Citat:
Ursprungligen postat av
Conz111
Den centrala informationen här är givetvis att föräldrarna har fått informationen på morddagen och sedan berättar detta i förhör, inkl de blöta kläderna. Då kommer innebörden av C's vittnesmål i en helt annan dager. Att han sedan ljuger om att han varit vid bryggan är inget konstigt, han vill inte bli påkommen.
det där andra citatet känner jag inte igen, var har jag postet det? är inte det från kevin-rapporten? och jag fattar inte vad det har med saken att göra, föräldrarna bekräftar deras ändrade historier och det finns ingen anledning att betvivla dem.
Föräldrarna och gästerna bekräftar inte alls de ändrade historierna. Styvmamman säger på psykakuten att de kan ha sagt något redan under mordkvällen, men hon vet inte bestämt. Polisen skriver själva att "det är inte alls säkert att kläderna han bytte och slängde i tvättkorgen innan de åkte och fiskade var blöta", så det är en fullständigt obekräftad uppgift. Dessutom, varför skulle inte 5-åringens kläder ha varit blöta om de burit iväg Kevin tillsammans (något polisen, inklusive Sandberg, avfärdat:
https://soundcloud.com/hejhej-tjena-213707369/mordet-pa-kevin). Bar 7-åringen Kevin själv sista biten ut i vattnet till lastpallar enligt dig? Frågan är egentligen irrelevant då polisens tekniker som sagt avfärdat att det var bröderna som flyttade på kroppen.