Citat:
En sak som verkligen förundrar mig med den här tråden är hur konstigt alla tycker det är att mamman googlat mycket. Jag tycker det är konstigt att hon inte googlat mer. Det är massvis med saker som hon inte alls har sökt efter information om, som hon bort ha lärt sig om. Jag har nog sökt på varenda barnsjukdom som finns, de allra flesta sorters olycksfall, typ allt som har med amning att göra ... och så vidare. Är det verkligen konstigt att leta efter information? Jag förstår att googlandet i det här fallet är intressant eftersom det är så fokuserat på just sjukdomar och problem, men jag uppfattar det som att människor reagerar även på själva googlandet i sig.
Är det verkligen avvikande att söka efter information i sådan omfattning som EA gjort? Ni som själva har barn och tycker att googlandet i sig är konstigt: hur gjorde ni för att lära er hur ett barn ska tas om hand? Vad är det normala? I min värld är det normala att ta del av så mycket information som möjligt och utifrån den informationen fatta ett beslut. Men mitt barns pappa (inga diagnoser) ville aldrig läsa någonting utan hade mer inställningen att barn är någonting alla kan hantera liksom av naturen. Jag tyckte det var fullständigt sinnesförvirrat att bara lita på sin intuition eller vad nu han gjorde, men när jag läser alla reaktioner här så funderar jag över om det helt enkelt är så andra människor gör. (Det skulle förklara varför föräldrar gör så mycket puckade, kontraproduktiva saker utan att verka tänka efter.)
Är det verkligen avvikande att söka efter information i sådan omfattning som EA gjort? Ni som själva har barn och tycker att googlandet i sig är konstigt: hur gjorde ni för att lära er hur ett barn ska tas om hand? Vad är det normala? I min värld är det normala att ta del av så mycket information som möjligt och utifrån den informationen fatta ett beslut. Men mitt barns pappa (inga diagnoser) ville aldrig läsa någonting utan hade mer inställningen att barn är någonting alla kan hantera liksom av naturen. Jag tyckte det var fullständigt sinnesförvirrat att bara lita på sin intuition eller vad nu han gjorde, men när jag läser alla reaktioner här så funderar jag över om det helt enkelt är så andra människor gör. (Det skulle förklara varför föräldrar gör så mycket puckade, kontraproduktiva saker utan att verka tänka efter.)
Jag håller med dig! Jag var långt ifrån en ovetande förstagångsförälder när jag fick barn första gången men jag sökte på det mesta, läste böcker, frågade andra som har barn osv. Så för mig är det inget onormalt att ha sökt information som E har gjort..