Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-15, 19:40
Medlem
Dricksglas55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 10minute
http://weheartit.com/Tovamoberg

Hon följer åtminstone ett konto med väldigt tydlig koppling till droger, om man kan dra några slutsatser av det. Hon har även gillat flera bilder med drogkoppling (Marlboro-paket med cannabisplanta på osv).
Och vad fan skulle de ha med hennes försvinnande att göra menar du?
Citera
2017-05-15, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hewperry
Ja, tycker att många av bilderna skulle kunna ses ha drogkoppling. Kanske kan det vara så att de tagit något tillsammans innan hon ska vidare på förfest, något gått snett och killarna fått panik.

Det samstämmer visserligen inte särskilt bra ihop med uppgifterna om att hon skulle på simtävling dagen efter och dessutom verkade vara relativt seriös i idrotten. Men vem går på fest och dricker timmarna innan ett sånt evenemang?

Man kan inte dra några direkta slutsatser av det. Men hennes pojkvän har åkt dit för drograttfylla, farsan delar någon post om farliga ecstasy-piller som spreds, detta i kombination med att hon själv gillar massa bilder som är positiva till droger. Om det inte är dessa herrar som är skyldiga är det ett spår man borde kunna kolla upp.
Citera
2017-05-15, 19:41
Medlem
kardashanarsels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Syclone71
Må hända att han är en trogen skogsmulle, men efter ett par veckor i häktet så lär han sjunga. Det är inte många som känner sig bekväma med dessa celler och dryga plitar som går å tråkar sig tid och otid. Med all rätt dessutom

Ja kanske om han inte är som den där rektorn som tog livet av sej istället för att erkänna (eva) mordet
Citera
2017-05-15, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Tvärtom så genom att rubricera det som människorov så får de tillgång till fler resurser. Exakt samma tillvägagångssätt med Therese i Långshyttan. Går det inte att utesluta att brott har begåtts så arbetar polisen bredare.

Men jag försvinner jag några timmar och mamma ringer polisen så är det människorov och polis börjar söka med 50 pers.. Säkert...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dricksglas55
Och vad fan skulle de ha med hennes försvinnande att göra menar du?

Förmodligen ingenting, men OM det är så att hon sysslar med droger stöter man på kriminella personer som hon förmodligen inte hade träffat annars osv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sesambiff
Ser man inte snuthelikoptern på Flightradar24?
Jag ser det inte iallafall.
Tyvärr
Citera
2017-05-15, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sesambiff
Ser man inte snuthelikoptern på Flightradar24?
Jag ser det inte iallafall.
Kolla ADS-B Exchange, där dyker de upp ibland. Flyger de i närheten av Hudiksvall så är chansen stor att de syns.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trodeialf
Helikopter hovrar förbi här, ca kilometern från platsen. Iallafall en timme har jag sett den.

Har du ingen annan info, i såna små byar känner ni väl varann eller känner till åtminstone.
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Ursäkta om det varit uppe, men en timma gammal artikel:

http://www.helahalsingland.se/blaljus/brott/misstankt-fornekar-brott-i-forhor-aklagaren-det-ar-ett-pagaende-manniskorov

Citat:
De misstänkta är tre män i tjugoårsåldern och de hämtades in som vittnen under natten mot måndag och hördes också inledningsvis som vittnen. Men uppgifterna som framkom gjorde att jouråklagare beslutade att de tre skulle anhållas som misstänkta för människorov.

Under måndagen flyttades målet till Internationella åklagarkammaren men åklagare Karolina Lindekratz uppger att ingenting framkommit som får henne att ändra brottsrubricering eller omvärdera misstankarna mot de tre män som misstänks för människorov.

Hon har stuckit alt. tagits med av en MGM-4?
Att mål förflyttats till internationella åklagarkammaren skvallrar om att hon kan ha tagits ur landet.
Citera
2017-05-15, 19:46
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av werdo
Men jag försvinner jag några timmar och mamma ringer polisen så är det människorov och polis börjar söka med 50 pers.. Säkert...

Tjejen var borta mer än "några timmar" och hon dök inte upp där hon skulle.
Om din mamma ringer polisen och de inte kan utesluta att du blivit utsatt för brott - så ja. Det är så det fungerar. Läs på om Therese i Långshyttan, där förklarade polisen väldigt väl varför de arbetar så och att de får loss fler resurser.
Citera
2017-05-15, 19:48
Medlem
Dricksglas55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 10minute
Förmodligen ingenting, men OM det är så att hon sysslar med droger stöter man på kriminella personer som hon förmodligen inte hade träffat annars osv.
Tror inte hon umgicks med knarkare eller knarkade själv dan innan simtävling.

Jag tror det är ett klassiskt svartsjukedrama som spårat ur på fyllan och han har slagit henne och hon gjort motstånd, och då brast allt och han slog henne mera eller ströp henne till döds. Tyvärr ☹️ Tror inte det scenariot ligger så långt borta, med tanke på att någon nämnde tidigare i tråden att hon polisanmält han för misshandel för två månader sen. Om det stämmer eller ej vet ju förstås inte.
Senast redigerad av Dricksglas55 2017-05-15 kl. 19:52.
Citera
2017-05-15, 19:48
Medlem
OvissFramtids avatar
Jag tyckte att jag hörde genom TVn precis att 2 av personerna nekar, kan det vara så att de faktiskt inte vet något eller är oskyldiga? De som nekar alltså. Det känns ju som att de skulle ha brutit ihop redan imorse om de hade något med saken att göra...Vad använder svenska polisen för slags förhörsmetoder, någon som har erfarenhet? Gör de som i staterna.."Du Billy, nu är det såhär att Fredrik har berättat jättemycket och pekar ut dig för att ligga bakom rovet (trots att Fredrik eg. inte sagt något).." Kör den svenska polisen med den typen av manövrar i sina förhör också? Eller är det mot regelverket? Kör man på det klassiska "Var är hon, vet du något, kan du hjälpa oss?" isåfall är det inte en tillräckligt hård metod.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in