Citat:
Ursprungligen postat av
Ondahamstern
Som jag har förstått det så är man just det, oavsett hur kritisk man var mot Clinton under valet så är man automatiskt en Clinton Supporter om man är kritisk mot Trump.
Oavsett om man kommer med konstruktiv kritik eller vill föra en diskussion om den inhemska amerikanska politiken så stoppas det konstant av att Trump supportrarna inte klarar av att hålla sig sakliga, de är i ett konstant försvarsläge och förnekelse.
Titta bara på hur aggressiva vissa Trump supportrar blir så fort kritik lyfts fram och med tanke på att Trump supportrar i USA just nu verkar genomgå allt fler skilsmässor just nu sedan valet så pekar det mot att det måste finnas en överliggande frustration hos väljarna och supportrarna utöver att deras ledare och "gud" inte är perfekt, de verkar snarare ta ut sin frustration över att de har blivit så pass lurade att de i ena stunden går in i en förnekelse för att i nästa erkänna att han var en hemsk kandidat.
Det är tufft att bryta med en sekt, hela ens världsbild kastas över ända och man slängs ut i en otrygg och osäker vardan. Detta brukar som regel bekämpas med näbbar och klor.
Citat:
Att vita huset nu verkar gå ut med att de ska sluta eller åtminstone kraftigt dra ner på presskonferenserna framöver samtidigt som vi gång på gång har fått se hur vita huset och Trump själv inte kan säga samma sak när de ljuger pekar väl ytterligare mot att USA har valt att sätta sig självt som ett döende rike, Trump kan komma att kallas för den moderna Nero.
I princip allt som nämnts här stämmer tyvärr, och jag skulle vilja be folk att föreställa sig att
något av det hade skett under en annan president?
Otänkbart, eller hur?
Vilket inte bara visar på vilken
komplett katastrof Donald är för hela USA, utan på det sätt han dessutom har gjort denna lavin av misstag och ignorans, som tycks vara administrationens signum, till
det nya normala! 
..."misstag är i detta sammanhang också en term som jag skulle vilja beteckna som fullständigt missvisande; att totalt sakna kompetens för att kunna fatta ett behörigt beslut, men in i det sista förneka detta och därigenom kontinuerligt göra situationen
allt värre skulle jag vilja beteckna som ett rent sabotage av de funktioner i offentlig sektor som en nation består av.

Men det var å andra sidan syftet med att placera denne kretin till tv-personlighet på posten...
Det kommer ta åratal för Amerika att återhämta sig från detta, fortfarande pågående, magplask. Om inte decennier.