kommer fram där poliserna stod och börjar strax norr om gården.
Om någon skulle fly genom skogen från gården är det troligt att denne kommer fram där mittemot Rusta.
Undrar om det var detta som poliserna undersökte?
Detta står på helahälsingland också, med publicerade bilder från masten norr om medskog osv.
Citera
2017-05-15, 22:56
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Vad är det som gör att vissa i tråden inte tror att det är rätt GMs som sitter inlåsta - att de är svenskar, eller? Bog för att statistiken nästan alltid pekar åt utländska GM så betyder detta inte att inte svenskar kan begå bestialiska och grova mord/brott...

Ja, det är märkligt. Om en etnisk svensk kvinna mördas, så mördas hon som regel av ett man hon har en relation eller haft en relation med. Det är få kvinnor som blir dödade av någon som de inte varit ihop med. Och de flesta etniska svenska kvinnor som blivit dödade har blivit dödade av etniska svenska män.

Så en kvinna som försvinner efter att ha umgåtts med en man som hon har eller har haft ett förhållande med har troligtvis dödats av den mannen. Det är den enkla sanningen kring kvinnomord. Många vill tro att det är främmande män som dödar kvinnor, men regeln är att det är motsatsen. Därför kollas alltid pojkvän/sambo eller ett ex upp när en kvinna försvinner spårlöst. Och i detta fall var hon hemma hos exet och har inte synts till sen dess...

Om man inte fixar att söta svenska flickor blir dödade av "vanliga" svenska killar så är det lättare att tro på björnar, traffickingkidnappare och Ahmed som uppenbarligen alla strök runt huset den kvällen.

Sen fattarjag inte kopplingen till Lisa Holm bortsett från att Tova också är blond. De här fallen påminner ju inte alls om varandra.
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
I mörkret.
Brådska? Eskort av andra utryckningsfordon?

Det kan ju handla om avslutat sök och avbrott för dagen.

Skulle dom åka ut med båten nu i mörkret mot Forsa om det är avbrott för dagen? Iofs kanske dom åker och ställer upp båtar med mera inför imorgon. Men enligt tv4 nyheterna nyss ska sök och även förhör fortsätta under natten.
Citera
Medlem
NurseJackies avatar
Är det NÅGON som vet NÄR BO skulle varit tillsammans med X, hur länge, och när tog det slut??
Citera
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
I mörkret.
Brådska? Eskort av andra utryckningsfordon?

Det kan ju handla om avslutat sök och avbrott för dagen.
Nej är räddningstjänsten på g dit med båt handlar det om ngt annat, Kan vara så att dem pekat ut platsen nu ngn av dem knallkorkar som sitter bakom lås & bom!

Sitta i häkte kan möra upp vilken som av dessa herrar som tycks tro dem är härdade vilket ingan av dem är!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in