Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Det där har jag också tänkt på de senaste dagarna. Om jag skulle bli misstänkt för något brott som var tillräckligt grovt för att polisen skulle ha rätt att gå igenom min dator, och lägga ut resultatet i en FUP, så skulle många som känner mig bli förvånade... och kanske chockade. Man kan ju söka på en MÄNGD ämnen utan att vara skyldig till något, eller ens personligt berörd av ämnet. Man läser något, blir nyfiken, googlar efter information, klickar sig vidare... Och hamnar ibland på sajter som inte har så god renommé...
Läste "gonorré"
Tror inte att just de som känner mig skulle bli förvånade. Om jag någonsin hamnar i en sådan situation så hoppas jag innerligt att jag förhörs av poliser som inte måste kolla av med en it-forensiker för att veta vad slutload är, liksom. Vilken tid det skulle ta att förhöra mig, med tanke på tiden de lagt ner på AL och EAs googlingar och sexsurfande. Kan också tänka mig att polisen skulle ha en hel del frågor angående varför jag har tusentals brottsmålsdomar lagrade.
Citat:
Ursprungligen postat av
why123
Det intressanta är ju dessutom att EA säger negativa saker om sig själv. T ex att de ljög för att de inte ville att blåmärket skulle synas på BVC. Som hon såg det kunde det missuppfattas att de skadade barnet. När det egentligen var så att AL hade tappat fjärrkontrollen på H. Ja, det var det hon hört och trodde på. Detta nekar AL fullständigt till och säger att orsaken att de inte gick var för att de var sjuka.
Sedan googlar hon ju jättemycket på hur länge ett barn klarar sig på lite mat. Hon var riktigt bekymrad för det och ordnade en app där de skulle föra in hur mycket H åt. När E matade henne blev det inga fantastiska siffror. Men när AL matade henne då åt flickan upp hela flaskan.. Det är därför jag inte tror att hon ljuger!
Så tänker jag med. Hon avslöjar tillräckligt mycket för att bli dömd för försummelse om det inte går att visa att det var AL som misshandlat barnet. Det har jag svårt att tänka mig att någon som försöker skydda sig själv genom att ljuga skulle göra.
Citat:
Ursprungligen postat av
kermassa
Tack som fan, det underlättar mycket!
Citat:
Ursprungligen postat av
simme1988
Ja min fru sköter den biten.
Tror att AL har fler anhöriga och vänner än EA . Vilket är rätt sorgligt med den bakgrunden.
Fråga frun hur ofta hon googlar
Ja, EA verkar oerhört ensam. ALs familj är sjuk men EAs "familj" är something else ... Fosterföräldrarna, vilka hemska, hemska människor som tar in ett barn från en trasig familj och sedan kickar ut barnet när hon blir tonåring och
tjatar för mycket. Skulle det varit deras biologiska barn så hade i alla fall omgivningen reagerat och fryst ut dem från bygden, men nu lever de vidare som vanligt och är
fortfarande familjehem (finns aktuella placeringar vad jag kan se). De människorna borde inte få ta emot några fler barn, någonsin. Vem fan gör så? EA bär deras namn. Hon bodde där från 2,5 års ålder - de är hennes föräldrar. De kickade ut henne för att hon var
jobbig. De borde inte godkännas som familjehem.