2017-05-15, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Undrar just varför hon är intresserad av att hänga på Quick- gänget. Någon som vet?

Hon skrev om saken för Aftonbladet när det begav sig och tog då ställning för att Quick var skyldig. Kanske ansåg hon sig ha investerat personlig prestige? Senare skrev hon förordet till Christer van der Kwasts bok "Bortom rimligt tvivel - Thomas Quick och rättvisan". Yrsa Stenius har i min mening alltid framsått som "knepig", fast det är så klart bara en personlig reflektion.
Citera
2017-05-15, 20:33
Medlem
Alla klagar på Rolf Sandberg men ingen som tänkt på att det kanske är bättre men en engagerad polis än tvärtom...?
Citera
2017-05-15, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Så talar en psykopat. Alla andra är dåliga människor, utom psykopaten själv. Jag hoppas Sandberg åtalas.

Helt rätt! Jag har ju i flertalet inlägg kallat honom för psykopat och det är så de pratar om andra och skönmålar sig själva. Tyvärr kommer han nog inte åtalas. Leif GW uttalade sig och sa att det inte kommer hända något med honom eller de andra som var inblandade, tyvärr.
Citera
2017-05-15, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
YS är hangaround till Quick-laget och har i mina ögon NOLL trovärdighet.

http://www.aftonbladet.se/kultur/article20750580.ab

Googlade faktiskt en snabbis för att se vad hon faktiskt har för anknytning till de inblandade, såg snabbt då länken du postade. YS är i sammanhanget obetydlig och likaså hennes usla känsloargument.
Citera
2017-05-15, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q2000
Alla klagar på Rolf Sandberg men ingen som tänkt på att det kanske är bättre men en engagerad polis än tvärtom...?

Det var Sandberg som bestämde och ingen vågade säga emot en typ som honom för då skulle de råkat illa ut själva. RS är en psykopat!
Citera
Medlem
Citat:

Hellre en oengagerad polis som inte förstör livet för unga barn kontra en RS.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Så talar en psykopat. Alla andra är dåliga människor, utom psykopaten själv. Jag hoppas Sandberg åtalas.

Jag tror inte att Sandberg är psykopat. Jag tror helt enkelt att han inte var sin uppgift mogen och absolut ville lösa fallet. SÅC blev en enkel väg ut. Att folk vill försvara sig fastän de gjort fel är mänskligt och inte signifikativ för psykopater. Jag kan ha fel, men av det jag sett ser jag inga tecken på utpräglad psykopati i hur Sandberg agerar.
Citera
2017-05-15, 20:37
Medlem
Citat:
Undrar just varför hon är intresserad av att hänga på Quick- gänget. Någon som vet?

Verkar det inte som att Margit-sekten fortfarande lever och frodas?
Citera
2017-05-15, 20:40
Medlem
Jag tror att vi kommer att få se dem gå rätt hårt åt Christian i del 3.

Hjelmgren beskriver det som att Christian under vissa förhör och vallningen går in som i ett ”autistiskt tillstånd” när det blir för jobbigt för honom. Eftersom det inte är 1998 längre, gick givetvis inte Christian in i något autistiskt tillstånd utan drabbades antagligen av så kallade spela-död reaktioner – en typ av stressreaktion som inträffar när man upplever ett mycket starkt hot samtidigt som man inte ser någon som helts möjlighet att ta sig ur situationen. Trots det rekommenderar barnpsykologerna (!) att förhören ska fortsätta lite till, trots att till och med förhörsledarna uttrycker oro över hur han mår. Det här är inte hur man får ett barn att berätta om sitt trauma – det här är tvärtom hur man skapar ett.

Om det finns någon som helst substans i det RS påstår – att det var som att 20 kg lättade från Christians axlar efter det att han ”erkänt” så är jag övertygad om att det berodde på Christians lättnad över att aldrig mer behöva komma dit igen.
Citera
2017-05-15, 20:43
Medlem
Beatass avatar
Citat:

Jo det är klart att ett engagemang är till fördel hos en polis om det handlar om att verkligen lösa ett fall. Samma engagemang för att nå en lösning som passar i polisens egenskapade bild av hur ett brott har gått till vore däremot en katastrof.

Vad var det Arvikapolisen sa i programmet, Tvärsäkerhet är en dålig polisiär egenskap.
Citera
2017-05-15, 20:46
Medlem
habets avatar
Citat:

Vet gör jag inte men jag misstänker att hon är gammal vän till CwdK.
Citera
2017-05-15, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Än så länge är inte DJ påkommen med lögn, till skillnad mot RS som bevisligen har ljugit ett antal gånger.

Det verkar koka ner till att alla "bevis" kommer från pressande förhör av barn/psyksjuka med hjälp av SÅC.
Snacka om att alla varningsklockor ringer...

Ingen påstår att DJ ljuger. Men han har gjort en vinklad dokumentär,till killarnas fördel.
Stackars barn,vad dom plågas i polisförhören,dom måste vara oskyldiga

Men visst,dom kan vara helt osyldiga,men varför inte visa en neutral dokumentär?

Allt fokus på RS och SÅC samt barnförhören förstör allt.

Tråden har blivit SÅC-skadad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in