2017-05-13, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Det är solen som gör jorden varm.

Solinstrålningen är inte den enda faktorn som avgör en planets temperatur atmosfären och dess sammansättning påverkar också mycket. Det är därför Venus är solsystemets varmaste planet och inte Merkurius som ligger mycket närmare solen.
Citera
2017-05-13, 17:08
Medlem
Tajger66s avatar
Citat:
Nej, det är en konspiration. Det är därför tråden ligger här.
Finns en seriös tråd om Global warming som du vet. Denna handlar ju om de som tvivlar på global warming. Den andra tråden handlar om effekterna av den och är lite mer seriös vill jag nog påstå. Det är du som påstår att det är en konspiration. Jag påstår att det inte är det, det är en realitet som vi bör ta på största allvar. Tvivla på du så får vi andra försöka rädda jorden.
Citera
2017-05-15, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyTimeWillTell
ja domedags profetioer har väl existerat så länge som människa har ?

ligger något i våran natur att tro att allt kommer gå åt skogen.

nya generationer, nya profetior, ska bli spännande och se vad nästa generations lyckas komma på
Må så vara, icke desto mindre beter sig människan vidrigt med sina cancerogena utsläpp samt miljöförstöring, om det något paranoida ''Klimathotet'' är ett sätt att begränsa den skada egoistiska kapitalist svin utför på miljön är det värt att upprätthålla bara för den sakens skull.
Citera
2017-05-15, 16:06
Medlem
Tajger66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omnik
Må så vara, icke desto mindre beter sig människan vidrigt med sina cancerogena utsläpp samt miljöförstöring, om det något paranoida ''Klimathotet'' är ett sätt att begränsa den skada egoistiska kapitalist svin utför på miljön är det värt att upprätthålla bara för den sakens skull.
Ja den som förnekar alla giftutsläpp och att det är människan som orsakar detta måste leva i en bubbla utan kommunikation med resten av världen. Sen hur mycket utsläppen påverkar klimatet vet vi ju inte än men att det gör det står väl klart för de flesta idag utom för ett fåtal.
Citera
2017-05-31, 20:42
Medlem
Om ni klimattokar bara ställt er upp och bett om ursäkt att ni hade fel, att ni blev bortgjorda och lurade av andra, att ni kanske supit/rökt på lite för tungt när ni uttalat er, då förlåter jag er. Jag kan t o m förlåta Al Gore om han "kommer ut" och säger "sorry, I was wrong". Då ger jag honom kardan, no hard feelings. Vi är alla människor. Men om detta fortsätter, att vissa inte kan erkänna sina fel, då kommer det flyta blod. Ni får ett helvete om ni ska fortsätta den här lögnen. Jag vet inte vad jag ska skriva mer för att detta ska få stå kvar. Jag slutar här.
Citera
2017-06-07, 21:06
Medlem
Lao Tzus avatar
Man får hoppas att uppvärmningstokarna tystnar nu när vetenskapen betygar falsariet.
Citat:
Global Warming’ Is a Myth, Say 58 Scientific Papers in 2017

https://www.prisonplanet.com/global-warming-is-a-myth-say-58-scientific-papers-in-2017.html
Citera
2017-06-08, 11:15
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Man får hoppas att uppvärmningstokarna tystnar nu när vetenskapen betygar falsariet.
Att körsbärsplocka vetenskapligt material för att backa upp sin egen ståndpunkt är intellektuellt ohederligt.
Citera
2017-06-08, 17:00
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Att körsbärsplocka vetenskapligt material för att backa upp sin egen ståndpunkt är intellektuellt ohederligt.
Vem körsbärsplockar?
Citera
2017-06-08, 17:05
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Vem körsbärsplockar?
Se länken i #1590. Ursäkta att jag var otydlig.
Citera
2017-06-08, 17:28
Medlem
Citat:

De som tror på uppvärmningen förlitar sig nästan uteslutande på NASA/NOAA
Citera
2017-06-08, 17:45
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
De som tror på uppvärmningen förlitar sig nästan uteslutande på NASA/NOAA
Och NASA är din stora fiende...

Nu är det så att jag är neutral i frågan. Helt enkelt för att det inte går att säga om uppvärmningen är naturlig eller orsakad av människan. Ändå tycker jag att vi ska dra ner på utsläpp av växthusgaser, främst från fossila källor. JAg baserar detta på försiktighetsprincipen som då går ut på att vi ska anta att artificiell uppvärmning är reell och agera därefter. Hellre det än att anta att det inte är sant och finna om 50 år att det var sant. Hellre då anta att det är sant även om det i framtiden visar sig inte vara det. Ett rent logiskt ställningstagande.

Själv har jag minimerat så gott det går och min dieseldrivna bil är nu nere i 200 mil om året från tidigare 1200. Det skadar inget och ingen.
Citera
2017-06-08, 21:37
Medlem
Citat:
Och NASA är din stora fiende...
Nej men det är endast en källa som på senare tid visat sig vara mindre trovärdig.

Och det räcker med att titta på historisk data långt tillbaka, det finns fakta på flera hundra tusen år där man kan kontrollera temperaturen. Då borde man snarare oroa sig för att det kommer bli mycket kallare för det kommer det att bli. Just nu är jorden inne i en period då det är väldigt varmt, det kan bli så mycket som 6 grader kallare. Inte under vår tid men om några tusen år för det är mer av ett normaltillstånd jämfört med den värmeperiod vi är i nu. 3-6 grader kallare är det normala

Citat:
Nu är det så att jag är neutral i frågan. Helt enkelt för att det inte går att säga om uppvärmningen är naturlig eller orsakad av människan.
Allt påverkar vädret så man kan alltid säga att människan påverkar vädret, frågan är hur mycket.

Citat:
Ändå tycker jag att vi ska dra ner på utsläpp av växthusgaser, främst från fossila källor.
Och det kommer att göras, det kommer dras ner mycket snabbt. MEN, de som står bakom klimatrörelsen har motsatt mål. De vill fördröja minskningen av växthusgaser och det gör man genom att kontrollera rörelsen via den så kallade "klimatrörelsen".
Utan klimatrörelsen och globalismen (som är en påhejjare till klimatrörelsen) hade vi inte alls förbrukat lika mycket energi. Globalismen vill att vi skall transportera varor kors och tvärs över jorden för det drar mer energi och får upp priset på olja. Små lokala marknader som är mycket energieffektiva motarbetas effektivt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in