Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-15, 07:57
Medlem
Troians avatar
Har någon uppgifter om de tre anhållna? Även PM går bra om man inte vill skriva i tråden.
Citera
2017-05-15, 08:01
Medlem
lantzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TarzansFarsa
Att dom tre anhållna är i 20-års åldern nästa samma ålder som BO får mig tro att BO känner dom tre misstänkta GM.

Pucketta på frågan : etnicitet på de anhållna? Nån som tror "svenskar"?
Jag säger 1 " syrier" 2 somalier.
Flickan UMGICKS väl inte med såna hoppas jag? Isf kan jag tro det värsta.
Jag har bett en liten bön för henne, hoppas fler gör detsamma i hoppas detta löser sig bra trots allt!
Såg pappan var nån slags "mångkulturell kedare" vad det nu jan bettda, hoppas han tycker lika fint om mångkulturen imorrn!
Verkligen.
Citera
2017-05-15, 08:05
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lantzman
Pucketta på frågan : etnicitet på de anhållna? Nån som tror "svenskar"?
Jag säger 1 " syrier" 2 somalier.
Flickan UMGICKS väl inte med såna hoppas jag? Isf kan jag tro det värsta.
Jag har bett en liten bön för henne, hoppas fler gör detsamma i hoppas detta löser sig bra trots allt!
Såg pappan var nån slags "mångkulturell kedare" vad det nu jan bettda, hoppas han tycker lika fint om mångkulturen imorrn!
Verkligen.

Det snabba anhållanden tyder nog på en bekantskap. Men, det räcker nog med att hon senast sågs med dem för att det ska räcka för ett anhållande.

Vad är det för misstankegrad?
Citera
2017-05-15, 08:07
Medlem
Det finns ett asylboende i Njutånger och i helgen har det varit ett större tivoli i Hudiksvall samt att det kommit en massa Bulgarer som är i trakten och stjäl nattetid .. sen finns det själklart svenska idioter också.
Citera
2017-05-15, 08:12
Medlem
okok1s avatar
Citat:
De tre männen har förhörts, men polisen är förtegen om detaljer och hänvisar till åklagaren som ännu inte utsetts. Under natten ska det dock ha framkommit uppgifter som ledde till att jouråklagare beslutade att de tre männen skulle hämtas in till förhör, enligt polisen.

http://www.sydsvenskan.se/2017-05-15/ung-kvinna-forsvunnen--tre-man-anhallna
Citera
2017-05-15, 08:12
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Då tre män är anhållna misstänkta för människorov flyttas tråden till Aktuella brott och kriminalfall.

/Moderator
Citera
2017-05-15, 08:14
Medlem
Sinclairs avatar
Tre manliga 20-åringar misstänkta för människorov och det av en 19-årig flicka, som fortfarande är försvunnen.

Låter inte bra. Låter dessutom som ett tänkbart brott jag inte sett till innan. Någon som har ett parallellfall?
Citera
2017-05-15, 08:17
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Sidor med gissningar om etnicitet. Stolpskott hela högen.

Ingen hemmahörande i Njutånger som kan dela med sig av vad det är för byggd, hur är folket? Hur är stämningen där?
Citera
2017-05-15, 08:17
Medlem
Jag förnimmer att det rör sig om tre män av utländskt ursprung, varav en av dom har haft ett f.d förhållande med BO som försökt avsluta det. Kroppen ligger uti skogen.
Citera
2017-05-15, 08:19
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
I vanliga fall ett påstående som är baserat på statistiken. Om 99 av de senaste 100 begångna gruppvåldtäkterna i landet begås av invandrare, då är det högst troligt att den 101a gruppvåldtäkten är begånget av människor från utanför Sverige, det är liksom simpel mattematik som man lär sig i fjärdeklass. Därför är det fel att kalla sådana påståenden för "vilseledande" om man skulle köra på den teorin baserad på statistiken.
Problemet här är väl att vi inte vet vad som har hänt flickan.

Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Jag förnimmer att det rör sig om tre män av utländskt ursprung, varav en av dom har haft ett f.d förhållande med BO som försökt avsluta det. Kroppen ligger uti skogen.

Vad sa kaffesumpen om vad det skulle bli för väder till helgen?
Citera
2017-05-15, 08:20
Medlem
Är väl rätt uppenbart vad som händer härifrån. Kroppen hittas senare idag eller kommande dagarna. Tre ensamkommande flyktingbarn åtalas för grov våldtäkt och mord. Kommer dock inte att gå att bevisa vem som mördade henne så samtliga frias för det. Går inte heller bevisa att samlagen var ofrivilligt trots det efterkommande mordet och svåra skador i underlivet och analöppning. Samtliga frias för det också.

I absolut bästa fall kanske de döms för våldtäkterna, pga ung ålder döms samtliga till 1 år och 2 månader. Inga utvisningar. Sitter 8 månader av de. Ute lagom till nyårsfirandet.
Citera
2017-05-15, 08:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Luktar mord enligt mig.

jo, känns ju som att det är case closed redan... ut med likhundarna, i stressen har dom inte ens lyckats få ner hon mer än 20 cm under jorden.

victor "gw" tich

sen är det nog dött lopp om det är Mdma-Robin eller testo-Ali som ligger bakom, det kommer nog fram under dagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in