2017-05-15, 20:54
Medlem
Jofs avatar
Ni som följt detta bättre än jag.
Är det inte så att kärringen verkar trivas i sin roll. Att hon njuter av uppmärksamheten?
Jag fick intrycket av några korta meningar att hon känner sig som stå på en scen där hon får vara huvudperson.
(Henne borde man begrav på Hinseberg några år utan uppmärksamhet).
Citera
2017-05-15, 21:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma

Med en ny version varje år kan det hålla på länge…

Och glöm inte Netflix-serien!
Citera
2017-05-15, 21:09
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
2-minuters…
http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/viktig-rättegångsdag-i-arbogafallet-42-åriga-kvinnans-anhöriga-förhördes-3915043

Jag kan inte sammanfatta dagen, inte ännu i alla fall. Det var starka intryck som jag måste smälta ett tag.

Här är ett kort, skrivet, referat av dagen från SVT:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/jag-alskar-min-dotter-men-kan-aldrig-forlata-henne

Vad i hela fridens namn är detta? Amanda får frågan från Johannas advokat om hon har hörselhallucinationer...detta gjordes efter att advokaten och Johanna konfererat om dom skulle ställa någon mer fråga. Johanna ber alltså advokaten att inför sittande rätt insinuera att Amanda är psykotisk.

Det är inte Jafar man hör i videon va? Det måste vara Amandas kille. Man hör att det är en man med brytning men han verkar gå lite väl hårt åt JM för att vara Jafar. Jag tror nog Jafar inte vågar prata så om Johanna, JM sitter på för mycket information om honom för det.

https://www.youtube.com/watch?v=eFbg_MwzXUQ
Senast redigerad av Axis.bold.as.love 2017-05-15 kl. 21:13.
Citera
2017-05-15, 21:10
Medlem
Smhfs avatar
JM kommer ALDRIG att erkänna ngt, det enda hon erkänner är att hon blivit felbehandlad av media och vissa av sina barn och familj, hon är utan skuld till allt, hon agerar bara efter sina egna normer.

Hoppas hon får ett helvete på Hinsan, att försöka ta över makten även där, vilket jag tror blir ganska svårt så JM kommer med all förmodan bli ganska arg i början, sen får hon vika sig för de som vet spelreglerna på ett fängelse, hon har fått härja för länge utan att ngn har satt ner foten.

Mamma AM förstod tidigt att ngt inte stod rätt till men pappa GM insåg inte han lekte med i JM.s sjuka värld, det blev hans död.
Senast redigerad av Smhf 2017-05-15 kl. 21:16.
Citera
2017-05-15, 21:15
Medlem
Vi diskuterade sommarstugemorden vid köksbordet härom dagen. Jag stack ut hakan o slog vad om en femhundring om att det kommer att skita sig mellan JM och Hikes senast efter 10 rättegångsdagar, så att förhandlingarna måste ajourneras.
Tror fortfarande på det, men tröstar mig med att pengarna annars stannar i familjen!😜
Citera
2017-05-15, 21:19
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leviterande
Vi diskuterade sommarstugemorden vid köksbordet härom dagen. Jag stack ut hakan o slog vad om en femhundring om att det kommer att skita sig mellan JM och Hikes senast efter 10 rättegångsdagar, så att förhandlingarna måste ajourneras.
Tror fortfarande på det, men tröstar mig med att pengarna annars stannar i familjen!😜

Jag tror också Amanda H har gjort bort sig hos JM, nu söker JM en försvarare som hon kan dupera, som hon gjort hela sitt liv..

Jag tror JM har en del i bagaget från sitt jobb, där hon tillför en del från sina klienter, som hon projekterar på sig själv.
Senast redigerad av Smhf 2017-05-15 kl. 21:23.
Citera
2017-05-15, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Ja förhoppningsvis de har inte hunnit bli förstörda av en sjuk mamma.

AM som blev förhörd i dag sa att när hon var på besökt till JM de få ggr, så satt JM med mobilen och tvillingarna låg med sina nappflaskor ett bra sätt att få lugn och ro, förhoppningsvis somnade de så JM kunde fortsätta sitt intensiva mobilkoll.

Förutom nappflaskor fick dom samtidigt lyssna på TV. Det var väl omtänksamt .........?
Citera
2017-05-15, 21:25
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Vad i hela fridens namn är detta? Amanda får frågan från Johannas advokat om hon har hörselhallucinationer...detta gjordes efter att advokaten och Johanna konfererat om dom skulle ställa någon mer fråga. Johanna ber alltså advokaten att inför sittande rätt insinuera att Amanda är psykotisk.

Det är inte Jafar man hör i videon va? Det måste vara Amandas kille. Man hör att det är en man med brytning men han verkar gå lite väl hårt åt JM för att vara Jafar. Jag tror nog Jafar inte vågar prata så om Johanna, JM sitter på för mycket information om honom för det.

https://www.youtube.com/watch?v=eFbg_MwzXUQ

Helt rätt, det är ABs sambo och inte JJ.
Han gjorde IMO ett bra intryck. Han berättade att han haft en del problem, men kopplat bort gamla gäng och gamla vanor sedan ganska länge.

När det gäller Amanda Hikes påhopp, som uppmärksammades i t.ex. TV4-nyheterna, så upplevde jag det som ett riktigt lågvattenmärke. Sådant torde vara ovanligt i svenska domstolar.

Det kommer nog igen 22.00.

Att antyda psykisk sjukdom till ett vittne därför att man inte gillar vad vittnet framfört. Usch så lågt!

Dessbättre reagerade AB på IMO bästa möjliga sätt. Med avsky!

Citera
2017-05-15, 21:26
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Förutom nappflaskor fick dom samtidigt lyssna på TV. Det var väl omtänksamt .........?

Ja hon såg verkligen till sina tvillingar så de blev informerade via media, TV:n gick säkert på högvarv i denna lägenhet.
Citera
2017-05-15, 21:27
Medlem
Kommer rättegången berätta senare om hon har varit dömd sedan tidigare, och även tala om för vad?

Kommer man även få höra hur hon haft det under barndomen och tonåren?

Man brukar väl få höra sådant, eller?

Åtminstonen hur uppväxten varit?
Citera
2017-05-15, 21:30
Medlem
FruStormuftis avatar
[quote=Tr4ms|60698901]Haha, adhd.. luckor i normalbegåvning.. idioter.. helt logiskt, bra jobbat![/QUOTE

Där se man,adhd du också? Skaffa inga barn. Det kan nedärvas och så blir du nästa mordoffer. Eller skapar fler problem för oss skattebetalare än enbart du gör.

Som att inte kunna se något hinder för att döda, inte skilja på rätt och fel/mitt och ditt, inte kunna förstå sig på pengar och tid, knulla vem som helst, skaffa många barn, be barnen ta på sig skuld för brott man begått. Det är stora luckor i vad man brukar kalla normalbegåvning.
Allt detta är brister i normalbegåvningen för oss vanliga, vi som måste betala för andras uppehälle.
Min tanke är att hon är så pass funktionshindrad och kommer undan, om de utreder.
Hon är ute i periferin i sina svar. Ja. Hon har autism och borde suttit på Långbro.
Autismspektrumstörning konstateras snart, hon är högfungerande autist, får en lite lya, boendestöd och dödar nästa person. Kanske sin kontaktperson. Kanske för pengar hon tycker sig behöva till sin konsumtion eller för att personen störde henne.
Citera
2017-05-15, 21:32
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaria
Jag tror att det var David som skulle höras next. Alexander kommer att höras via videolänk om jag förstått saken rätt ( uppgavs av antingen svt/expressen live feed)

Japp, fel son, "my bad"
MEN oavsett det så förvånades jag över den spydiga kommentaren från DB:s försvarare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in