2017-05-14, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Den är noll.

MRs utsaga finner stöd av teknisk bevisning, till skillnad från JMs. Hennes nio teorier om var hon befann sig vid tillfället har inte bekräftas. Av någon.
Citera
2017-05-14, 23:49
Medlem
Akis promille. Kroppen förbränner c:a 2 cl. i timmen. Så om han varit död ett antal timmar är värdet mycket lägre än när han blev dödad??
Citera
2017-05-14, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
MRs utsaga finner stöd av teknisk bevisning, till skillnad från JMs. Hennes nio teorier om var hon befann sig vid tillfället har inte bekräftas. Av någon.

Ja, att MR är skyldig styrks av teknisk bevisning. Läget är allmänt bättre vad avser föräldrarna främst genom AGs vittnesmål. MR har i telefonsamtal med bekant erkänt 2 mord och ett mordförsök som han inte begått. Det lär nog försvaret nämna. Att han sagt typ att han tänker dra med henne i fallet och att han övervägt att mörda henne lär nog försvararen inte heller glömma, liksom att han och en kompis rört sig i området. Dessutom kom han inte hem samtidigt som JM.

Sedan tramsar JM runt med alla möjliga vilda historier om var hon varit. Ska bli intressant att höra vad hon och hennes försvarare säger under rättegången.
Senast redigerad av Refraktor 2017-05-15 kl. 00:05.
Citera
2017-05-15, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Fast det har inte framkommit något som påpekar på drog- eller alkoholmissbruk. Och hans hälsa var tydligen mycket god. Alex har t.ex. vittnat om att Aki ofta varit ute och sprungit.
Och JM:s önskemål om likvidering av honom, väger hyfsat tungt, tycker jag.

Nej, inte vad jag minns. Sprungit, ja det talar onekligen emot ett tyngre alkoholmissbruk. Det har väl inte kommit fram något som talar för något alkoholmissbruk av JM heller, vad jag förstår. Hennes beteende är ju minst sagt skumt ändå.

Problemet med alla stämplingar är ju att hon tycks vräka ur sig sådana saker till höger och vänster. Erbjuder pengar också. Om uppgifterna nu är trovärdiga; minns inte vem som sa vad. En del är sådana. Hon ger inget moget intryck direkt. Vi får som sagt se om kiselalgerna håller.

Undrar lite vad försvararen drar upp ur slasken.
Senast redigerad av Refraktor 2017-05-15 kl. 01:02.
Citera
2017-05-15, 00:06
Medlem
Citat:
Ja, att MR är skyldig styrks av teknisk bevisning. Läget är allmänt bättre vad avser föräldrarna främst genom AGs vittnesmål. MR har i telefonsamtal med bekanta erkänt 2 mord och ett mordförsök som han inte begått. Det lär nog försvaret nämna. Att han sagt typ att han tänker dra med henne i fallet och att han övervägt att mörda henne lär nog försvararen inte heller glömma, liksom att han och en kompis rört sig i området. Dessutom kom han inte hem samtidigt som JM.

Sedan tramsar JM runt med alla möjliga vilda historier om var hon varit. Ska bli intressant att höra vad hon och hennes försvarare säger under rättegången.

Du viftar bort JMs noll-alibi allt för lätt. Det är snarast centralt.
Citera
2017-05-15, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Du viftar bort JMs noll-alibi allt för lätt. Det är snarast centralt.

Ja, jag håller med. AGs vittnesmål är tungt.
Citera
2017-05-15, 00:27
Medlem
Citat:
Nej, inte vad jag minns. Sprungit, ja det talar onekligen mot ett tyngre alkoholmissbruk. Det har väl inte kommit fram något som talar för något alkoholmissbruk av JM heller, vad jag förstår. Hennes beteende är ju minst sagt skumt ändå.

Problemet med alla stämplingar är ju att hon tycks vräka ur sig sådana saker till höger och vänster. Erbjuder pengar också. Om uppgifterna nu är trovärdiga; minns inte vem som sa vad. En del är sådana. Hon ger inget moget intryck direkt. Vi får som sagt se om kiselalgerna håller.

Undrar lite vad försvararen drar upp ur slasken.

Den ende, som genomgått en hälsoundersökning, är väl Aki Paasila, som befanns vid god form.

Någon som sett någon på Johanna?
Citera
2017-05-15, 01:14
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avalancheking
Står i utredningen att Jafar erkänt att han höll Akis huvud under vattenytan. Eller att han lurade ut honom på vattnet först.
Åh, fan. Jafar har alltså erkänt mordet.

Synd att han inte gjorde det medans snuten avlyssnade dom. Någonting säger mig att Mohammed inte ljuger om detta.

Hur gamla var tvillingarna augusti 2015? Kan man fråga dom om de satt med Aki på bryggan där som det är sagt innan JM gick upp för att natta dom? Eller var dom för små då kanske? Dom kanske inte minns heller.
Citera
2017-05-15, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Åh, fan. Jafar har alltså erkänt mordet.

Synd att han inte gjorde det medans snuten avlyssnade dom. Någonting säger mig att Mohammed inte ljuger om detta.

Hur gamla var tvillingarna augusti 2015? Kan man fråga dom om de satt med Aki på bryggan där som det är sagt innan JM gick upp för att natta dom? Eller var dom för små då kanske? Dom kanske inte minns heller.

Det vore väldigt intressant att läsa förhören med JJ när han satt häktad.

I slutänden krävs minst en medhjälpare plus sövning med icke detekterat medel eller två-tre medhjälpare. Det sista borde ändå ha lämnat spår på kroppen.

Tvillingarna föddes väl precis i slutet på 2012 så de var väl 2 1/2? För små.
Senast redigerad av Refraktor 2017-05-15 kl. 01:30.
Citera
2017-05-15, 01:32
Medlem
På TV, kanal 5, just nu ett program om nakenstädning. Vem var det som nämnde att det var en av JMs affärsideér? Eller var det ett påhitt?
Citera
2017-05-15, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
"ej påvisats
metanol, aceton, isopropanol, barbiturater, salicylsyra, läkemedel, droger,
fenetylaminer, piperaziner, katinoner, butan, digoxin eller kloroform i lårblod,

metanol, aceton, isopropanol, amfetaminer, opiater, cannabis, bensodiazepiner, kokainmetaboliter, buprenorfin, MDMA-analoger eller gamma-hydroxy-butyrat (GHB) i urin,"

Tilla_ggsprotokoll_I_2017-04-13__del_1__3_.pdf, sid 28 enligt paginering.

Att analysera GHB efter över ett år kan ha sina svårigheter:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/16857333/
Citera
2017-05-15, 05:33
Medlem
Citat:
Arbogakvinnans mamma misstänkte tidigt att den 42-åriga dottern suttit i en bil utanför sommarstugan när hon och maken Göran attackerades.
En teori som mordmisstänkte Mohammad Rajabi senare bekräftar i förhör.
– Hon var nog väldigt hatisk mot oss tror jag. Och sedan ville hon ju ha sommarstugan. Och så ville hon ju ha pengar. Det finns ju ingen annan. Det är möjligt att inte hon har hållit i kniven, säger mamman i polisförhör.

Citat:
Och att den 42-åriga dottern inte var så förtjust i sin mamma bekräftar hon själv. Redan dagen efter att föräldrarna attackerats säger hon:
– Jag önskar att det var min mamma som dog i stället för min pappa, enligt förundersökningen.
Hon säger att hon tycker att mamman var elak mot henne - och att hon kände sig utanför med sin mamma och syster.
– Hon bryr sig inte om mig, säger Arbogakvinnan om mamman.

http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/mammans-teori-efter-attacken-bekraftades/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in