Citat:
Ursprungligen postat av
rough-justice
Nu har alla hört hur duktig du är. Du får en klapp på axeln. Fast egentligen har du agerat nyttomaximerande och stuckit din väg till ett annat land i en annan världsdel. Där sitter du och pekar finger på oss som är kvar i Sverige. Det är rätt fult gjort.
För hur du än vänder och vrider på saken så är stigmatiseringen i Sverige aldrig densamma som den du kan råka ut för i Kanada. Där är du förmodligen svensken som har så konstiga idéer om världen. Du får en pittoresk stämpel, ingenting annat. Jag kan lätt tänka mig att folken i Syrien, Irak, Iran, Somalia är jäkligt förbannade på råttorna som stack till bland andra Sverige. Här sitter råttorna och pekar finger åt sina landsfränder därhemma och inte nog med det, råttorna vill ha ett finger med i spelet hur Sverige ska styras.
Så berätta för mig: Vilken nytta gör en människa vars flyktgen är välutvecklad? Alltså varför ska man överhuvudtaget lyssna på nån som hellre lägger benen på ryggen än tar fighten?
Det handlar inte om att jag är duktig, utan snarare om vad som är normalt.
Skaffa familj, jobba hårt och ta hand om sitt samhälle. Bygg ett starkt community som är självförsörjande där barnen får växa upp fria. Allt det som ni snackar så fint om från mammas källare.
Flyktgen?
Skulle du låta dina blonda döttrar växa upp i Sverige idag? Såg du partiledardebatten igår? Ser du någon lösning inom 10 år, för det gör inte jag. På sikt ja, men det kommer ta tid. Ska jag låta mina döttrar brinna inne?
Antar att "råttorna" i Motgiftgänget, Daniel Friberg, Henrik Palmgren och andra hjältar ni har har samma flyktgen

De får väl inte heller kommentera svensk politik för de ej är på svensk mark?
Mina barn är kanadensiska medborgare sedan födseln, jag valde att låta dem växa upp i det hemland där mina döttrar slipper gruppvåldtas. Jag har själv bott i Kanada till och från i nästan 17 år år, men har även hus och företag kvar i Sverige. Så länge jag betalar svinhöga skatter tänker jag absolut ha ett finger med hur landet styrs.
När jag flyttade till Alberta kände jag mig hemma för första gången på länge.
Bra grannar som ser om varandra. Varenda jävel har vapen hemma.
För första gången förstod folk mina värderingar. Jag blev inbjuden till jaktlag och blev snabbt en del av gruppen. Aldrig känt mig det minsta stigmatiserad. 300 000 kanadensare är svenskättlingar, och 77% av befolkingen är Europeer bara 150 år tillbaka,