Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-15, 14:48
Medlem
Sinclairs avatar
Då är det troligen ingen våldtäkt, i alla fall inte en gruppvåldtäkt.

Vi har gvå uppgifter som låter lite svåra att kombinera, dels att BO skulle anmält sitt ex för misshandel för två månader sedan, dels att hon varit på fest hos exet och sedan väntades till en annan fest. Det verkar konstigt, kan hon haft annat ärende - hämta något hon lämnat hos exet? Eller har han lovat HB till henne?

Att ett instabilt ex kan ge sig på den som övergivit honom är inget ovanligt. Att han skulle fått med sig två kumpaner på mordet låter konstigt. Möjligen kan de tänkas hjälpa honom att få bort en kropp. Egentligen troligare de hjälper om de uppfattar själva dödsfllet som oönskat och olycksfallslikt. Till exempel: han knuffar henne och hon ramlar och slår i huvudet.
Citera
2017-05-15, 14:48
Medlem
Louise.potatisgriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Instämmer!

Billy verkar i alla fall inte ha det så lätt med förhållanden.

Här kommenterar han Jimmys uppdatering på FB den 25/3 2016 om att Jimmys förhållande tagit slut:

https://minfil.org/WHwyacY7LdNqc0tpBV4BNzCSLqBNFqD3/uaQaFab2bb/aaaaa.png

Här besvarar Billy en fråga om förhållanden på Kiwi för ca 10 månader sedan:

https://minfil.org/EDFmvWtVbth6zFnUQXHjHmmVEpWP1fD6/t6Q0F1b7b9/aa1.png

Är denna B**** en av dom gripna?

Om han inte är det så borde du ta bort ditt inlägg genast. Väldigt korkat att hänga ut folk så där.
Citera
2017-05-15, 14:52
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Tack! Jag ser inte sjön på den bilden. Det verkar då inte troligt att de dumpat henne i nån sjö. Hon ligger säkert i skogen täckt av ris och annat. Dags att kalla in MP om inte polishundarna kan spåra upp henne.

Mitt inlägg efter att ha sett clip rån livesändningen på Hela Hälsingland:

En sökhund sökte sej till vattnet och stack ned nosen där. Men han kanske bara var törstig?
Intressant med livesändning. Hoppas de finner nåt.
Citera
2017-05-15, 14:53
Medlem
okok1s avatar
Det har gått nu 6 timmar sedan man avspärrade denna gård och började söka med hundar. Om det skulle finnas en kropp i närheten borde den väl ha hittats redan?
Senast redigerad av okok1 2017-05-15 kl. 14:56.
Citera
2017-05-15, 14:54
Medlem
Citat:
Tack! Jag ser inte sjön på den bilden. Det verkar då inte troligt att de dumpat henne i nån sjö. Hon ligger säkert i skogen täckt av ris och annat. Dags att kalla in MP om inte polishundarna kan spåra upp henne.

En polishund har markerat vid ett vattendrag, efter det utökades avspärrningarna. Så det kan inte uteslutas, att hon är sänkt. Enligt AB live-tv.
Citera
2017-05-15, 14:55
Medlem
Citat:

Sjön är hela det mörka området till vänster i bild.
Citera
2017-05-15, 14:56
Medlem
Pljs avatar
Kan någon bekräfta att 2 av dem som anhållits är:
*illy *lyfa Fagerström * = B
J*mmy Bumbo Er*csson * = I

Och i sådana fall bör vi fokusera på att ta reda på vem den tredje är. Jag har gått igenom bådas Facebookprofiler och vänskapskretsarna för dessa två är inte stora.
Citera
Medlem
Louise.potatisgriss avatar
Seriöst, platsen ligger mellan Söderhamn och Hudiksvall, de absolut värsta WT-hålorna i hela Norden.

Alla heter Conny, Benny, Sonny och Tommy.

Extremt tragikomiskt om GM heter B***Y och J***Y med tanke på platsen.

För övrigt så kan det ta en stund innan dom hittar kroppen eftersom det finns en hel del ställen att leta på...

De har säkert dumpat kroppen i Storsjön.
Senast redigerad av Louise.potatisgris 2017-05-15 kl. 15:07.
Citera
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Louise.potatisgris
Är denna B**** en av dom gripna?

Om han inte är det så borde du ta bort ditt inlägg genast. Väldigt korkat att hänga ut folk så där.
Det är tre gripna, folk började droppa namn tidigt i tråden vilka det skulle kunna tänkas vara. Ingenting har blivit bekräftat än (så vitt jag vet?), så det är lite trist om fel personer återigen hängs ut som så många gånger förr.
Citera
2017-05-15, 15:03
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Det är tre gripna, folk började droppa namn tidigt i tråden vilka det skulle kunna tänkas vara. Ingenting har blivit bekräftat än (så vitt jag vet?), så det är lite trist om fel personer återigen hängs ut som så många gånger förr.

Men BF är väl även skriven på gården som tidigare utpekats som avspärrad?

Talar ju väldigt starkt för att han är en av de misstänkta.
Citera
2017-05-15, 15:04
Medlem
Hur ser statistiken ut när en person varit försvunnen i mer än 48 timmar? Det känns inte som detta kommer sluta bra...
Citera
2017-05-15, 15:04
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Oddsen på att hon ska finnas vid liv är enormt små nu. Känns mer som en jakt för att finna en kropp.

Jag undrar vad det är som för polisen till platsen. Hennes telefon har spårats dit och det är det polisen går på. Men hur funkar denna spårning? Är det sista platsen hon spårats till?

Uppenbarligen har de anhållna inte sagt något då polisen än inte hittat någon kropp.

Bara för att mobilen hittas där betyder ju inte det att kroppen måste ligga just där. Om de nu haft hela natten på sig att göra sig av med kroppen så lägger man inte den i sin trädgård.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in