2017-05-14, 20:05
Medlem
Oj. Vilken jävla match! Mycket att klaga på idag som MFFare, men väldigt sköna tre poäng.

Innan Safari agerade som en hormonstinn tonåring var Malmö överlägsna. ÖFKs spel som har haussats upp här var inte särskilt imponerande. Ett par djupledsbollar som man inte var först på, och egentligen ingen chans (räknar inte Ghoddos försök som chans).

Jag har ett stort problem med tyckare, här och på andra forum. En eftersläng behöver inte vara en armbåge, ett slag eller en spark. Att knuffa någon i ryggen, som förvisso gått in som en galning i en duell precis innan, efter signal är en eftersläng.

Inget rött är värt att diskutera i min värld. Den stora missen är Aiesh, som också är årets tydligaste byte efter att ha sluppit undan ett par gula kort.

Jag drar några snabba, och kanske förhastade slutsatser, efter segern:
* MFF är ett mycket bättre lag än Östersund.
* Det är oroväckande att spelare som Safari och Brorsson tappar huvudet och gör såna grejer.
* Den här domaren var otroligt dålig.
Citera
2017-05-14, 20:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Sirius hyllas väl ganska mycket. Noa Bachner beskriver Sirius som en brutalt bra nykomling som är bättre än vad ÖFK var förra året.

.....................................

Sirius gjorde en fin match. Alla spelare var bra; Ogbu, CG och Sarfo dock på en nivå över alla andra. Upp till Jämtland i veckan för att knipa en pinne. Efter det väntar ganska avgörande slaskmatcher mot dåligt motstånd, vilket dock inte med automatik innebär bra resultat.

Fast det är väl ändå en ganska påtaglig skillnad i uppmärksamhet? Det gick knappt att öppna en tidning förra året utan att det var hela uppslag med hyllningar till ÖFK. Så har iallafall inte jag upplevt det angående Sirius.
Citera
2017-05-14, 20:09
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Fast det är väl ändå en ganska uppenbar skillnad i uppmärksamhet? Det gick knappt att öppna en tidning förra året utan att det var hela uppslag med hyllningar till ÖFK. Så har iallafall inte jag upplevt det angående Sirius.

Möjligt. Jag letar upp ganska många Siriusnyheter*, så jag märker inte den "vanliga" bevakningen.

*Bindestreckstangenten fungerar inte.
Citera
2017-05-14, 20:12
Medlem
Tokbra andra halvlek av Sirius, åter en gång. Större delen av första också, trots den sedvanliga gåvan i början av matchen. Thor och Gustafsson dominerade ytterligare en match på mitten. Vänsterkanten med Larsson istället för Arvidsson bjuder inte på lika mycket kraft(ingen inläggsdoja) men i övrigt var det ett varierat anfallsspel som borde renderat i ännu fler mål. Både före och efter matchen var avgjord.
Citera
2017-05-14, 20:14
Medlem
Snorkelbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MosbiusDesigns
Nja men man kan nog likställa den med Safaris örfil.

Påbörjade fan ett inlägg i första halvlek om att jag tycker Safari är seriens bäst spelare. En riktig lagstomme med rutin som aldrig gör några individuella misstag. Nåja

Rosenberg tycker alltså att Brorsson går på bollen...

Sett till att det för alla tre renderar i ett direkt rött kort torde det betyda att så är fallet!

Efterspelet lär hur som helst bli intressant att följa och långa avstängningar bör vänta! Iaf om man jämför med vad Kennedy åkte på.
Citera
2017-05-14, 20:15
Medlem
hobokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Ordet enbart är viktigt i mitt inlägg. Jag håller med om det övriga, med den invändningen att kvaliteten i avgörande lägen inte rimligtvis ska innebära att fyra kryss blir fyra vinster.
Då är jag med. Själv är jag lite less på att man både är seriens bästa lag och har fått slumpdelen av resultaten med sig, så tidigt på säsongen.
Citera
2017-05-14, 20:18
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoboken
Då är jag med. Själv är jag lite less på att man både är seriens bästa lag och har fått slumpdelen av resultaten med sig, så tidigt på säsongen.

Exakt så. Det är frustrerande för oss som dels håller på andra lag, dels vill se en härlig guldstrid. Återigen ska dock sägas att många lag jagar där bakom. Peking, AIK och Häcken vann den här omgången, så Malmö drog iaf inte ifrån.
Citera
2017-05-14, 20:20
Avslutad
Sådana här matcher är inte bra för mina nerver.

Ja vad ska man säga fullständigt idioti från Safari och Brorsson, solklara röda kort. Fattar inte hur Safari inte kan hålla sig kylig i det läget. Dock måste jag säga att det inte var så oväntat, redan på försäsongen när man möttes hade Safari och Aiesh flera duster så att det slutade som det gjorde förvånar mig inte. Samma sak kommer hända uppe i Östersund, jag är nästan helt hundra på det.

Brorsson tänker jag inte ens kommentera så urbota korkat att ställa till det.

Annars en grinigare match än vad jag trodde den skulle bli.

Förstår ännu mindre av den här hypen kring Östersund efter den här matchen. Sema såg fin ut resten imponerade inte. Tyckte mig inte heller se det här "skönspelet" som de brukar spela, mycket tack vare Lewicki som var riktigt bra denna match. Även plus till Nielsen, Tinnerholm samt Mackan.
Citera
2017-05-14, 20:25
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Tokbra andra halvlek av Sirius, åter en gång. Större delen av första också, trots den sedvanliga gåvan i början av matchen. Thor och Gustafsson dominerade ytterligare en match på mitten. Vänsterkanten med Larsson istället för Arvidsson bjuder inte på lika mycket kraft(ingen inläggsdoja) men i övrigt var det ett varierat anfallsspel som borde renderat i ännu fler mål. Både före och efter matchen var avgjord.

Värt att ha i åtanke: Björkebaum, Ante Eriksson, Arvidsson, Vechia och Sirelius var borta till den här matchen. Andersson inte redo för 90 min. Säg att fyra av dessa rimligen är ordinarie i en bästaelva för Sirius.

Potter får cred. Bergstrand har den här säsongen trumfat honom med råge. Inför matchen i veckan hänvisar jag till ett inlägg inför säsongen:

(FB) En ny jävla säsong... - Allsvenskan 2016!
Citat:
Det som blir jävligt kul nästa år är att Kim Bergstrand får stångas mot Potter - igen. Hittills har Potter gått segrande ur striderna.

2012 i Division 1:
ÖFK 1:a, 53p.
Sirius 3:a, 52p.

2014 i Superettan:
Östersund 5:a, 45p.
Sirius 6:a, 43p.

2015 i Superettan:
Östersund 2:a, 62p.
Sirius 3:a, 58p.

Det är fan dags att Kim B får klå Potter. Det är han värd. Och med tanke på att Östesund har byggt något fantastiskt bra uppe i norr, så bäddar det för en fantastisk AS-säsong för Sirius 2017. Sirius tenderar ju att haka på Östersund i fråga om placering och poäng...
Senast redigerad av anteri17 2017-05-14 kl. 20:29.
Citera
2017-05-14, 20:45
Medlem
chran508s avatar
Brorssons röda idag påminner om hans röda mot Peking 2015 när han mejade ner Bärkroth. Har pågen aggressionsproblem?
Citera
2017-05-14, 20:47
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Stefan Andreasson, klubbchef i Elfsborg, understryker att Haglund inte behöver vara orolig för att få sparken inom en snar framtid.
– Magnus Haglund sitter säkert, säger han.

Man får nog utgå från att Stefan Andreasson ljuger. Jörgen Lennartsson fick sparken under säsongen 2013, det vill säga säsongen efter att han fört Elfsborg till klubbens senaste SM-guld. Då låg Elfsborg 6:a och en sjätteplats är naturligtvis betydligt bättre än en elfteplats.
Citera
2017-05-14, 20:53
Medlem
RobinFromHoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Brorssons röda idag påminner om hans röda mot Peking 2015 när han mejade ner Bärkroth. Har pågen aggressionsproblem?
Det alla kan vara överens om är att det var ett totalt hjärnsläpp och totalt onödigt agerande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in