2017-05-15, 13:15
Medlem
Av morgonens ronder förefaller det klart att AP var en väldigt sluten person, inte särskilt social. Ensamvarg?

Bilden av JM som sanslöst fabulerande kvarstår. Helt klart finns en diagnos här. Hennes lapp till fotograferna helt sanslös på alla sätt och vis. Bakom ryggen på advokaten!

Advokat Hikes lite vilsen. Fick väl ändå fram att relationen Aki hade vid sidan om var ganska skakig.

Ronderna på poäng till åklagaren som fortsätter att måla upp JM som en ansvarslös lögnare med brist på pengar.
Citera
2017-05-15, 13:23
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Av morgonens ronder förefaller det klart att AP var en väldigt sluten person, inte särskilt social. Ensamvarg?

Bilden av JM som sanslöst fabulerande kvarstår. Helt klart finns en diagnos här. Hennes lapp till fotograferna helt sanslös på alla sätt och vis. Bakom ryggen på advokaten!

Advokat Hikes lite vilsen. Fick väl ändå fram att relationen Aki hade vid sidan om var ganska skakig.

Ronderna på poäng till åklagaren som fortsätter att måla upp JM som en ansvarslös lögnare med brist på pengar.

Jag fick intrycket att mamman ville prata afghaner, men att ingen ville ta i den tråden.

Jag tycker att det utgör en del av helhetsbilden att JM lurade till sig en lägenhet av Göran och sedan sparkar ut sina egna barn för att få plats med ensamkommande som ger bra inkomster.

Jag kan inte riktigt bedöma hur det kan ha inverkat på relationen mellan JM och Aki.

Kanske kommer det i samband med mordet på Göran?

Citera
2017-05-15, 13:24
Medlem
Citat:

Ja, VAD ville hon ha ut av sitt "pressmeddelande"??? Var det allmänt pajaseri/känga till pressen el utslag av galenskap? Eller var det ett sätt att visa hennes totala förakt för både sin advokat och domstolen dvs allt i princip? Hur blir en "psykopat" i ett sådant här trängt läge som JM är i nu? Jag tycker faktiskt lite synd om Hikes...
Citera
2017-05-15, 13:25
Medlem
Att A-i varit helt i hennes våld är uppenbart. Han har heller inte kunnat slita sig loss då tvillingarna är hans... han sitter som i ett skruvstäd och mår så klart inte bra. Då blir man varken spirituell eller särskilt öppen.

Hans situation med J måste ha varit vidrig. Säger till sin nya att han är rädd... rädd!

Nu väntar Hinseberg på häxan.

Hon har förstört livet för väldigt många.
Citera
2017-05-15, 13:25
Medlem
Den här uppgiften om att AP skrivit på skilsmässoansökan men inte JM, varifrån kommer den egentligen? Var väl något i media? De har ju lämnat felaktig information om andra saker, kanske även om detta. Lät inte som om Flen-innan skulle vara källan.
Citera
2017-05-15, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love

Om vägran av handfängsel: En rättspsykiater sa till mig en gång att psykopater får man inte ge lillfingret ty då tar de hela handen. Kanske dags att kriminalvårdarna avsätter en halvdag till fortutbildning, en rättspsykiatriker kan ju komma och föreläsa för dom (ja, jag är lite ironisk nu - jag förstår att dom förmodligen redan får utbildning av arbetsgivaren).

Kanske mer på sin plats att ledningen för Kriminalvården tittar närmare på det inträffade och bedömer det som tjänstefel.

Att inför en stor del av svensk press och TV i en pågående rättegång falla undan för Johanna Möllers ovilja att följa regler och därför låta henne få styra är rent ut sagt åt helvete!
Reglerna är att när en för mord häktad (särskilt en för två mord misstänkt person!) förs in eller ut ur en rättssal SKALL vederbörande vara försedd med handfängsel.
Johanna Möller är en mästerlig manipulatör och nu har Kriminalvården låtit henne få visa det för hela Sverige.
Tack så mycket!
Senast redigerad av ryssen39 2017-05-15 kl. 13:32.
Citera
2017-05-15, 13:29
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Den här uppgiften om att AP skrivit på skilsmässoansökan men inte JM, varifrån kommer den egentligen? Var väl något i media? De har ju lämnat felaktig information om andra saker, kanske även om detta. Lät inte som om Flen-innan skulle vara källan.

Har "setts" hos AP´s föräldrar / syskon - tror jag
Citera
Medlem
Citat:

Vilken lapp? Hur gav hon den till fotograferna? Hur gjorde hon det bakom sin advokats rygg?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Att A-i varit helt i hennes våld är uppenbart. Han har heller inte kunnat slita sig loss då tvillingarna är hans... han sitter som i ett skruvstäd och mår så klart inte bra. Då blir man varken spirituell eller särskilt öppen.

Hans situation med J måste ha varit vidrig. Säger till sin nya att han är rädd... rädd!

Nu väntar Hinseberg på häxan.

Hon har förstört livet för väldigt många.

Blir väldigt spännande att höra exfrun.
Citera
2017-05-15, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Singoallaa
Vilken lapp? Hur gav hon den till fotograferna? Hur gjorde hon det bakom sin advokats rygg?

https://minfil.org/s8NbF9babd/preview.jpg
Citera
2017-05-15, 13:33
Medlem
lasternassummas avatar
Från förhör med Anki:
Amanda Hikes frågar vad hon tycker om sin dotter.
"- Ja, du, jag älskar min dotter men jag kommer aldrig, aldrig förlåta henne för vad hon har gjort. Jag har förlorat halva min familj. Det är inte bara jag som har drabbats även andra i familjen. Att hon ska ha mördat sin pappa - det är fruktansvärt att leva med det."

Ingen tvekan om skuld där inte...

Citera
2017-05-15, 13:34
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Korrekt analys. Vad vi inte riktigt vet är hur stark kiselalg-bevisningen är. Mao, ifall den helt utesluter att han drunknade i Hjälmaren eller mer pekar på att han sannolikt inte gjorde det.
Döm själv:
https://www.omicsonline.org/role-of-diatoms-in-the-world-of-forensic-science-2157-7145.1000181.pdf

I Protokollbilagan Försök till grovt bedrägeri, IF-utredning, del 2 (3), s. 199 resp. 203, finns f.ö. en tänkbar dränkningsplats med bra grepphöjd. – Vasken kan ha varit full med regnvatten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in