Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-16, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Det är visst mycket möjligt, även om du inte förstår det. Om hon blev slagen och dog av "olycka", ett slag som tog illa eller av ett fall, så får dom såklart panik och vet inte vad dom ska göra. Klart dom borde ringa polis och ambulans, men det här är tre idioter, förmodligen påverkade på olika sätt. Klart dom tänker att gömma henne.

Ja, mycket möjligt att man med två polare råkar slå till sitt ex så hon ramlar lite olyckligt och dör.
Citera
2017-05-16, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcyRunkle
Ja precis, men som jag uppfattade det verkar de inte luta åt olycksteorin. Utan att det yttrevåld hon utsatts för tror de inte är någon olycka.

Nä börjar också tveka, vi får se. kan ju ändras
Citera
Medlem
För de som minns Lisa Holms tragiska tråd, så tog ju länsman tre förmodade gärningsmän nästan direkt efter. Spekulationerna gick sjövilt till, men i slutänden visade det sig att bara en av de tre var skyldig och de andra två helt fakking ovetande. "Om det är min bror som gjort det här så är han inte min bror längre". Kan fortfarande vara en ensam gärningsman som haft ihjäl henne och sedan hängt med sina polare Buffy, Plyfa och Bigfoot eller vem som nu gjort vad.
Citera
Medlem
En ung kvinna som bragds om livet.
En tragedi en sorg.
En familj som aldrig kommer att glömma.
Skänker en tanke till dom anhöriga som måste kämpa sig igenom detta.
Det straff gärningsmannen /gärningsmännen får är ingenting ingenting.
Men dom anhöriga får kämpa sig igenom detta hela livet.
Mentalsjukhusen skulle återinföras där hör många hemma idag.Känner bara avsky o ångest vilka rötägg det finns där ute.
Citera
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Southharbor
Känns väl lite dumt att åka hem till någon man anmält för misshandel för 2 månader sen.....
Hämnd för polisanmälan tror jag

Ja det är faktiskt nog det hetaste spåret.
Citera
2017-05-16, 14:02
Medlem
8711s avatar
Sjukt att dom tre idioterna trodde dom kunde komma undan med det här. Det måste dom ha hoppats på om dom kastat henne i sjön efteråt. Alla visste att hon var där, hon kunde spåras dit, det fanns spår efter henne där och en av dom är polisanmälda av henne för misshandel nyligen.

Hur kan man tro det ska gå att komma undan?
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Ja andra 2.

Ja kanske har vi missat att de redan brutit ihop eller angett sig själva, isåfall har jag ju "rätt" eftersom det nu inte verkar så, och jag tycker det är konstigt =)

När tre deltar i ett mord och de inte håller på me väl organiserad brottslighet är det OMÖJLIGT att hålla hemligt. Nån försäger sig eller bryter ihop, så är det bara. Och fort kan det gå.

Nu kanske det bara var en som begick mordet och de andra två var bårbärare. De kanske inte ens var i huset. Då har de två mycket att vinna på att inte bli anklagade för mord, dvs de komner att prata. Däremot är det inte lika troligt att mördaren pratar först.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkitArgDuva
Det var inte fup jag begärde.

Spelar det någon roll vad du begärde? Det råder förundersökningssekretess.
Citera
2017-05-16, 14:03
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
”Hade en relation”
En nära familjevän till Tova och hennes familj berättar för Aftonbladet att Tova och den anhållna mannen hade haft en relation under flera års tid.
– Hon var bara fjorton, femton år när de träffades, sedan dess har hon varit med honom, säger familjevännen.
Även familjevännen berättar för Aftonbladet att det skedde en misshandel i mars som anmäldes till polisen. Efter misshandeln trodde familjen att relationen var över.
”Man kan inte förstå”
I lördags kväll då Tova Moberg försvann skulle hon ha gått på fest med en vän. Ett av polisens hetaste spår är ett samtal från gården. Då ska hon ha mått bra och varit på gott humör.
Men i natt fick familjen beskedet att polisen hittat en person som de trodde var 19-åriga Tova.
– Jag visste inte om det var sant, eller om jag hade drömt. Man kan inte förstå att en så fin människa har försvunnit, säger familjevännen till Aftonbladet.
Hur den nu anhållne mannen ställer sig till misstankarna om misshandel av Tova är inte känt.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/84Kwd/polisanmaldes-i-varas--misstanks-ha-misshandlat-tova

Törs man gissa på att av den där anmälan skedde ingenting. Där blir det ju då intressant om nu de trots detta fortsatt att umgås (bakom ryggen på familjen) utifrån då att snubben lovat att bättra sig eller om nu han tillsammans med två kamrater då skulle fråga henne under kvällen om hon kunde förlåta honom eventuellt.
Citera
2017-05-16, 14:04
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chokladvanilj
Ja, mycket möjligt att man med två polare råkar slå till sitt ex så hon ramlar lite olyckligt och dör.

Du är väldigt korkad du. Ja, man kan dö av olyckliga skäl i en våldsam situation. Till exempel ett slag som träffar väldigt illa eller av att man faller och slår i huvudet. Om man knuffar till någon så antar man såklart inte att hon ramlar och slår upp en svår skada i huvudet och dör.
Citera
2017-05-16, 14:04
Bannlyst
Vad blir det för straff på dom som inte mördade Tova utan "bara" hjälpte till att forsla bort kroppen?
Citera
2017-05-16, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Det som är "positivt" i detta tragiska fall är att det är svenska GM.

Hur vet du det??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in