2017-05-11, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Du menar köpa knark och tvätta pengar
Eller vad är det du använder bitcoin till mer än att spekulera?

Nä jag menar att kunna vara sin egna bank, att kunna skicka en halv miljon över halva jordklotet på en halvtimme för en minimal kostnad utan en massa frågor, att verkligen ha kontroll över sina tillgångar.

Köper man ett kontrakt så är det ju endast spekulation och du har noll kontroll över pengarna, banken kan få för sig att lägga ner och ta varenda öre du har "investerat" i valutan.
Men visst, litar man på banker så.
Citera
2017-05-11, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astronomia
Nä det menar du inte?

Då förlorar man hela poängen med valutan, då är det ju endast spekulation.

Om du läser så skrev jag investering. Bitcoin XBT är alltså inte poänglöst för de som vill investera i Bitcoin. Och det är det många som vill.
Senast redigerad av Ang_rita 2017-05-11 kl. 15:17.
Citera
2017-05-11, 15:52
Medlem
[quote=Sikkan|60692140]
Citat:
Ursprungligen postat av VerbalKSKint2

På local får du kolla efter säljare som accepterar swish utan verifiering med id, eller köpare/säljare som kan ses IRL.
På bitsquare kan man köpa/sälja genom TOR-nätverket med swish.

Dock är ju alltid ett swishnummer kopplat till ett banknummer..

Citat:
Ursprungligen postat av Sikkan
haha, ja bitcoin om nåt används väl i hög grad som spekulation just nu och förmodligen en lång tid framöver

Ja men precis. Vore intressant att se hur stor del av omsättningen som används i annat syfte än just investering i spekulativt syfte.
Citera
2017-05-11, 16:18
Medlem
Är det värt att köpa virtuella valutor? När skulle ni säga är bäst att köpa. Vilken plånbok är bäst?
Citera
2017-05-11, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ang_rita
Om du läser så skrev jag investering. Bitcoin XBT är alltså inte poänglöst för de som vill investera i Bitcoin. Och det är det många som vill.

Du investerar inte i Bitcoin. Du investerar i en bank som i sin tur investerar i Bitcoin.
En av dom stora fördelarna med decentraliserade valutor är just att man slipper mellanhänder, att köpa ett jävla certifikat är helt befängt och man får räkna med att betala både förvaltningsavgift och premium.

Värdelös idé. Bojkott!
Citera
2017-05-11, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astronomia
Du investerar inte i Bitcoin. Du investerar i en bank som i sin tur investerar i Bitcoin.
En av dom stora fördelarna med decentraliserade valutor är just att man slipper mellanhänder, att köpa ett jävla certifikat är helt befängt och man får räkna med att betala både förvaltningsavgift och premium.

Värdelös idé. Bojkott!

Det är en exakt exponering mot Bitcoin, givetvis med en avgift för att slippa en massa krångel. Premium? Läs på om hur certifaket fungerar innan du trollar vidare. Väldigt många som tycker det är en bra idé. Underskatta inte enkelheten i Bitcoin XBT. För övrigt skiter jag fullkomligt i vad du bojkottar.
Citera
2017-05-11, 19:04
Medlem
kjellbrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ang_rita
Det är en exakt exponering mot Bitcoin, givetvis med en avgift för att slippa en massa krångel. Premium? Läs på om hur certifaket fungerar innan du trollar vidare. Väldigt många som tycker det är en bra idé. Underskatta inte enkelheten i Bitcoin XBT. För övrigt skiter jag fullkomligt i vad du bojkottar.

Jag tror du missar den viktigaste poängen Astronomia vill påtala. Det handlar om skillnaden mellan ett innehav i en tillgång med full kontroll över och ett innehav i ett skuldkrav. Ett av Bitcoins viktigaste designmål när det skapades.

I övrigt har jag ingen synpunkt eller intresse vad som är en bra investering eller en vettig värdering.
Senast redigerad av kjellbrel 2017-05-11 kl. 19:08.
Citera
2017-05-11, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kjellbrel
Jag tror du missar den viktigaste poängen Astronomia vill påtala. Det handlar om skillnaden mellan ett innehav i en tillgång med full kontroll över och ett innehav i ett skuldkrav. Ett av Bitcoins viktigaste designmål när det skapades.

I övrigt har jag ingen synpunkt eller intresse vad som är en bra investering eller en vettig värdering.

Jag förstår och uppskattar Bitcoin och dess idé. Sen är Bitcoin fortfarande krångligt att handla med. Jag har provat både det och certifikat. För mig är det en ren investering. köper man av annan annan anledning så ska man inte köpa ett certifikat.
Citera
2017-05-11, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaBeast
Är det värt att köpa virtuella valutor? När skulle ni säga är bäst att köpa. Vilken plånbok är bäst?
Köp för en summa du är beredd att förlora.
Citera
2017-05-11, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjuckaTjuck
Köp för en summa du är beredd att förlora.

0kr just nu haha. Men tack för svaret. Det finns just kostnader både när man köper och säljer. Den enda som vore bra är peer to peer, men då måste man veta lite mer om det, eller känna andra.
Citera
2017-05-11, 22:59
Medlem
https://www.avanza.se/borshandlade-produkter/certifikat-torg/om-certifikatet.html/563966/bitcoin-xbt

Är det denna man köper om man vill köpa "Bitcoin" över börsen ?
Funkar det under vanliga börstider och måste man aktivera något för att köpa?

Kommer det fortsätta tuffa på eller vad säger panelen, kan man läsa på någonstans
Citera
2017-05-13, 14:32
Medlem
Kommer bitcoin öka nu efter It attacken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in