Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-15, 20:07
Medlem
http://www.helahalsingland.se/blaljus/brott/misstankt-fornekar-brott-i-forhor-aklagaren-det-ar-ett-pagaende-manniskorov
Citera
Medlem
Dricksglas55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 10minute
Hennes pojkvän är dömd knarkare och hon sägs ju ha hängt med honom, så nog umgicks hon med knarkare. Kan man tänka sig att festa och dricka kvällen innan en tävling så kan man nog knarka kvällen innan en tävling också.
EX. Inte pojkvän.

Och nej, det är stor skillnad mot att supa än att knarka.
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25December
Nej. Internationella åklagarkammaren tar alla misstänkta pågående människorov.

Förvisso, rubriceringen ska kunna frigöra sådana särskilda resurser. Men syftade på att det står som så, med tiden som nu passerat sedan försvinnande.
Anhållna på sannolika, helt häktningsredo enligt åk. Rimmar sådär med pågående?
Citera
2017-05-15, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ja37
Jag gissar att det handlar om denna mast: https://www.hitta.se/kartan?s=67f3b0b1

https://www.hitta.se/kartan?s=c6f8cf4c

Det där är "forsa masten" den enda kända masten jag vet i området. Kan vara att det kan finnas någon mindre mast men det är inget jag vet om trots att jag är från området ursprungligen.
Citera
2017-05-15, 20:08
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontaz
http://www.helahalsingland.se/blaljus/brott/misstankt-fornekar-brott-i-forhor-aklagaren-det-ar-ett-pagaende-manniskorov
Citat:
Ett grundligare förhör har hållits med en av de tre misstänka männen i samband med försvinnande av den 19-åriga Tova från Njutånger. Han förklarar sig oskyldig till människorov.
– De andra två kommer att höras under tisdagen i närvaro av deras försvarare, säger åklagare Karolina Lindekratz.
Hur fan kan bara en ha förhörts? Är de helt väck, eller har advokaterna svårt att komma på plats?
Citera
2017-05-15, 20:09
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Håller med. Varför människorov just?

Om man inte kan utesluta att en människa har blivit bortförd och/eller göms mot sin vilja, så är brottsrubriceringen människorov. Polisen har då möjlighet att ta in extra resurser och tillsätta fler patruller i sökandet. Inget ovanligt, händer titt som tätt att polisen först undersöker om det är en försvunnen person.

Polisen breddar oftast sitt arbete om det inte går att utesluta att brott har begåtts - sedan smalnar man av och skalar ner om det är som så att man kan utesluta brott. Hittar de en kropp kommer du se dråp eller mord som brottsrubricering.

I det här fallet en tjej som är på en gård med ett gäng unga män, de är de sista som har kontakt med henne i livet och hon dyker inte upp igen. Klart som korvspad man rubricerar det som människorov.
Citera
2017-05-15, 20:09
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Hur fan kan bara en ha förhörts? Är de helt väck, eller har advokaterna svårt att komma på plats?
Beror på arbetsbördan som de andra advokaterna har då kan man ta det på som nu Tisdag!
Citera
2017-05-15, 20:10
Medlem
Hon kanske har gömt sig frivilligt för att hon inte ville tävla
Citera
Medlem
Vonraks avatar
Sorgligt fall när en ung flicka har bragts om livet, så förbannat onödigt. Hoppas att alla inblandade gör sitt jobb, så att de skyldiga kan ställas till svars för vad de gjort.

Följer både tråden och nyhetsuppdateringen kring fallet slaviskt, tror att de kommer att hitta henne rätt snart, men allting pekar ju på att hon inte är vid liv. Det är ju ännu inte klart att de tre männen är skyldiga, även om en hel del pekar mot det, och jag tror inte dessa tre kan ljuga i polisförhör särskilt länge - så om de är skyldiga får vi veta det rätt snart.

Aningen OT.
Vad är det för sorgliga personer i den här tråden, som vill stämpla alla som bor i mindre tätorter som WT/pundare/misslyckade idioter? Majoriteten av alla personer i dessa orter är vanliga hederliga svenskar som gör rätt för sig och har valt att bo där, det gör dem varken sämre eller bättre än de som valt att bo i större städer.

Sedan så tenderar ju vissa (Volvoraggare, pundare och liknande) att både höras och synas mycket, vilket kanske bidrar till de inskränkta slutsatserna man ser i den här tråden. Men med denna retorik, så ligger ni på samma låga resonemangsnivå som journalisterna hos Aftonbladet eller Expressen, tänk på det.
Citera
Medlem
isakfrykmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corsair64
https://www.hitta.se/kartan?s=c6f8cf4c

Det där är "forsa masten" den enda kända masten jag vet i området. Kan vara att det kan finnas någon mindre mast men det är inget jag vet om trots att jag är från området ursprungligen.

Du har helt rätt! Den mast som du bifogade stämmer överens med de bilder som bifogades. Koordinaterna finns tidigare i tråden.
Citera
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Beror på arbetsbördan som de andra advokaterna har då kan man ta det på som nu Tisdag!
Jag menar att det borde vara bråttom.
Citera
Medlem
kardashanarsels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet

Ja de verkar sega där uppe Hallå sätt lite fart
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in