2017-05-15, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Nej, dels kanske man inte vet - vittnesmål uteblir på grund av att beskrivningen inte stämmer med verkligheten. Dels vill man inte påverka "vittnen" till att tro att de sett något de egentligen inte sett.

Det låter ju logiskt. Varje fall är olika och det beror ju mycket på vad som har hittats/inte hittats, samt kommit fram i förhör.
Citera
2017-05-15, 18:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Röker du hash eller?

Vad fattar du inte?
Man ser att dom addat varandra på FB och insta eftersom hans är öppen.
Citera
2017-05-15, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ubiconcordia
Jag tänkte på det han skrev tidigare, att hennes senaste add (följning), var på någon från Stockholm. Visst, går väl att se på Facebook men inte på Instagram om någon är privat? Eller har jag fel?

Han från stockholms insta är öppen och det är där det syns att den senaste han börja följa/den senaste som börja följa honom är Tova. Sen kan ju säkert någon i tråden vara bekant med henne och följer henne på insta.
Citera
2017-05-15, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tafuk
men detta är väl en blogg och inte instagram? Man kan inte vara med eller skapa grupper via instagram heller, Detta kan vara så simpelt som att Tova följer denna blogg, det kan vara en vän av henne eller liknande.

@DubbelMuppen bilddagbok står det att sidan heter. På dayviews.com
Citera
2017-05-15, 18:30
Medlem
roligt att nysta lite ska höra runt bland lite vänner här runt i trakten
Citera
2017-05-15, 18:31
Medlem
ubiconcordias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axl92
Han från stockholms insta är öppen och det är där det syns att den senaste han börja följa/den senaste som börja följa honom är Tova. Sen kan ju säkert någon i tråden vara bekant med henne och följer henne på insta.

Förstod det nu. Men, att lägga till på både Instagram & Facebook borde väl innebära någon typ av konversation? Nu kan man väl inte se exakt tidpunkt när någon följer någon (om inte någon av hennes vänner har kollat feed på instagram, eller om det syns på facebook - hennes sida d.v.s., men verkar ju inte så). Kanske bara är jag, men att dubbel-adda utan att prata händer inte mig så ofta iallafall.
Citera
2017-05-15, 18:32
Medlem
Sillberskys avatar
Det där med vem som "verkar skyldig" kan läggas ner på en gång.
Helt ointressant och stämmer sällan, det kan likaväl vara den välartade svärmorsdrömmen som har en skruv lös.
Minst halva befolkningen framstår som lite udda om man skrapar på ytan.
Utan tvekan många Flashbackare ink jag själv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Kan det vara Lisa Holm-copycats i farten?

Gått för lång tid tror jag. Nåt annat har hänt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ubiconcordia
Förstod det nu. Men, att lägga till på både Instagram & Facebook borde väl innebära någon typ av konversation? Nu kan man väl inte se exakt tidpunkt när någon följer någon (om inte någon av hennes vänner har kollat feed på instagram, eller om det syns på instagram - hennes sida d.v.s., men verkar ju inte så). Kanske bara är jag, men att dubbel-adda utan att prata händer inte mig så ofta iallafall.

Kollar man på fb så har dom samma arbetsgivare (hudiks simsällskap). Båda har jobbat där sedan 2014, så lite underligt att de addar varandra nu först.
Citera
2017-05-15, 18:34
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Men det kan säga något om hennes mående. Kanske slutade hon simma abrupt, började hänga med lite vilda kompisar, dricka, tabletter etc. Hon kan vara död ändå, men det kan ju vara bra för söket att känna till, och beakta, psykisk ohälsa-spåret också...

Men det finns ingen sådan grupp på instagram och man kan inte se någonting på tovas instagram för den är låst. Så jag tror det enbart är skitsnack.
Citera
2017-05-15, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sillbersky
Det där med vem som "verkar skyldig" kan läggas ner på en gång.
Helt ointressant och stämmer sällan, det kan likaväl vara den välartade svärmorsdrömmen som har en skruv lös.
Minst halva befolkningen framstår som lite udda om man skrapar på ytan.
Utan tvekan många Flashbackare ink jag själv.

Polisen måste ju ha mer att gå på då de håller dem så länge, annars är det knappast ointressant att de plockar in tre helt vanliga ungdomar om det visar sig att det går betydligt farligare element lösa som är av intresse. Det är tråkigt både för killarna och för utredningen som inte går framåt om polisen fokuserar fel. Nu tror jag dock inte det, utan polisen har nog spår som leder till just dem.
Citera
2017-05-15, 18:35
Medlem
ubiconcordias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axl92
Kollar man på fb så har dom samma arbetsgivare (hudiks simsällskap). Båda har jobbat där sedan 2014, så lite underligt att de addar varandra nu först.

Jag håller med. Läste tidigare om att de med samma arbetsgivare. Och tänker man efter - till det jag skrev tidigare - borde man i så fall absolut (läs 99.9%) ha prata med varandra... Iallafall enligt mig. Någon typ av återkoppling har skett, men om det är relevant fakta har jag ingen aning om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in