2017-05-15, 10:01
Medlem
Kafka_Gods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SprayLord
Visst, skulle kunna vara en falskanmälan.
Men, faktum kvarstår – det rör sig om en utredning beträffande Grov Våldtäkt – och man bemödar sig inte att följa upp ett vittnesmål.

I detta fallet rör det ju sig om tre personer (mamman, dottern och mammans far, som alla sett denne misstänkte man på nära håll i sitt egna hus). Dessutom ligger tidpunkten för mannens andra besök vid huset mycket nära tidpunkten för brottet. Även geografiskt.

Eller menar du måhända att brottsoffret, den 50-åriga kvinnan, anmält en våldtäkt som aldrig ägt rum?

Det är uppenbart att polisen vet något som vi inte vet. Om kvinnan/dottern/gubbens vittnesmål var relevant till utredningen om våldtäkt så hade den inte lagts ned. Att utredningen läggs ned och polisen väljer att inte kommentera är antagligen av hänsyn till svampplockaren. Att en utredning läggs ned betyder inte att den är helt död. Om det kommer fram något nytt som kan leda till något så är det bara att återuppta förundersökningen.

Om en utredning läggs ned för att det inte finns någon misstänkt och/eller inte några tekniska bevis så är det ingenting märkvärdigt och polisen uttalar sig gärna i media om anledningen.
Citera
2017-05-15, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Se mitt inlägg i andra tråden:

(FB) Nordafrikan inne i huset och ville ha dottern. Våldtäkt 200 meter bort.

Visst, det är en ihålig historia på sina håll.
Men att en utredning rörande (vad som rubriceras som) en grov våldtäkt skulle hållas öppen under så pass lång tid är ju i så fall märkligt.
Med tanke på att brottet anmäldes precis efter att det inträffat, måste man ju säkrat både skador på brottsoffret samt DNA. Eller?
Utredningen beskrevs ju som bedriven med hög aktivitet dagarna och veckorna efter anmälan:

http://www.ostrasmaland.se/kalmar/alla-utredningar-om-valdtakt-har-lagts-ner/

Att våldtäkten, som du påstår, fejkats känns mindre troligt.
Citera
2017-05-15, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kafka_God
Det är uppenbart att polisen vet något som vi inte vet. Om kvinnan/dottern/gubbens vittnesmål var relevant till utredningen om våldtäkt så hade den inte lagts ned. Att utredningen läggs ned och polisen väljer att inte kommentera är antagligen av hänsyn till svampplockaren. Att en utredning läggs ned betyder inte att den är helt död. Om det kommer fram något nytt som kan leda till något så är det bara att återuppta förundersökningen.

Om en utredning läggs ned för att det inte finns någon misstänkt och/eller inte några tekniska bevis så är det ingenting märkvärdigt och polisen uttalar sig gärna i media om anledningen.

Absolut, håller med.
Sambandet med "kvinnan/dottern/gubbens vittnesmål" behöver inte alls vara relevant.

Att hävda att våldtäkten aldrig ägt rum, som vissa gör, känns dock aningen skabbigt.
Vad jag förstår säkrades ju teknisk bevisning direkt efter den inträffat. Problemet är bara att man inte kunnat komma närmare en lösning.
Citera
2017-05-15, 10:56
Medlem
MaarekSteles avatar
Citat:
Ha, ha. Ja du, jag "vet" detta precis lika mycket som jag "vet" att de var lättklädda på dagen

Du vet inte ett skit, och du läser texten slarvigt. Låg intelligens troligen.

Applicerar vi Ockhams rakkniv på detta så finner vi att det är troligast så som vittnena uppger i artikeln, om vi ska anta något annat behövs mer information.
Citera
2017-05-15, 11:30
Avstängd
konstapels avatar
Som vanligt får vi nog inte hela historien. Om polisen avskrivit hennes anmälan om intrång så kan man vara ganska säker på att det är något i hennes berättelse som gör att polisen inte bedömer den som trovärdig.
Citera
2017-05-15, 11:40
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ja, så är det nog.

Men jag tror inte att det har hänt något alls och att båda kvinnorna har falskanmält. Det är för mycket som är skumt med detta. Den "sexuellt attackerade" 50-åringen lämnar "allmängiltiga" signalement, medan den hemfridsbrottsutsatta lättklädda 40-åringen med sin läckra, likaledes lättklädda, 15-åriga dotter, lämnat ett mycket tydligt signalement:

Mitt fetade.
När talade han inte svenska? När han frågade gubben om vägen till Kalmar, samtididgt som han backade ut ur huset? Eller när han återkom på kvällen med två kumpaner och bankade på och ville bli insläppt? Hade han mindre respekt för "gubben" med de två kumpanerna vid sin sida?
Jag tycker det hur som helst det verkar helt sanslöst att återkomma på kvällen och banka på låsta dörrar, kanske skrika att de ska öppna (på ett främmande språk tydligen), för att sedan bara lugnt gå därifrån och istället ofreda random svampplockare en bit bort, till synes detta även på ett relativt lugnt sätt (inga skrik och vad det verkar inget brutalt överfall heller).
Om de verkligen velat ta sig in hos de lättklädda damerna i huset, hade de ju enkelt kunna krossa en fönsterruta. Och om det var rädslan för "gubben" i huset som hindrade dem att göra så, borde den rädslan ha hållit dem borta från att återvända dit ändå.

Nej, jag tror som sagt det är fejk.
Vilken vettig människa som helst hade ringt 112 direkt, när den främmande, objudna "negern" plötsligt stod mitt inne i huset och dreglade över åsynen av den lättklädda 15-åriga dottern. Och om inte då, skulle 112 åtminstone ha larmats när "negern" återvände med två polare och på nytt försökte tränga in i huset.
Det rörde ju sig förfan om pågående brott i båda fallen!
Så du tror att alla fyra nedlagda fall av våldtäkt/gruppvåldtäkt i Kalmartrakten är fejk?

Citat:
Alla fyra anmälningarna om gruppvåldtäkt som polisen i länet fick in en vecka i somras har nu lagts ner. Sist att avskrivas var den från Kolboda.

[... ] polisen lyckades identifiera två män i 35-årsåldern, två bröder, som anhölls på sannolika skäl, vilket är den högre misstankegraden. De släpptes emellertid senare, efter ett beslut av åklagare, som menade att ord stod mot ord och att våldtäkt inte gick att bevisa.

En 20-årig man som åtalades för att ha sextrakasserat kvinnor på en nattklubb åtalades, men friades, eftersom tingsrätten menade att vittnesuppgifterna om mannens kläder gick isär, så att han inte kunde bindas till brotten.

Det här är inget annat än skam.
Citera
2017-05-15, 11:59
Medlem
Man åker ut till flyktingboendet. Tar foton av alla som bor där. Visar fotona för vittnena. Vittnena pekar ut GM.

Detta har inte gjorts av Kalmarpolisen. Det kan inte finnas någon annan anledning än att det ses som "utpekande av visst etniskt ursprung", eller "abstrakt rasism" i någon form. Katastrof
Citera
2017-05-15, 12:13
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Ja, så är det nog.

Men jag tror inte att det har hänt något alls och att båda kvinnorna har falskanmält. Det är för mycket som är skumt med detta. Den "sexuellt attackerade" 50-åringen lämnar "allmängiltiga" signalement, medan den hemfridsbrottsutsatta lättklädda 40-åringen med sin läckra, likaledes lättklädda, 15-åriga dotter, lämnat ett mycket tydligt signalement:

Mitt fetade.
När talade han inte svenska? När han frågade gubben om vägen till Kalmar, samtididgt som han backade ut ur huset? Eller när han återkom på kvällen med två kumpaner och bankade på och ville bli insläppt? Hade han mindre respekt för "gubben" med de två kumpanerna vid sin sida?
Jag tycker det hur som helst det verkar helt sanslöst att återkomma på kvällen och banka på låsta dörrar, kanske skrika att de ska öppna (på ett främmande språk tydligen), för att sedan bara lugnt gå därifrån och istället ofreda random svampplockare en bit bort, till synes detta även på ett relativt lugnt sätt (inga skrik och vad det verkar inget brutalt överfall heller).
Om de verkligen velat ta sig in hos de lättklädda damerna i huset, hade de ju enkelt kunna krossa en fönsterruta. Och om det var rädslan för "gubben" i huset som hindrade dem att göra så, borde den rädslan ha hållit dem borta från att återvända dit ändå.

Nej, jag tror som sagt det är fejk.
Vilken vettig människa som helst hade ringt 112 direkt, när den främmande, objudna "negern" plötsligt stod mitt inne i huset och dreglade över åsynen av den lättklädda 15-åriga dottern. Och om inte då, skulle 112 åtminstone ha larmats när "negern" återvände med två polare och på nytt försökte tränga in i huset.
Det rörde ju sig förfan om pågående brott i båda fallen!
Intressant teori. Ja, antingen är det 4 olika personer som har valt att ljuga för polis och media for the lulz eller så talade mannen engelska. Vilket är troligast tycker du?
Citera
2017-05-15, 12:14
Medlem
AdamBombs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Som vanligt får vi nog inte hela historien. Om polisen avskrivit hennes anmälan om intrång så kan man vara ganska säker på att det är något i hennes berättelse som gör att polisen inte bedömer den som trovärdig.
Vad yrar du om?

Den vanligaste orsaken till avskrivningar är "spaningsuppslag saknas". Dvs att utredningen inte har något att gå på.
Citera
2017-05-15, 12:51
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Trådar sammanfogade // Mod
Citera
2017-05-15, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SprayLord
Kalmarpolisen vägrar i nuläget också svara på lokaltidningens frågor i ärendet:
http://www.ostrasmaland.se/kalmar/ingen-kommentar-fran-polisen/
Jisses!

Det var ju i riktig Granskning Sverige-nivå! Undrar om det blir hembesök hos ansvarig utgivare nu efter denna demokratihotande artikel.
Citera
2017-05-15, 13:57
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Så du tror att alla fyra nedlagda fall av våldtäkt/gruppvåldtäkt i Kalmartrakten är fejk?
Jag har inte uttalat mig om något annat än den här röriga historien.

Citat:
Ursprungligen postat av envackerblomma
Ensam o nykter på dan. Tre troligen drogpåverkade på kvällen. Samt aggressiva.
Polisanmälan gjordes för kvällsbesöket kl 22

Polisanmälan gjordes efter att 40-åringen fått kännedom om överfallet på den 50-åriga svampplockerskan.

Jag tror mycket väl att våldtäkten på 50-åringen kan ha ägt rum, utan att för den skull vara säker.
Det är 40-åringens historia som inte verkar gå ihop. Som jag skrev tidigare kan det vara så enkelt, att hennes utförliga signalement på intrångsnegern inte stämde med misstänkta GM i våldtäktsfallet.

Jag tror mycket väl att en mustaschprydd "nordafrikan" kan ha vinglat in i hennes hus för att fråga om vägen till Kalmar, fått syn på den lättklädda dottern och blivit stående med blicken fäst på henne utan att säga något. Sedan när gubben kommit fram har han backat samtidigt som han framförde sitt ärende. Denne neger har då setts av samtliga tre (man får väl anta att de alla har bekräftat detta).

Däremot misstänker jag att incidenten på kvällen är påhittad, efter att 40-åringen hört om våldtäkten. Jag tror alltså att polisen inte tar henne på allvar i den delen åtminstone.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in