Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-14, 23:23
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PekkaPojkka
undra vad det är för "omständigheter"?
Känns ju som sagt att det finns en historik, antingen psykisk ohälsa eller något i själva försvinnandet som är "onaturligt".

Psykisk ohälsa var det första jag tänkte på, fick lite känsla att det kunde vara ett frivilligt försvinnande? Men går polisen verkligen ut i media efter 24h om det är ett frivilligt försvinnande?
Citera
2017-05-14, 23:26
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Kollade sjukjournalen på jobbet och såg inget märkvärt

Antingen ljuger du eller så är du jävligt korkad då alla som jobbar på sjukhus vet att exakt allting du gör i journaler loggas och du har nog ingen anledning att titta i hennes.
Citera
2017-05-14, 23:26
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PekkaPojkka
undra vad det är för "omständigheter"?
Känns ju som sagt att det finns en historik, antingen psykisk ohälsa eller något i själva försvinnandet som är "onaturligt".
Det känner jag mig också ganska säker på av polisens uttalanden att döma. Spontant känns det inte som att de misstänker brott i nuläget iallafall. Förhoppningsvis.
Citera
2017-05-14, 23:28
  #16
Medlem
Troians avatar
Utifrån vad som framkommer på Facebook finns det inga tecken på depression eller att det skulle vara en strulmaja. Jag vet, Facebook behöver inte säga allt om en människa, men ganska ofta får man faktiskt ett hum.

Man vill alltså inte gå ut med vare sig var hon försvann, eller hur hon var klädd. Det kan vara så att hon sist sågs till någon annanstans, exempelvis i Hudiksvall. På polisen.se skriver man just "Försvunnen person, Hudiksvall" – tror det betyder Hudiksvalls kommun, vilket Njutånger och förstås också Hudiksvall stad tillhör, liksom en del andra tätorter och småorter.

Har en känsla av det inte är i Njutånger hon sist setts till eller hörts av.
Citera
2017-05-14, 23:29
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 10minute
Psykisk ohälsa var det första jag tänkte på, fick lite känsla att det kunde vara ett frivilligt försvinnande? Men går polisen verkligen ut i media efter 24h om det är ett frivilligt försvinnande?
Det är ju inte normalt att gå ut på detta sätt om det kan vara frivilligt försvinnande. Kolla till exempel Marlene Hokkanen där man knappt gått ut med signalement trots att hon är minderårig.

Tova känns spontant som en enkel, snällblyg föreningslivstjej och att man tar försvinnandet på allvar har säkerligen sina anledningar.
Citera
2017-05-14, 23:29
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 10minute
Psykisk ohälsa var det första jag tänkte på, fick lite känsla att det kunde vara ett frivilligt försvinnande? Men går polisen verkligen ut i media efter 24h om det är ett frivilligt försvinnande?
Nä, dom gör nog inte det.
Tydligen (enligt hennes facebook, om det var rätt som länkades ovan) använder hon något som heter spock ganska frekvent? Googlade och fick fram att det är en annonsapp för unga mellan 16-24, dom kallar det street loppis. Det låter ju Safe, i dagens samhälle? inte.
Citera
2017-05-14, 23:32
  #19
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Utifrån vad som framkommer på Facebook finns det inga tecken på depression eller att det skulle vara en strulmaja. Jag vet, Facebook behöver inte säga allt om en människa, men ganska ofta får man faktiskt ett hum.

Man vill alltså inte gå ut med vare sig var hon försvann, eller hur hon var klädd. Det kan vara så att hon sist sågs till någon annanstans, exempelvis i Hudiksvall. På polisen.se skriver man just "Försvunnen person, Hudiksvall" – tror det betyder Hudiksvalls kommun, vilket Njutånger och förstås också Hudiksvall stad tillhör, liksom en del andra tätorter och småorter.

Har en känsla av det inte är i Njutånger hon sist setts till eller hörts av.

Hon sågs alltså senast igår kväll om jag förstår det rätt? Det bådar ju inte gott, för om hon hade sovit över hos någon under natten hade hon väl hört av sig på morgonen/under dagen...Jag klarar inte av om en svensk tös hittas mördad igen. Hänt för många gånger nu.... Jag hoppas såklart att hon gömmer sig någonstans...Men av någon anledning säger min magkänsla något annat.
Citera
2017-05-14, 23:33
  #20
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PekkaPojkka
undra vad det är för "omständigheter"?
Känns ju som sagt att det finns en historik, antingen psykisk ohälsa eller något i själva försvinnandet som är "onaturligt".

Om en person försvinner utan ett spår och det inte finns något konkret som pekar åt ena eller andra hållet, så brukar man ta det på allvar. Särskilt om personen sist sågs till utanför sitt hem. Jämför med mordet på Ida Johansson. Eller Lisa Holm.

Men, med det lilla vi vet är det förstås allt för tidigt att dra slutsatser om att det skulle röra sig om ett brott.
Citera
2017-05-14, 23:34
  #21
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Hon sågs alltså senast igår kväll om jag förstår det rätt? Det bådar ju inte gott, för om hon hade sovit över hos någon under natten hade hon väl hört av sig på morgonen/under dagen...Jag klarar inte av om en svensk tös hittas mördad igen. Hänt för många gånger nu.... Jag hoppas såklart att hon gömmer sig någonstans...Men av någon anledning säger min magkänsla något annat.

Jag tror inte heller hon gömmer sig. Men det finns andra möjligheter än brott och att hon håller sig undan. Men håller med om att brott inte känns särskilt främmande.
Citera
2017-05-14, 23:35
  #22
Medlem
dom flesta verkar utgå från mord , kan väl va att hon håller sig undan frivilligt, kan ju må dåligt av nägon anledning , är väl lite tidigt börja prata om mord och "svartmuskiga" personer, men kanske är bara jag.
Citera
2017-05-14, 23:36
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Utifrån vad som framkommer på Facebook finns det inga tecken på depression eller att det skulle vara en strulmaja. Jag vet, Facebook behöver inte säga allt om en människa, men ganska ofta får man faktiskt ett hum.

Man vill alltså inte gå ut med vare sig var hon försvann, eller hur hon var klädd. Det kan vara så att hon sist sågs till någon annanstans, exempelvis i Hudiksvall. På polisen.se skriver man just "Försvunnen person, Hudiksvall" – tror det betyder Hudiksvalls kommun, vilket Njutånger och förstås också Hudiksvall stad tillhör, liksom en del andra tätorter och småorter.

Har en känsla av det inte är i Njutånger hon sist setts till eller hörts av.

Svårt att bilda sig en riktig uppfattning av hennes Facebook då hon knappt varit aktiv där förutom den där försäljningsappen hon verkar använda. Senaste profilbilden är t.ex. 2,5 år gammal.
Citera
2017-05-14, 23:39
  #24
Medlem
Slitet-Golvs avatar
Det skulle inte förvåna mig om hon har följt med några "invandrare" i en bil och befinner sig just nu inlåst i en källare/lägenhet, alt halvt på väg till Polen eller Dubai för att vara en "glädjekvinna". En tjej som hon "försvinner" bara inte, något brott har hänt, frågan är bara vad.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback