2017-05-14, 13:13
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Jag har själv funderat på skopolamin. Jag är medveten om att det är långsökt men JM har ju rest en del så hon kan eventuellt ha fått tag i det. Skopolamin fungerar på så vis att offret gör precis det du säger till det. Offrets egen vilja försvinner helt samtidigt som offret inte verkar drogad eller konstig inför omgivningen, efteråt minns den drogade ingenting. Det räcker att blåsa lite av den pulvriserade drogen i ansiktet på någon, sen kan man be denne att exempelvis gå och ta ut pengar på en bankomat. Man kan även be offret att man ska åka hem till dennes bostad, väl där så kan man be offret att börja bära ut alla möbler till en flyttbil. Om någon dyker och frågar vad som pågår så verkar offret helt normalt.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Skopolamin

Här är en välgjord dokumentär om drogen: https://www.youtube.com/watch?v=ToQ8PWYnu04

13 minuter och 20 sekunder in i dokumentären intervjuas en doktor i medicin som är verksam vid ett universitet, där kan man höra lite hard facts om drogen från en auktoritet.

Det har nog varit uppe tidigare i tråden, men jag säger ändå: OMG!

Här kan man snacka om hjälplöst tillstånd!

Kan det ha inhandlats i Mexiko? Eller via nätet?

Om skolopamin i tråden 2016-09-06:
(FB) Arboga: Mord på Aki Olavi Paasila, 2015-08-08 och Göran Möller, 2016-08-03

Går att hitta med forensiska metoder, om man letar ordentligt:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15374592

Förstoppning, hallucinationer, påverkan på pupiller, ovanliga tankar och beteende är bland biverkningarna:
http://www.everydayhealth.com/drugs/scopolamine

Citera
2017-05-14, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Oj, oj, oj... den som sitter i klorna på denna har malts ner till benmärgen. Hon blir ju mer och mer mordisk över tid verkar det som även om mönstret ses innan (har den arrenderande indiern i åtanke). Som jag funderade kring så kan Aki förstå att hon är komplett gränslös, hon kan ha hotat med att ge sig på tvillingarna om han lämnar henne, yppar nåt (även om det bara är ett hot).
Skyddar han sina barn så har väl inget val mot Griselda Möller.
Sin pappa kom hon inte längre med - då small det. Jag vacklar faktiskt på psykopati, hon är så förbaskat dramatisk och kränkt, kräver full uppmärksamhet, kallar sig prinsessan. Ett uppmärksamhetsbehov som sällan skådats.

Jag hoppas att de inte hittar en grav psykisk störning på JM.
Det finns då en liten risk att hon har rätt att ärva sin far.
Mormodern talar om detta i ett av sina förhör.
Citera
2017-05-14, 13:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma

Förstoppning, hallucinationer, påverkan på pupiller, ovanliga tankar och beteende är bland biverkningarna:

Citat:
Ursprungligen postat av CliviaMiniata
Jag tittar på spanska serier som som Senora acero där använder de skopolamin. Eller Sin senos si hay paraiso där Pereira i Colombia utpekas som tillhåll för maffia.
..Nu närmar vi oss Griseldas matrix.
Det här tror jag herr Druid behöver kolla på för nu är det väl inne på Belladonna som antikolinergika.
http://www.aim.pm/forgiftning-antikolinergika/
Citera
2017-05-14, 13:21
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rundkvist
Nej, jag har snarare personlighetsstörning i åtanke. Hon är allt vid sina sinnens fulla bruk så sett, slug som en reptil, men uppenbart störd.
Citera
2017-05-14, 13:23
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:

Ja, dess effekter är väldokumenterade. I dokumentären jag länkade så intervjuas flera offer samt även polis. Drogen kan även användas som sanningsserum på så vis att den drogade ger dig all information du önskar utan att ljuga.

Döden är en hyfsat vanlig följd av att bli drogad med skopolamin ty preparatet är giftigt och den som drogar måste dosera korrekt för att brottsoffret inte ska avlida.

Det skulle förklara varför Aki handlar med sitt kort och varför han följer med ut till Granliden. Sen vet jag också att JM rest mycket. Om man kan få tag på det i Thailand vet jag dock ej. Det verkar vara vanligast i Sydamerika. Drogen kommer från en planta som hör hemma i just Sydamerika.

Med detta sagt så erkänner jag att det är en smula långsökt. Man ska ju helst inte gå över ön efter vatten!
Senast redigerad av Axis.bold.as.love 2017-05-14 kl. 13:26.
Citera
2017-05-14, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rundkvist
Nåja, hon har ännu inte påstått att hon hör röster - men det kommer kanske v.b.
Hon är inte sjukare än att hon vet att "du skall icke döda". Så någon gång kommer det väl ett straff.
Men jag skulle hellre se livstid på dårhus än halvtid på Hinsan.
Tror jag ...
Citera
2017-05-14, 13:29
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ja, dess effekter är väldokumenterade. I dokumentären jag länkade så intervjuas flera offer samt även polis. Drogen kan även användas som sanningsserum på så vis att den drogade ger dig all information du önskar utan att ljuga.

Döden är en hyfsat vanlig följd av att bli drogad med skopolamin ty preparatet är giftigt och den som drogar måste dosera korrekt för att brottsoffret inte ska avlida.

Det skulle förklara varför Aki handlar med sitt kort och varför han följer med ut till Granliden. Sen vet jag också att JM rest mycket. Om man kan få tag på det i Thailand vet jag dock ej. Det verkar vara vanligast i Sydamerika. Drogen kommer från en planta som hör hemma i just Sydamerika.

Med detta sagt så erkänner jag att det är en smula långsökt. Man ska ju helst inte gå över ön efter vatten!

Jag håller helt med om att det är långsökt, men när man saknar en udda pusselbit och den inte ligger på bordet, då frestas man ju att leta längre bort...

Citera
2017-05-14, 13:29
Medlem
develis avatar
Citat:
Det skulle förklara varför Aki handlar med sitt kort och varför han följer med ut till Granliden. Sen vet jag också att JM rest mycket. Om man kan få tag på det i Thailand vet jag ej. Det verkar vara vanligast i Sydamerika. Drogen kommer från en planta som hör hemma i just Sydamerika.

Man ska inte gå över sjön till en plasthink.
Det står rätt allmänt inga spår av läkemedel i utlåtandet (tror jag). Men det spårlösa då?
Jag undrar varför man inte konsulterar nån sakkunnig person med tanke på det hon utsatt honom för innan och en drunkning utan spår av droger sen 3.5 månader tillbaka. Hon har trots allt troligen gett honom nåt några veckor innan om AG minns rätt. Hon har gett honom injektioner dess innan, han har blåmärken på armarna.
Citera
2017-05-14, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Nåja, hon har ännu inte påstått att hon hör röster - men det kommer kanske v.b.
Hon är inte sjukare än att hon vet att "du skall icke döda". Så någon gång kommer det väl ett straff.
Men jag skulle hellre se livstid på dårhus än halvtid på Hinsan.
Tror jag ...

Inte en chans att det blir annat än fängelse vid ev fällande dom. Personlighetsstörningar och ADHD räknas inte som APS. På RMV kommer hennes manipulationsförmågor inte att fungera de är vana vid värre personer än JM. Å jag vill då inte se henne på rättspsyk med tillgång till internet o permissioner och med det fortsatta möjligheter till manipulation (påtryckningsmedel i form av pengar finns ju, x antal miljoner från företaget även om ca 1 milj ska till målsägandena).
Citera
2017-05-14, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Att han är "planterad" kanske de kan få fram via sakkunnig.
Men just nu känns det som om de ordagrant pressar ner Aki i galen tunna. Det låter långsökt. Han lär väl inte ha varit mer hanterbar i en plastbalja än att sonika trycka ner honom i sjön.
Kanske de mer borde överbetona en stark indiciekedja, jag vet inte, med bas i det som de facto finns (bedrägeri, urkundsföralskning, försökt beställa mord via barnen).
Det finns ju trots allt mängder med detaljer som gör att hennes story glappar. Om hon var nere vid stranden/bryggan och sms enligt masterna så borde hon väl hört smsen landa i hans mobil. En polis uppgav väl att det inkom sms när de var där. Båten med en åra liggande lös inuti, nätfiske som inte syntes till och tofflorna kvar på bryggan.

Edit. Givetvis anser jag att de borde kolla om det finns ett sånt badkar till fåren. Står det nåt sånt kan han ha blivit nedtryckt. Har han fått i sig nåt specialkomponerat som hon testat sig fram så är han hanterbar (vad fan ger hon honom innan?).
Har för mig jag läste nåt om att Aki sagt (till nån) att hon krossat nåt innan injektion, men hittar det inte. Suck.

Kan inte minnas att jag läst nåt om att det krossats.
Jag tror på insulinspåret men har inte satt mig in i det så mycket.
Avsaknaden av skummet i munnen är ju något som samtliga berättar av räddnings- och läkarpersonal. Varför ställs den frågan till alla efter ett år? Vad betyder det?
Tidningarna skriver ju nått om ett utlåtande/provsvar som dröjer!?

Anledningen till varför jag fastnat vid behållare är att detta är något GW Persson pratat mycket om.
Hitta trolig brottsplats som stärker indiciekedjan.
Hon ändrade sitt vittnesmål så att det skulle stämma överens med vad mobilmasterna visade.
Då säger hon att hon och tvillingarna gick och hälsade på/matade fåren på vägen. Kommer inte ihåg om det var kväll 7/8 eller morgon 8/8 de pratade om då.
Fhl kontrade då bara med att svara att detta inte stämmer för fåren hade blivit rivna tidigare under sommaren. Vidare säger han att hon konstant ändrar story efter vad hon får reda på att fhl vet.

Åklagarna har kanske redan tänkt på detta, vem vet? Mycket taktik pågår är jag säker på.
Fortsättning följer imorgon!
Citera
2017-05-14, 13:59
Medlem
Citat:
Jag håller helt med om att det är långsökt, men när man saknar en udda pusselbit och den inte ligger på bordet, då frestas man ju att leta längre bort...

Nej ditt bidrag är bra- om det är omöjligt att få tag på här- växten kan odlas i kruka antar jag.
I våra trädgårdar har vi också den blå stormhatten- den är också dödlig om man inte kommer under vård
i tid. Vi har massor med giftigheter i naturen som kan läggas i vatten. Ditt förslag är dock riktigt bra då Aki beskrevs precis så både av Nadja, Alexander och av flera av Möller-barnen.
Citera
2017-05-14, 14:02
Medlem
afKnollentotts avatar
Har forskat vidare......

I samband med att JJ 2015-08-07 gör två kontantuttag i Fröslunda Centrum klockan 12:23/12:24, 5000kr + 2900kr, upptäcker jag att han också gjort ett inköp på Apoteket Hjärtat, dagen före, 2015-08-06. Han handlar för 17:50......

Som en kuriositet, lägger jag in en länk här:

(FB) Vad som numer gäller för att köpa kanyler och pumpar på apotek i Sverige.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in