2017-05-15, 14:08
Medlem
Coffeemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Jag har inte uttalat mig om något annat än den här röriga historien.

Polisanmälan gjordes efter att 40-åringen fått kännedom om överfallet på den 50-åriga svampplockerskan.

Jag tror mycket väl att våldtäkten på 50-åringen kan ha ägt rum, utan att för den skull vara säker.
Det är 40-åringens historia som inte verkar gå ihop. Som jag skrev tidigare kan det vara så enkelt, att hennes utförliga signalement på intrångsnegern inte stämde med misstänkta GM i våldtäktsfallet.

Jag tror mycket väl att en mustaschprydd "nordafrikan" kan ha vinglat in i hennes hus för att fråga om vägen till Kalmar, fått syn på den lättklädda dottern och blivit stående med blicken fäst på henne utan att säga något. Sedan när gubben kommit fram har han backat samtidigt som han framförde sitt ärende. Denne neger har då setts av samtliga tre (man får väl anta att de alla har bekräftat detta).

Däremot misstänker jag att incidenten på kvällen är påhittad, efter att 40-åringen hört om våldtäkten. Jag tror alltså att polisen inte tar henne på allvar i den delen åtminstone.

Jo, det är säkert jättevanligt att en svensson-familj spontant får för sig att anmäla att tre män försöker tränga sig in i deras stuga. Speciellt i Kalmar-trakten där det inte finns så mycket att göra har jag hört att det är vanligt att roa sig med sådant på kvällar och helger. Sen vet ju alla att det finns en lång fejd mellan smålänningar och nordafrikaner sedan urminnes tider.

Så man får ju förstå att polisen gör det enda rätta och med några raska penndrag helt enkelt avskriver ärendet. Jäkla folk som ska tära på polisens magra resurser, och mitt i sommersemestern dessutom!
Senast redigerad av Coffeeman 2017-05-15 kl. 14:12.
Citera
2017-05-15, 16:26
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdamBomb
Vad yrar du om?

Den vanligaste orsaken till avskrivningar är "spaningsuppslag saknas". Dvs att utredningen inte har något att gå på.

Om du tar och försöker att härleda den tanken till nästa steg så landar du där jag skrev. Eller är det för mycket begärt?

Citat:
Ursprungligen postat av Coffeeman
Jo, det är säkert jättevanligt att en svensson-familj spontant får för sig att anmäla att tre män försöker tränga sig in i deras stuga. Speciellt i Kalmar-trakten där det inte finns så mycket att göra har jag hört att det är vanligt att roa sig med sådant på kvällar och helger. Sen vet ju alla att det finns en lång fejd mellan smålänningar och nordafrikaner sedan urminnes tider.

Så man får ju förstå att polisen gör det enda rätta och med några raska penndrag helt enkelt avskriver ärendet. Jäkla folk som ska tära på polisens magra resurser, och mitt i sommersemestern dessutom!

Du kan inte ana hur mycket knäppgökar det finns som anmäler allt möjligt och omöjligt av alla möjliga sorters skäl. Vid första anblick kan deras berättelse se ut att vara sann men gräver man bara lite under ytan så faller alltihopa.
Senast redigerad av konstapel 2017-05-15 kl. 16:29.
Citera
2017-05-15, 19:11
Medlem
AdamBombs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Om du tar och försöker att härleda den tanken till nästa steg så landar du där jag skrev. Eller är det för mycket begärt?
Då har du alltså förstått att bara för att ett ärende skrivs av så innebär det inte att målsägaren ljuger eller att något brott inte har begåtts?
Citera
2017-05-15, 21:47
Medlem
Coffeemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel

Du kan inte ana hur mycket knäppgökar det finns som anmäler allt möjligt och omöjligt av alla möjliga sorters skäl. Vid första anblick kan deras berättelse se ut att vara sann men gräver man bara lite under ytan så faller alltihopa.

Vad får dig att tro att jag inte kan ana?
Citera
2017-05-15, 21:50
Medlem
ganglere2s avatar
En länk till en artikel i ämnet för de som inte vill gynna pk-media.

http://www.friatider.se/nordafrikan-v-ldtog-50-rig-kvinna-polisen-struntade-i-tydliga-signalement
Citera
2017-05-15, 21:57
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
En länk till en artikel i ämnet för de som inte vill gynna pk-media.

http://www.friatider.se/nordafrikan-v-ldtog-50-rig-kvinna-polisen-struntade-i-tydliga-signalement

Alltså, återigen; det är knappast fråga om att "strunta" i anmälan. I varje riktig snuts ryggrad sitter det att gripa bus.
Att så inte skett och att anmälan avskrivits är tecken på något annat för den som har en tankeverksamhet som sträcker sig utanför näsan.
Citera
2017-05-16, 00:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Coffeeman
Jo, det är säkert jättevanligt att en svensson-familj spontant får för sig att anmäla att tre män försöker tränga sig in i deras stuga.

Känns tyvärr inte helt osannolikt om man inte betraktar det ur okynnes-synvinkeln utan sätter sig in i vilken desperation och maktlöshet vanliga människor känner inför att en våldtäkt, kanske på en granne, vän, läggs ner från scratch när det enda polisen hade behövt göra för att haffa de skyldiga är det många här redan sagt - åka till apboendet och fota/topsa.

Något man enligt min mening skall göra redan vid gränsen.

Jag kan faktiskt tänka mig att detta är ett desperat och lite amatörmässigt, men välment försök av medmänniskor att "få i gång" utredningen igen.

Nästa steg när dessa vanliga människor fattat att det är helt kört, vi är ensamma, är högafflarna.
Och lika bra är det. Låt det komma.
Citera
2017-05-16, 12:40
Medlem
NAVYSEALTEAM6s avatar
Detta var alltså nedknarkade opium afrikaner som inte gillar vita, mörkhyade nazister
Citera
2017-05-16, 15:28
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toolman
Man kan anklaga romer för mycket negativt men gruppvåldtäkter är okänt, iaf för mig.

Någon som vet om det finns en enda dokumenterad gruppvåldtäkt utförd av etniska svenska män? Helst då också av våldtäktsmännen tidigare okänd kvinna, överfall.
Var väl en på en studentkryssning tror jag för ett par år sedan.
Citera
2017-05-16, 15:45
Medlem
Har inte läst på om den här storyn men var själv ute och promenerade i skogen härom veckan då jag helt plötsligt fick syn på ett rumänskt tältläger mitt i skogen. Hängde inte kvar där alltför länge även som man. Vad händer om man blir omringad av ett tiotal personer beväpnade med kniv..
Citera
2017-05-16, 16:34
Medlem
ElvisFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sav
Har inte läst på om den här storyn men var själv ute och promenerade i skogen härom veckan då jag helt plötsligt fick syn på ett rumänskt tältläger mitt i skogen. Hängde inte kvar där alltför länge även som man. Vad händer om man blir omringad av ett tiotal personer beväpnade med kniv..

Då är du omringad av ett tiotal personer med kniv. I bästa fall tigger de sönder dig. I värsta fall regelrätt rån.
Citera
2017-05-18, 23:25
Medlem
spoilers avatar
Citat:
I måndags publicerade Östra Småland en väldigt bra artikel och gräv angående våldtäkten i Kolboda. Läs mitt blogginlägg. Polisen vägrade då svara på journalisten Ulf Carlsson frågor. Nu har polisen valt att svara på frågorna enligt en ny artikel i tidningen.

”Tror ni att händelserna som drabbade den 40-åriga kvinnan kan ha något samband med den anmälda våldtäkten i Kolboda?
-Den händelse som målsägaren berättar om i Östran rubricerades som hemfridsbrott. Vi har inget som tyder på att den händelsen hänger ihop med den anmälda våldtäkten, men uppgifterna har funnits med i utredningen.”

http://thoralf.bloggplatsen.se/2017/05/18/11445578-polisen-i-kalmar-skammer-ut-sig/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in