2017-05-15, 16:31
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Verkar inte klokt att JM har möjlighet att skriva meddelanden till media och vittnen.Hon borde förpassas till medhörningsrummet i källaren när närstående vittnar.
Vad säger de rättegångskunniga i forumet om att hon får hållas med sådant upprepat beteende?
Citera
2017-05-15, 16:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimur
Beställning vet jag inte om det är. Men JM har säkert under flera samtal med sin advokat sagt att det skulle kunna vara hallucinationer och då måste väl advokaten ta upp det i rätten även om det bär henne emot. Hon ska ju trots allt företräda sin klient. Jag hoppas ju trots allt att advokaten ändå ställde sig tveksam till uppgiften, men ändå kände sig tvungen
Hon måste ingenting när det gäller sånt. Hon kan diskutera med sin klient om att det inte tillför ett förbannade dugg mer än att det sänker ribban till lägre än lågt och snarare riskerar att tappa mark.
Om lekmän reagerar starkt så bör man tänka på att det knappast faller i god jord inför rätten heller.

Advokatseden gäller och varenda enskild advokat har möjlighet att lägga ribban där de själva vill och förhålla sig gällande etik och moral.
Det är skillnad som fan mellan hur en advokat inger respekt och får fram ett bra försvar. Advokater är inte marionettdockor i sin klients händer även om klienten givetvis är deras uppdragsgivare.

Skillnad vore om det handlar om bevisning - men att insinuera att ett vittne hallucinerar när hon berättar att hon äter medicin för att hennes mamma misstänks för mord?
Tvi vale.
Citera
2017-05-15, 16:34
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
jajamensan

Får man ha en trådmaskot på Flashback? I så fall röstar jag på jajamensan!

Domare
Hans-Åke Nygren heter domaren i rättegången i Västerås.

Så här ser han ut:
https://images.scribblelive.com/2016/9/2/35181335-39c2-4d72-b7d7-5f71bc92b00f_800.jpg

Senast redigerad av lasternassumma 2017-05-15 kl. 16:38.
Citera
2017-05-15, 16:41
Medlem
Låt mig gissa vad som stod på lappen till Julia, "ingen kommentar"
Citera
2017-05-15, 16:42
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Relationen JM AH är nog inte rätt igenom en dans på rosor.
AH kan sitt jobb. JM har hela tiden bestämda åsikter och talar om för AH vad som ska göras.
Avbrottet som AH begärde under en tidigare rättegångsdag och dagens "påhopp" på AB och W*nny tror jag är exempel på att de tu inte kommunicerar så bra. Resultatet gynnar IMO inte JM.

Dagens spektakel måste varit en total mardröm för vilken försvarsadvokat som helst.
Citera
2017-05-15, 16:44
Medlem
Addhocs avatar
Att inte svara på frågor är det samma som att svara på dem. I praktiken.
Citera
2017-05-15, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Att inte svara på frågor är det samma som att svara på dem. I praktiken.

Sant. Och det ökar tyngden på Amandas vittnesmål ännu mer.
Citera
2017-05-15, 16:50
Medlem
Reimers avatar
Yes, det här blir bara bättre och bättre, JM tvinnar duktigt på det rep som ska hänga henne, totalt sammanbrott vill jag likna det vid och jag avundas inte Hikes, kan fan inte vara lätt att försöka ordna ett vettigt försvar till en sådan person som JM.

Starkt av dottern (AB) att vittna som hon gjorde, det finns hopp om henne i alla fall.

Men jag håller med de som kräver handfängsel på JM, vad fan sysslar häktesvakterna med?
Citera
2017-05-15, 16:53
Medlem
"Dottern pratar tyst och himlar med ögonen."
SVT
Och vad går hon på idag?
Iofs kan "himla med ögonen" säga många olika saker ...

(lite senare ) förhöret med JB blir ju direkt pinsamt!
Vad räddar Amanda H med detta inhopp?
Senast redigerad av tantigheter 2017-05-15 kl. 16:56.
Citera
2017-05-15, 16:58
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
"Dottern pratar tyst och himlar med ögonen."
SVT
Och vad går hon på idag?
Iofs kan "himla med ögonen" säga många olika saker ...

Det kan betyda att hon inte alls är så oskyldig som hon har hävdat hittills.

Det kan ju också betyda att det finns omständigheter som hon inte kan berätta här och nu som gör att hon måste säga som hon gör. Rädd om knäna, typ...

Eller bara forfarande i mammans våld.

Senast redigerad av lasternassumma 2017-05-15 kl. 17:00. Anledning: Eller bara forfarande...
Citera
2017-05-15, 17:05
Medlem
afKnollentotts avatar
Strongt gjort av JB. Att ställa sig i rätten under denna anspänning som förevarit, kan inte ha varit lätt.
Jag tror ju att hon möjligen vet mera, men hon är ju inte åtalad.
Hon kan ju ha supportat händelseförloppet, "hög som ett hus" t.ex. Det kan jag tycka, om så vore, är förmildrande.
Synd att polis och åklagare inte nått ända fram.
Citera
2017-05-15, 17:08
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Det kan betyda att hon inte alls är så oskyldig som hon har hävdat hittills.

Det kan ju också betyda att det finns omständigheter som hon inte kan berätta här och nu som gör att hon måste säga som hon gör. Rädd om knäna, typ...

Eller bara forfarande i mammans våld.

"Inga kommentarer" och leenden mot mamman skvallrar om att hon skyddar mamman. Om det inte är manipulation för att få rätten att tro att hon skyddar mamman och därmed vet att mamman är skyldig. Men så smart är hon nog inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in