Citat:
Ursprungligen postat av
harperlee
Jag tycker inte alls att det är konstigt att kalla det dagboksanteckningar om man har skrivit ned, dag för dag, vad man har haft för sig, även om det inte skrevs ned samma dag som det hände. Hade väl varit mer korrekt att kalla det minnesanteckningar kanske...
Det som däremot är väldigt konstigt är hur man som vuxen kan vara så labil att man knäcks totalt av svensk polis förhörsmetoder (hur hårda kan de vara liksom, det är ju skrattretande; särskilt när man förhörs som vittne) att man börjar fabulera ihop historier som gör att ens eget barn blir misstänkt för mord?
Utredningen verkar förvisso amatörmässigt skött men dokumentären är ju lika dålig så det skall bli intressant att se vad den nya utredningen kommer fram till. Resultat hittills; båda bröderna nu återigen formellt misstänkta för mord, kanske inte riktigt är det resultatet Josefsson utlovade när han manipulerade dem att ställa upp...
Hur stark är man när ens barn hamnar i denna situation och man tror en har varit nära att bli knivmördad?
Jag kan då inte sia om hur min reaktion skulle bli. Har själv aldrig legat på psyk men om vanmakten över att barnens öde ligger i andras händer slog till så kanske den saken vore annorlunda.
Med den press från alla håll och socialens åsikter som styrde tillvaron med en myndighets auktoritet. Är övertygad om att de gått igenom ett helvete och ingenting du skriver kan nog komma i närheten av den verklighet de fick leva i.