2017-05-14, 01:28
Medlem
anteri17s avatar
Sebastian Ohlson i Gbg ska inte få någon chans på hela säsongen eller?
Citera
2017-05-14, 03:02
Medlem
anteri17s avatar
Låt Sirius bli ljuset på en söndag som annars inleder två veckors pluggångest. Det är förjävligt att Jeppe Arvidsson är borta med en känning i låret; hans vänsterfot är fin. Jag hoppas laget kan ta med sig andra halvlek mot Häcken, och således haka på topplagen. Elfsborg ska dock inte underskattas - deras offensiv är fortsatt vass.
Citera
2017-05-14, 07:31
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Låt Sirius bli ljuset på en söndag som annars inleder två veckors pluggångest. Det är förjävligt att Jeppe Arvidsson är borta med en känning i låret; hans vänsterfot är fin. Jag hoppas laget kan ta med sig andra halvlek mot Häcken, och således haka på topplagen. Elfsborg ska dock inte underskattas - deras offensiv är fortsatt vass.

Är planen fortsatt dålig? Elfsborg trivs bäst på polerat parkettgolv.
Citera
2017-05-14, 08:49
Medlem
zio86s avatar
Nästa år, 2018, är det 10 år sen Allsvenskan utökades med två lag. Vad tycker ni utökandet av Allsvenskan ha haft för effekt? Haf varit positivt eller negativt?
Citera
2017-05-14, 09:05
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaxxx
Hur ser the sack race ut i allsvenskan? Uppdaterad.
1. Swärdh
2. Axén
3. Haglund
4. Lennartsson
5. Pelle Olsson

Eller?

Jag tvivlar på att Axén får gå och jag tror allt att Pelle Olsson kan få sparken vilken sekund som helst ty med mygel-Ryssen kan vad som helst hända.
Tyvärr tror jag vi får dras med Lennartsson säsongen ut om det inte börjar totalt åt helvete...

Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Östersund kommer vinna AS inom något/några år, det har jag varit tydlig med länge.
MFF:s tränare säger idag att Östersund är det näst bästa laget i AS. Ja, det är bara att hålla med.

Era andra tankar kring detta?

Dom måste bli betydligt stabilare för att på allvar utmana i toppen. Dessutom är ju frågan hur man skall klara kommande spelartapp, dubblerande med EL-kvalandet och sedan är ju en viktig sak hur det blir när nyhetens behag med allsvenskan och allt lagt sig i Östersund...

Citat:
Ursprungligen postat av gnirfengnorfen
Å andra sidan har du en annan symbios mellan näringsliv, idrott och kommun i städer som Borås. Nätverkandet etc har gett Elfsborg många sponsormiljoner sådant som är en välskött klubb, paradoxalt nog kan det vara en nackdel på andra större orter att det finns det så många konkurrerande arenor att nätverka på.

Jag vet ju att det forskas på vad som gör idrottsklubbar framgångsrika (olika idrotter) i Sverige där inom Högskolevärlden och jag har själv mycket nära kontakter med dessa forskare och Elfsborg tillhör de klubbarna som haft en rätt lång framgångsperiod (och är med i forskningsarbetet liksom Blåvitt och Sävehof bl.a.). Borås har ju inte direkt andra idrotter som de konkurrerar med tex finns ju inget hockeylag. Elfsborg har dessutom lång tradition.

Jag säger inte att du har fel på ett övergripande plan men lokala förhållanden har stor betydelse, du har även Brynäs och Färjestad inom hockeyn som är väl så intäktsrik än fotbollen i många stycken.

Långsiktiga och skickliga ledningar är en framgångsfaktor av många.

Det finns givetvis fördelar att vara en stor val i en liten insjö men det finns ju även nackdelar. Elfsborg kan ju inte växa sig större än staden och med utvecklingen där det snart är ihopväxt hela vägen från Göteborg till Jönköping/Huskvarna återstår det att se hur Borås ska hantera sin roll som "mellanstation".
Elfsborg är ju dock, efter oss, det lag som haft den längsta sammanhängande perioden i allsvenskan av alla nuvarande lag. Det är givetvis starkt.
Citera
2017-05-14, 09:09
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Sebastian Ohlson i Gbg ska inte få någon chans på hela säsongen eller?

Han sägs inte klara 90 minuter än, vilket jag tycker låter otroligt underligt. Sedan har han förvisso Björdal&Rieks framför sig som båda är bättre men av jag såg i ÖIS och vad man sett i träningsmatcher etc så borde han vara före/på samma nivå som vår evige inhoppare MSD iaf.
Beroende på vilken riktning vi ska ta efter sommaren så lär han få mer speltid iaf om vi väljer en "budgetlösning".

Citat:
Ursprungligen postat av zio86
Nästa år, 2018, är det 10 år sen Allsvenskan utökades med två lag. Vad tycker ni utökandet av Allsvenskan ha haft för effekt? Haf varit positivt eller negativt?

Det har blivit två bortaresor till så det har blivit dyrare att följa laget...

Nej, men detta är väl en evig debatt egentligen. Jag kan tycka att det viktigaste nu iaf är att vi inte ändrar igen. Vi har haft nog med sådant som slutspel, mästerskapsserier, utökande av serien etc dom senaste 30 åren.
Sätt denna formen nu med 16 lag, med sina för- och nackdelar, och låt den vara så i evighet...
Citera
2017-05-14, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det finns givetvis fördelar att vara en stor val i en liten insjö men det finns ju även nackdelar. Elfsborg kan ju inte växa sig större än staden och med utvecklingen där det snart är ihopväxt hela vägen från Göteborg till Jönköping/Huskvarna återstår det att se hur Borås ska hantera sin roll som "mellanstation".
Elfsborg är ju dock, efter oss, det lag som haft den längsta sammanhängande perioden i allsvenskan av alla nuvarande lag. Det är givetvis starkt.

Ihopväxt är väl att ta i.... ... finns fina svampskogar i Marks kommun, och även gott om vargrivna får! Spenaten!
Citera
2017-05-14, 11:23
Medlem
0174Affes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima

Sirius föredrar också ett "parkettgolv" tyvärr är nog inte planen riktigt bra ännu. Båda lagen blir lidande av detta. Jag hoppas och tror att Sirius ändå kan bemästra den gropiga och toviga planen bäst och kan vinna med 2-1
Citera
2017-05-14, 11:35
Medlem
civilians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima

Idel segrar på riktigt gräs i allsvenskan i år, dock.
Citera
2017-05-14, 12:40
Medlem
ZlatanManias avatar
Vilken skitmatch igår, det enda positiva man tar med sig är Linnérs räddningar, Saulis hjälteagerande på Lorentzsons jätteläge och Ishizakis briljanta frispark. Resten är totalt värdelöst och man var lika förbryllad som glad efter matchen. Att vi ens har dom poängen vi har är närapå galet.

Och hur fan tänker Sjöberg? Det är ett byte på gång och då tolkar han det som att Linnér maskar?! Nu är både han och Sundgren avstängda mot Göteborg så att vi ska åka därifrån med tre poäng är jäkligt orealistiskt.
Citera
2017-05-14, 12:48
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Ihopväxt är väl att ta i.... ... finns fina svampskogar i Marks kommun, och även gott om vargrivna får! Spenaten!
Fast Mark är utanför det. Tror Kostymnisse menade enbart längs RV40!
Citera
2017-05-14, 14:55
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit

Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Fast Mark är utanför det. Tror Kostymnisse menade enbart längs RV40!

Precis längs detta områdets "pulsåder" vilket är RV40. Sedan när väl snabbtåget är färdigt med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in