2017-05-15, 13:08
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Det finns en anledning till varför pojkarna går ut och pratar nu efter Josefssons påtryckningar under 1,5 år. I januari så lämnades en skadeståndsansökan mot staten in från de båda bröderna

Citat:
Ursprungligen postat av OldWolf
När TO blev grabbarna juridiska ombud behövde han naturligtvis en fullmakt från dom. Den fullmakten ger honom rätt att driva en skadeståndsanspråk för deras räkning. Inget märkvärdigt alls

När det påstås att det ska finnas en skadeståndstalan inlämnad för ca fem månader sedan vill jag naturligtvis veta mer
Citera
2017-05-15, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ryliant
Pojkarna har lämnat in en ansökan om skadestånd i Januari.........

Pojkarnas pappa i SVT dokumentären "Det var nått min fru sa och jag måste ju tro på min fru!"

Verkligheten, pappans egna anteckningar i sin egen dagbok.......

Om nu hela FU kunde presenteras i stället för en vinkling av SVT så skulle nog en hel del som sitter och skriver skit här kunna lugna ner sig.
Exakt. En ovinklad dokumentär hade varit mer intressant.

Citat:
Ursprungligen postat av Salzsalino
För övrigt har någon ringt tingsrätten och bekräftat våldtäkt-mot-barn domen mot Christian än?

Väntar på den jag med. Undrar om personnumret stämde.

Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
DJ kan ju inte gärna ha någon uppfattning om vad som hänt nere vid vattnet eftersom han har förklarat för hela svenska folket att pojkarna inte var där. De hade "vad som brukar kallas ett alibi".

Deras alibi är inget alibi.
Citera
2017-05-15, 13:09
Medlem
bpjans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Dessutom framstår det som helt otroligt att någon skulle skriva en redogörelse på det viset, samt försöka återskapa teckningen om pappan nu inte tillmätte det hela någon vikt vid tillfället. Det framstår snarare som att han skrivit detta i efterhand på direkt uppmaning. Texten är skriven på ett sådant sätt som att den är ämnad att läsas av någon annan, med i övrigt ovidkommande detaljer "(det var lite trångt när xxx stod där)".

Ja, det framstår verkligen inte som en personlig dagbok. Skulle förvåna mig om inte DJ skjuter ner det där i del 3.
Citera
2017-05-15, 13:10
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
När det påstås att det ska finnas en skadeståndstalan inlämnad för ca fem månader sedan vill jag naturligtvis veta mer
Om någon begäran om skadestånd lämnats in har det rimligen skett till Justitiekanslern. Det är dit man normalt vänder sig med ersättningsanspråk mot staten. Nekar han kan man sedan gå till domstol.
Citera
2017-05-15, 13:10
Medlem
bpjans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Ja, det är så vindflöjlar fungerar. De följer den vind som blåser just då utan egen uppfattning. Det finns ingen 100 % objektiv information. Det RS visar i Expressens intervju är dock viktigt i den bemärkelsen att det upplyser oss om att DJ väljer valda delar i sin återspegling.

Alla delarna av dokumentären är fortfarande inte sända än.
Citera
2017-05-15, 13:11
Medlem
moretothiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SigmenFloyd
Framförallt står det "knycklar" i själva "dagboksanteckningen".

https://w.cdn-expressen.se/images/34/51/345107695b8a4c079c17f35f334c41f6/16x9/1000.jpg

Förstår vad du menar med "dagboksanteckningen". Det förfaller mer vara ett nerskrivet vittnesmål än något taget ur en dagbok.

Citat:
Ursprungligen postat av AIH
Avsnitt 2 av DJ´s dokumentär hette "Huvudvittnet". Han menar väl att det s.k vittnet inte var något vittne överhuvudtaget då varken pojkarna eller föräldrarna säger att de inte var på lekplatsen utanför lägenheten hela tiden.
DJ avslutar ju dokumentären med orden "Det verkar som att pojkarna i förhörsrummet har det som brukar kallas för ett alibi".

I dokumentären säger de att R blir utredningens huvudvittne.
Rolf verkar tro att de med huvudvittnet syftade på 10-åringen.
Men han hänger ju inte riktigt med längre, efter olyckan.
Citera
2017-05-15, 13:12
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bpjan
Alla delarna av dokumentären är fortfarande inte sända än.
Det klipps nog frenetiskt i filmmaterialet just nu.
Citera
2017-05-15, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Nja, med huvudvittnet i del 2 avsågs Robin.

Jaha då har jag missförstått den biten! Minns att jag läste innan programmet att de skulle presentera ett "huvudvittne" så har antagit att det var 10-åringen de syftade på.

http://www.expressen.se/gt/nya-uppgifter-vantas-om-mordet-pa-kevin/
Citera
2017-05-15, 13:13
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Men om man tror att en äldre person var inblandad - äldre barn eller vuxen - bl a för att placera kroppen. Skulle man verkligen, precis som du säger, nöja sig med det och ändå anse att en 7-åring är mördare och sedan stänga utredningen??
Borde man inte mer aktivt leta efter den personen? Han kan ju trots allt varit mer delaktigt än man trott?
"– Det gick mycket folk där vi hittade kroppen men vi hittade inga släpmärken. I förhör beskriver barnen hur de forslade Kevin men jag tror inte att lille Robin... han borde inte ha orkat. Ungarna har själva sagt att de klarade det, men Robin var inte blöt. Bara Christian. Ingenstans säger någon att Robins kläder var blöta. Hypotetiskt borde Robin också blivit blöt om han hjälpte till. Jag tror att en tredje person, en vuxen eller ett stort barn, har hjälpt till att flytta kroppen."

Sandberg till Expressen
Håller med om frågan kring hur man kunde stänga utredningen och peka ut barnen med detta gigantiska frågetecken?
Citera
2017-05-15, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SigmenFloyd
På "dagboksanteckningen" finns också siffran "9" uppe i högra hörnet, vilket antyder att detta är den 9:e sidan av en redogörelse ämnad för någon annan att läsa. Det förefaller orimligt att man i sin egen dagbok anger sidnummer.

Absolut, det håller jag med om.

Jag försöker utläsa den andra anteckningen i högra hörnet. Står det "F24/9" eller "F24ly" eller något annat? Kanske en datering? Anteckningen ingår helt klart inte i "dagboken" och är skriven med en annan handstil.
Citera
2017-05-15, 13:17
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Förmodligen därför att Dan Josefsson kontaktade Thomas Olsson vid den tidpunkten och förklarade att grabbarna behövde ett juridiskt ombud. Det skrev då en fullmakt, som innefattade även skadestånd om det blev aktuellt. Det är inte inlämnat någon skadeståndsanmälan
Senast redigerad av OldWolf 2017-05-15 kl. 13:21.
Citera
2017-05-15, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Absolut, det håller jag med om.

Jag försöker utläsa den andra anteckningen i högra hörnet. Står det "F24/9" eller "F24ly" eller något annat? Kanske en datering? Anteckningen ingår helt klart inte i "dagboken" och är skriven med en annan handstil.

Älskar hur ni försöker att framställa material som klart och tydligt är ur FUP som falskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in