2017-05-15, 18:12
Medlem
Eftersom ingen annan vill länka domen gör jag de då många väntat och ville se va det gällde. Tycker det är rätt då man kan göra egen bedömning.

https://minfil.org/d1W6Ffb5b3/V_rmlands_TR_B_4840-12_Dom_2013-04-02_1_.pdf
Citera
2017-05-15, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mustellaminuta
För ordningens skull, hur gammal var han
när flickan var 13 år?

Gå en sida bakåt och se mitt svar: (FB) Mordet på Kevin Hjalmarsson, 4 i Arvika 1998
Citera
2017-05-15, 18:14
Medlem
SigmenFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrik & Panik
Bra där. Och samtidigt ska nämnas att "Salzsalino" faktiskt hade rätt i att det finns en dom.
Han fick en hel del skit för det påståendet.

Stämmer bra.
Citera
2017-05-15, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Väldigt onödigt och Off Topic, men du gör onekligen som du vill..

Många har väntat hela helgen ju och eftersom ni vissa bedömde att de inte va så "allvarligt" så gör de ju inge ...
Citera
2017-05-15, 18:21
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIH
Jag vet inte men kan man må så psykiskt dåligt så man hittar på en historia och ritar en kopia av en teckning som aldrig ritats? [...]

Ja det kan man. Tänk dig att du pressas av polisen, dina barn har tagits ifrån dig och du medicineras med psykofarmaka. Dessutom har din fru brutit ihop.

Jag vill än en gång lyfta fram Aschs experiment https://en.m.wikipedia.org/wiki/Asch_conformity_experiments

En stor del av försökspersonerna litade inte på sitt eget omdöme fast de tydligt såg vilket svar som var det rätta. På grund av grupptrycket offrade de hellre sitt förstånd. Detta var vid ett enstaka tillfälle.

Tänk dig då flera veckor av massiv manipulation från Sandberg, plus att vara drogad av psykofarmaka.
Senast redigerad av Passepartout 2017-05-15 kl. 18:26.
Citera
2017-05-15, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Frågan är varför DJ inte tagit upp det hela. Kanske var tänkt för del tre. Nu lär det väl garanterat komma i trean hur som helst.

Media ska inte agera domstol - detta visar att det är nödvändigt att pröva fallet igen

Josefsson har gjort en dokumentärfilm där familjen säger att dom vill veta vad som hände när Kevin mördades
Josefsson visar oss bitar om hur utredningen gick till
Sandberg har varit sommarpratare och medverkat i diverse kanaler där han berättar olika versioner om mordet och mördarna
Och nu senast i Expressen 😠

Har han inte tystnadsplikt eller vad är det frågan om?😠
Citera
2017-05-15, 18:22
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Han hade ju rätt. Du är sån idiot. Kan inte acceptera att någon säger något negativt om bröderna, föräldrarna eller DJ. Väx upp och bli en mogen person.
Åh, så detta är ett exempel på hur det är att vara en mogen person?

Kan vi få källa på var jag reagerat på negativt på kritik av DJ?

Vad en person gjort 14 år efter fallet med Kevin har väl ingen relevans här och speciellt inte obekräftade uppgifter om en "våldtäkt" som visade sig vara något annat.
Senast redigerad av Beatas 2017-05-15 kl. 18:24.
Citera
2017-05-15, 18:26
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
Media ska inte agera domstol - detta visar att det är nödvändigt att pröva fallet igen

Josefsson har gjort en dokumentärfilm där familjen säger att dom vill veta vad som hände när Kevin mördades
Josefsson visar oss bitar om hur utredningen gick till
Sandberg har varit sommarpratare och medverkat i diverse kanaler där han berättar olika versioner om mordet och mördarna
Och nu senast i Expressen 😠

Har han inte tystnadsplikt eller vad är det frågan om?😠
Vet inte men om jag var RS skulle jag skita i tystnadsplikten i detta läge.
Citera
2017-05-15, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SigmenFloyd
Detta stycke ur Expressens artikel är synnerligen intressant:

Rolf Sandberg avfärdar uppgifterna bestämt.
Anteckningarna ska vara daterade den 16 augusti, samma dag som Kevin hittades död. Medan andra anteckningar är daterade i oktober.
– Sidorna överlämnade pappan hemma i Dottevik den 19 oktober, inte på psyket. Han hade antecknat som han kom ihåg det.
– Det är ingen fabulering. Det är papper som jag har.
I en promemoria skriven av polis framgår dock att pappan överlämnade anteckningsboken när han blivit hämtad från psyket. Och att han alltså skrivit den på psyket.
Pappan uppgav att han i "denna bok nedtecknat det aktuella händelseförloppet så som han kom ihåg det", skriver polisen i oktober.

- Det rör sig således inte om en dagbok, säger Dan Josefsson.
Rolf Sandberg påpekar att barnen flera gånger berättat att de kommit hem och sagt till pappan att Kevin låg vid sjön.

Jag hittar ingen uppgift i artikeln där det "påstås", men sidorna verkar onekligen daterade och det går inte att bortse ifrån. Det står även klart när polisen har fått anteckningarna. Det RS säger verifieras snarare av Josefsson som har ytterligare förklaringar utifrån pappans tillstånd. Konstigt då av Josefsson att börja hävda fabulering. (verkar finnas många män med stora ego:n både inom polisen, rättsväsendet och journalister, media-kåren...!)

Det intressanta här är väl fakta - att det finns en nedtecknad beskrivning av händelseförloppet - så som pappan DÅ kom ihåg det. Även om han inte vill kännas vid uppgifterna nu eller hävda att det var pga ett visst sinnestillstånd.

Det som lyfts från utredningen går att verifiera mot FUP så att någon skulle ljuga verkar inte rimligt. Alla borde tycka att det är bra att fler fakta blir kända. Först då kan man ju börja bilda sig en uppfattning om fallet.
Senast redigerad av Pynkis 2017-05-15 kl. 18:35.
Citera
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatas
Åh, så detta är ett exempel på hur det är att vara en mogen person?

Kan vi få källa på var jag reagerat på negativt på kritik av DJ?

Vad en person gjort 14 år efter fallet med Kevin har väl ingen relevans här och speciellt inte obekräftade uppgifter om en "våldtäkt" som visade sig vara något annat.
Det är väl ingen som har påstått heller men du verkar fortfarande tycka att Salzsalino ska ha kritik för att han nämnde att han hittat en dom mot C. Varför kan man fråga. Nu ligger den ute och alla kan skaffa sig en egen uppfattning. Ja, inte du iofs. Du tycker som drevet.
Citera
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Han fick skit för att det inte handlade om fallet med Kevin samt att han rapporterade om en "våldtäkt" innan han läst domen.
Befogad kritik.
Ja, men domen säger klart och tydligt att han döms för:

"Försök till våldtäkt mot barn"

och

"Sexuellt övergrepp mot barn"

Det är faktiskt så det ser ut. Hur långt ifrån var han?
Sen att händelsen/anmälan/domen är som den är, är upp till läsaren att bedöma.
Citera
2017-05-15, 18:29
Medlem
thedarkmatterss avatar
Citat:
Han fick skit för att det inte handlade om fallet med Kevin samt att han rapporterade om en "våldtäkt" innan han läst domen.
Befogad kritik.

Jo exakt, vill minnas att det var ett jävla liv om pedofili och våldtäkter och att det indikerade att han också lustmördat Kevin, såklart. Det är inte relevant i fallet som sagt. Försök av team SÅC att karaktärsmörda och göra nån sorts guilt by association eller nåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in