2017-05-15, 14:26
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasquit
Tycker verkligen ej att det är befängt att kräva att folk har moral.

Nu har alla hört hur duktig du är. Du får en klapp på axeln. Fast egentligen har du agerat nyttomaximerande och stuckit din väg till ett annat land i en annan världsdel. Där sitter du och pekar finger på oss som är kvar i Sverige. Det är rätt fult gjort.

För hur du än vänder och vrider på saken så är stigmatiseringen i Sverige aldrig densamma som den du kan råka ut för i Kanada. Där är du förmodligen svensken som har så konstiga idéer om världen. Du får en pittoresk stämpel, ingenting annat. Jag kan lätt tänka mig att folken i Syrien, Irak, Iran, Somalia är jäkligt förbannade på råttorna som stack till bland andra Sverige. Här sitter råttorna och pekar finger åt sina landsfränder därhemma och inte nog med det, råttorna vill ha ett finger med i spelet hur Sverige ska styras.

Så berätta för mig: Vilken nytta gör en människa vars flyktgen är välutvecklad? Alltså varför ska man överhuvudtaget lyssna på nån som hellre lägger benen på ryggen än tar fighten?
2017-05-15, 14:31
Medlem
Bra avsnitt idag Conrad, sansat inlägg på slutet om hela helgens påhopp. Folk som väljer att misstolka och missförstå ska man egentligen inte lägga någon tid och energi på.

Om man tycker så illa om vad ni gör, varför envisas man då med att fortsätta lyssna? Det är en fråga jag ställer om och om igen, men tycks inte få något vettigt svar på. Det finns massor av andra poddare på högerkanten numer, det är väl bara att välja och vraka?

Apropå Molenyeux, jag har lyssnat på 2 hela avsnitt tror jag. Ena om Trump i samband med valet i USA och det andra var med Jordan B Peterson. Peterson är en mycket intressant tänkare, så oerhört påläst och klok. Jag rekommenderar fler att lyssna på honom, för några dagar sen kom ett 3 timmar långt avsnitt med Joe Rogan: https://www.youtube.com/watch?v=USg3NR76XpQ

Kanske borde jag lyssna mer på Molenyeux men just nu har jag inte tid. Jag har inte fastnat för hans stil. Det är nåt med hans sätt att prata som känns lite olustigt men jag kan inte riktigt sätta fingret på vad exakt det är.

Det Ingrid sa i början, att ni kan upplevas som konfrontativa och kanske därför skrämmer bort folk. Ja, så kände jag i början men nu har jag lärt känna er och er stil, så det bryr jag inte längre mig om. Sen att ni fortfarande kommer med lite knasiga idéer jag inte håller med om är en annan sak. Det positiva överväger ändå. Jag lyssnar flera olika poddar, om allt möjligt och ni är en bra högerpodd.

Det glädjer mig att ni kan se de maniska postarna här på FB för vilka idioter de är. De har inget intresse av att komma med konstruktiva råd för att hjälpa er framåt.
2017-05-15, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasquit
Jag är inte alls hemlig i det offentliga, utan är mycket högljudd. Förlorat massvis med gamla svenska PK-vänner pga mina konservativa värderingar.

Jag fyttade till en mycket konservativ liten ort i Alberta i Kanada där mina barn och jag bor med bra människor med sunda värderingar.

Jag har donerat massvis med pengar till nationella projekt genom åren, då jag har det rätt gott ställt som företagare.
Det där är ihåligt om du inte samtidigt säger vem du är, vilka projekt du donerat till och så vidare. Vem som helst kan påstå saker på nätet.

Du svarar heller inte på vem som lever upp till dina krav (jobbar hårt, ordnad familj, karriär) som faktiskt skulle ha råd att driva en podd. Det blir ju rejält sänkta inkomster, ökad osäkerhet och en hel del social och fysisk risk.

Citat:
Jag driver ingen podd men lever i verkligheten.
Valde att ta min familj till ett av de mest konservativa ställena i Nordamerika och är en del av ett mycket bra conmunity här.
Ok, vilket samhälle då? Rätt skeptisk till att det över huvud taget existerar särskilt konservativa samhällen som är öppna för utomstående att ta sitt pick och pack och flytta till.

Citat:
Conrad är väl den som inte vågade träda fram med namn.
Han kom först ut när IRM hängde ut honom och det var oundvikligt.
Kom igen. Sverige är inte ett stort land. Börjar man sända en någorlunda populär podd så är det en tidsfråga innan man blir demaskerad, särskilt så om man är det minsta öppen med personliga detaljer.

Citat:
Tycker verkligen ej att det är befängt att kräva att folk har moral.
Det är befängt att säga att man måste nå upp till några särskilda krav för att försöka göra gott. Särskilt så om det handlar om en uppgift som någon som når upp till kraven sällan kan göra och heller inte i någon större utsträckning gör.

Citat:
Speciellt en som Conrad som själv har ett enormt dekadent förflutet och nu spelar Jesus.
Jag tycker absolut att man kan störa sig på konvertitens entusiasm och självpåtagna roll som domare över andra, men du tar det bra mycket längre än så. Tycker själv inte att Conrad har någon särskild auktoritet kring något över huvud taget och att det blir lite pinsamt när han och Ingrid sitter och diskuterar vem som ska släppas in i värmen när revolutionen kommer eller om den och den kändisens vändning kan accepteras.
2017-05-15, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConradRLM
https://soundcloud.com/ingridochconr...inister-jimmie

#Hannagate diskuteras från 1:17:50. Jag tror jag svarade på det viktigaste, men med tanke på hur ni legat i i tråden här under helgen har jag säkert missat något.

Jag håller koll på tråden under dagen och besvarar gärna frågor.

Vissa personer här i tråden kommer jag dock gladeligen fortsätta att ignorera.
Uppenbart att de är infiltratörer från vänstern som bara är inne för att splittra. Det blir tydligt när de säger typ "Conrad sitter alltid och pratar om kärnfamiljen och moral..." och försöker krysta fram någon typ av motsättning. De är vänster, de fattar inte moral Hahaha
I övrigt väldigt bra klargjort. Det enda jag störde mig på var att ni kallade Hannah för "hon" och sa att han bytt kön. Han har ju bokstavligen en kuk så det stämmer ju inte alls. Hannah är en han. Jag förstår att ni inte vill säga det rakt ut, men han lider av en grav sjukdom och att som omgivning ställa upp på hans förvirrade och sjuka bild av sig själv som kvinna är enbart av ondo. Tack för allt ert arbete för Sverige!!
2017-05-15, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rough-justice
Nu har alla hört hur duktig du är. Du får en klapp på axeln. Fast egentligen har du agerat nyttomaximerande och stuckit din väg till ett annat land i en annan världsdel. Där sitter du och pekar finger på oss som är kvar i Sverige. Det är rätt fult gjort.

För hur du än vänder och vrider på saken så är stigmatiseringen i Sverige aldrig densamma som den du kan råka ut för i Kanada. Där är du förmodligen svensken som har så konstiga idéer om världen. Du får en pittoresk stämpel, ingenting annat. Jag kan lätt tänka mig att folken i Syrien, Irak, Iran, Somalia är jäkligt förbannade på råttorna som stack till bland andra Sverige. Här sitter råttorna och pekar finger åt sina landsfränder därhemma och inte nog med det, råttorna vill ha ett finger med i spelet hur Sverige ska styras.

Så berätta för mig: Vilken nytta gör en människa vars flyktgen är välutvecklad? Alltså varför ska man överhuvudtaget lyssna på nån som hellre lägger benen på ryggen än tar fighten?

Detsamma gäller en annan flitig gnällpostare i tråden. Citat från en annan tråd:

Citat:
Ursprungligen postat av Landos
Jag har flyttat utomlands och detta är min sista koppling till Sverige.

Vill inte heller att mina barn ska bli tvingade att ta uti med detta när jag dör en vacker dag.
Tror inte Sverige har en ljus framtid så vill inte ha några tillgång där alls.

Vafan sitter ni och postar i nationella trådar om ni inte tror Sverige om gott längre för? Försöker ni rättfärdiga era egna beslut om att lämna landet, inför er själva?

Jag bor själv av och till utomlands, men jag återkommer och jag vill att Sverige ska bli så bra som det var när jag ung och jag skulle aldrig få för mig att klippa banden helt.

Jag tror I&C får er att känna dåligt samvete över att ni lämnat Sverige och det är bl.a. därför ni hackar på dem som ni gör. Innerst inne ångrar ni att ni flytt Moder Svea.

I mitt hjärtas land
Citat:
Och jag älskar henne ännu
Trots krig, armod och nöd
Hon ger förtröstan, hon är mitt stöd
Och hur överger jag henne - mitt svar:
Jag går över gränser, men är ändå kvar

Hur kan jag bryta
Sådana band
All världens riken byggs på lösan sand
Jag har inga gränser i mitt hjärtas land

Nä, I&C fortsätt som ni gör. Ni väcker folk genom er podd och även om det kan tyckas gå långsamt, så vad är alternativet? Våld?
2017-05-15, 14:53
Medlem
Citat:
Jag håller koll på tråden under dagen och besvarar gärna frågor.
Fick du definitiv klarhet i hur Hanna ställer sig till sex med barn?

I tidigare diskussioner såg jag nämligen bara ställningstagande mot övergrepp. Vilket är ett vanligt sätt för pedofiliförespråkare att verka mer resonabla än de är genom att de helt enkelt inte räknar sex med barn där ingen fysisk skada sker och barnet inte protesterar som ett övergrepp. De anser helt enkelt att barn kan samtycka till sexuella handlingar och mörkar det lite grann genom att säga saker som att de är mot att barn skadas. Vilket vanliga människor lätt tolkar som att de är mot all sexuell aktivitet över huvud taget, men det inte är vad som faktiskt menas när de säger sig vara helt mot övergrepp.

I ditt ställe är det en fråga jag skulle vilja ha tydligt besvarad för sinnesfridens skull. Det är en sak att anse att samtyckesåldern för biologiskt mogna bör justeras lite och en helt annan att anse att det bör legaliseras sexuella handlingar med förpubertala så länge ingen skadas fysiskt eller protesterar.
2017-05-15, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomodoFall
Fick du definitiv klarhet i hur Hanna ställer sig till sex med barn?

Kort svar - nej, inget definitivt. Som jag har förstått det var pedofil.se främst yttrandefrihetsstatement. Jag känner Hanna rätt väl och har otroligt svårt att tro att hon på något sätt skulle vilja vara delaktig i något som gör barn illa.

Men jag skall prata med henne under kommande dagar och klargöra b.la detta. Eller om Hanna själv kanske helt enkelt svarar här i tråden? Det vore givetvis det enklaste.
2017-05-15, 15:02
Medlem
Citat:
Jag känner Hanna rätt väl och har otroligt svårt att tro att hon på något sätt skulle vilja vara delaktig i något som gör barn illa.
Det är ju det som är kruxet, pedofiler anser inte att sex i sig gör barn illa. Det är bara om sexet är hårdhänt eller barnet oviligt som skada sker i deras ögon. En sjuåring som blir avsugen kan mycket väl inte få ont eller bli ledsen. Ur barnets synvinkel är det ju inte mycket konstigare än att bli blåst på magen. Men aldrig i helvete att det är ok ändå.

Där ser jag en hel del oklarhet och i ljus av incestrollspel och normalisering av pedofiler (poängen med pedofil.se-projektet var ju att pedofili skulle normaliseras som läggning så att de inte behövde frukta för sina liv). Den sortens resonemang är också alldeles för vanligt i libertarianska kretsar. Eftersom de inte förmår fördöma något på basis av anständighet eller äckel utan enbart kan se till skada är det ett återkommande problem.

Tycker som tidigare nämnts faktiskt om Hanna, men fick riktigt dåliga vibbar när jag såg de diskussionerna.
2017-05-15, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomodoFall
ker som tidigare nämnts faktiskt om Hanna, men fick riktigt dåliga vibbar när jag såg de diskussionerna.

Ja, det är ju precis normaliseringen (som RFSL exempelvis sysslar med) som måste stoppas. Var pedofil.se en del av detta så är det givetvis ett problem.

Vi inväntar Hannas respons. Vill inte spekulera i denna sortens frågor. Särskilt som det inte behövs.
2017-05-15, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rough-justice

Det handlar inte om att jag är duktig, utan snarare om vad som är normalt.
Skaffa familj, jobba hårt och ta hand om sitt samhälle. Bygg ett starkt community som är självförsörjande där barnen får växa upp fria. Allt det som ni snackar så fint om från mammas källare.
Flyktgen?

Skulle du låta dina blonda döttrar växa upp i Sverige idag? Såg du partiledardebatten igår? Ser du någon lösning inom 10 år, för det gör inte jag. På sikt ja, men det kommer ta tid. Ska jag låta mina döttrar brinna inne?

Antar att "råttorna" i Motgiftgänget, Daniel Friberg, Henrik Palmgren och andra hjältar ni har har samma flyktgen De får väl inte heller kommentera svensk politik för de ej är på svensk mark?

Mina barn är kanadensiska medborgare sedan födseln, jag valde att låta dem växa upp i det hemland där mina döttrar slipper gruppvåldtas. Jag har själv bott i Kanada till och från i nästan 17 år år, men har även hus och företag kvar i Sverige. Så länge jag betalar svinhöga skatter tänker jag absolut ha ett finger med hur landet styrs.

När jag flyttade till Alberta kände jag mig hemma för första gången på länge.
Bra grannar som ser om varandra. Varenda jävel har vapen hemma.
För första gången förstod folk mina värderingar. Jag blev inbjuden till jaktlag och blev snabbt en del av gruppen. Aldrig känt mig det minsta stigmatiserad. 300 000 kanadensare är svenskättlingar, och 77% av befolkingen är Europeer bara 150 år tillbaka,
2017-05-15, 15:08
Medlem
Bushsweedes avatar
Citat:
Kort svar - nej, inget definitivt. Som jag har förstått det var pedofil.se främst yttrandefrihetsstatement. Jag känner Hanna rätt väl och har otroligt svårt att tro att hon på något sätt skulle vilja vara delaktig i något som gör barn illa.

Men jag skall prata med henne under kommande dagar och klargöra b.la detta. Eller om Hanna själv kanske helt enkelt svarar här i tråden? Det vore givetvis det enklaste.

Skadligt är en definitionsfråga..
Somalier anser förmodligen inte att det skadar flickebarnet när man skär könsorganet av dem..

Jag delar inte den uppfattningen, men det hindrar ju inte dem från att tro så..
2017-05-15, 15:11
Bannlyst
Citat:
Ja, det är ju precis normaliseringen (som RFSL exempelvis sysslar med) som måste stoppas. Var pedofil.se en del av detta så är det givetvis ett problem.

Vi inväntar Hannas respons. Vill inte spekulera i denna sortens frågor. Särskilt som det inte behövs.
Medan vi väntar så kan du ju läsa det här inlägget:

Citat:
Mitt största "problem" med Hanna, är att hen verkar vara så pass "sexual-liberal", att hen till och med förespråkar pedofili. Enligt uppgifter i fittstim-bloggen, är Hanna inte bara skapare av en eller flera pedofilsajter, utan hen har dessutom tagit "dagispedofilen" i försvar. Hanna har också låtit den ökände pro-pedofilen Dick Wase ( f.d Piratpartiet) skriva ett pedofilvänligt inlägg på en av Hannas bloggar. Jag läste dessutom några av Hannas sexnoveller på porr-bloggen och där beskrivs hur någon, som i novellerna kallas "pappa", kräver både oralsex och våldsamt analsex av sin "duktiga flicka" (som ju egentligen är en pojke, biologiskt sett). "Pappa" bjuder även in sina manliga vänner till en liten.. öh.. våldsam "anal/oralsex-fest", där "pappas" vänner får sexuell "service" av "pappas" duktiga pojke (ladyboy).

Märkligt är, att Hanna Söderström Warg samtidigt säger sig vara emot sexuella övergrepp? Hur kan hen vara det, när hen propagerar för pedofili och som när det utövas i praktiken, är ingenting annat än våldtäkt mot barn?

https://noboytoy.blogspot.se/2013/08...ofili-och.html

Förutom Hannas sexnoveller på "porr-bloggen" så har hon även gjort "age play" filmer som jag av uppenbara anledningar inte kommer att länka till här.

Fast vem vet, kanske Hanna gör allt det här i yttrandefrihetens namn!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in