2017-05-14, 12:49
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag är helt säker på att Kevins familj vill få den skyldiga dömd.

Sen kompliceras ju situationen IFALL det skulle visa sig att den skyldiga är någon närstående till Kevin..

Jag är också övertygad om det. Sedan river det med stor sannolikhet upp många sår eftersom de efter så lång tid har accepterat barnen som mördare. De går säkert igenom en väldigt jobbig process nu, men det är nödvändigt.
Citera
2017-05-14, 12:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av supremanic
Värsta forskaren du ju!

Måste vara helt revolutionerade uppgifter om att densiteten ändras när man dör som du sitter på! Kan du inte upplysa resten utav forskareliten om detta också

Annars är snarare förskjutning utav tyngdpunkten mitt heta tips i ämnet...

Om man låter det gå någon timme hamnar all vätska i kroppens lägsta delar, men inte inom några minuter. Jag skulle vilja anföra händern, små barnhänder, kan dessa ens greppa runt hand/fotleder?
Citera
2017-05-14, 12:50
Medlem
Citat:
Enligt programmet berättade han om mordkvällen precis som den gästande familjen gjorde. Och att vad han minns så hade Christian inte berättat något om mordet den kvällen. Men ifall Eva mindes annorlunda då litade han på vad hon sa.

OM det hade varit som du säger dvs. att storebrorsan hade berättat endast för Eva men inte för Weine, då väcks ju frågan varför I hela världen skulle Eva inte ha berättat detta för sin man och barnens pappa? Det låter ju helt otroligt osannolilkt.

Överhuvudtaget anser jag att paret Weine och Eva har ett märkligt sätt att uttrycka sig när man ändå kommer ihåg att det hela handlar om ett mord på ett litet barn som dessutom var bästis med en av deras söner. Jag kan inte få det ihop att man då skulle prata om ifall man “minns” att ena sonen nämnde mordet på mordkvällen eller inte. Det minns man garanterat ifall det har hänt...

Eva har säkert någon sorts bokstavskombination/störning/dianos. Hon säger att allt blir rörigt när polisen pratar I munnen på varandra och därmed blir hon själv förvirrad angående vad som hände och inte hände. Visserligen ligger hon på psyket, men det låter ändå inte som en normal vuxen människa.

Ännu märkligare att pappan som INTE låg på psyket inte kan vara bergssäker på ifall mordet nämndes under mordkvällen eller inte. Han litar hellre på frugan som uppenbarligen inte är helt frisk I huvudet.

Väldigt mycket åsikter. Men ärligt talat kan vi leva oss in i den stress och press dessa föräldrar måste ha upplevt. Vilken erfarenhet av psykisk kollaps har du. Är det rimligt att beskriva en psykisk kollaps under extrem press som "inte helt frisk i huvudet". Sedan en enkel fråga om logik. Givetvis är det så att om något uppseendeväckande har hänt så minns man det. Men lika självklart så minns man det inte om det inte har hänt.

Att en förälder som kollapsat under extrem press och sedan förhörs om ännu mer upprörande saker tänker så här. "Herregud sa han något jag inte förstod eller lyssnade på " är givetvis inte det minsta konstigt. Det vi ser här är faktiskt människor som har samarbetat med polisen och litat på dem.
Senast redigerad av severus 2017-05-14 kl. 12:56.
Citera
2017-05-14, 12:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsInvisible
Densitet kan förändras väldigt enkelt, personens alla muskler slappnar av och då kan exempelvis all avföring komma ut. Men förändring blir det av att hantera en död kropp. Jag kommer inte ens försöka diskutera detta mera, eftersom jag får en känsla av att vissa har bestämt sig för att pojkarna ska vara skyldiga oavsett vad som kommit fram. Så då spelar det ingen roll vad man säger, så är det som kommit fram korrekt gjort och det är tydliga bevis på att de är skyldiga. Det återstår ett avsnitt för att se fortsättningen av hur utredningen har sköts.

Jag tycker ändå att då på enklaset sätt kan tala om ungefär i % hur mycket mer kraft som måste till för att bära en död jmf med en levande kropp.
Citera
2017-05-14, 12:51
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conz111
Delar inte den uppfattningen, det finns blöta kläder och avtrycket stödjer deras berättelse.

Det finns varken några blöta kläder eller spår från något av de inblandade barnen på pinnen. Ej heller finns spår av pinne på Kevin, vilket hade funnits om han blivit strypt med den. Det kan lika gärna vara ett annat barns avtryck på pinnen, eller polisens, räddningstjänst, någon annan vuxen. Eller varför inte dina?
Citera
2017-05-14, 12:52
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conz111
Om man låter det gå någon timme hamnar all vätska i kroppens lägsta delar, men inte inom några minuter. Jag skulle vilja anföra händern, små barnhänder, kan dessa ens greppa runt hand/fotleder?

Polisen har redan konstaterat att de inte kunde bära kroppen utan att släpa den i marken. Och det finns varken släpspår på marken eller på Kevin. Så vad tjänar du på genom att skämma ut dig på den punkten?
Citera
2017-05-14, 12:53
Medlem
thedarkmatterss avatar
Citat:
Jag är helt säker på att Kevins familj vill få den skyldiga dömd.

Sen kompliceras ju situationen IFALL det skulle visa sig att den skyldiga är någon närstående till Kevin..

Intressant är det att det statistiskt troliga aldrig kom på fråga för Rolf... Och den extrema tystnaden från vissas håll - samt hur måna troll här som blir helt skogstokiga när någon ifrågasätter vansinnesutredningen, att det tas upp igen är ju besvärande för 1, mördaren. 2, Rolf & co.
Varför ska det hela tiden gapas om att det är fruktansvärt för Kevin/:s familj att detta granskas?
SKUMT är vad det är.
Citera
2017-05-14, 12:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Det finns varken några blöta kläder eller spår från något av de inblandade barnen på pinnen. Ej heller finns spår av pinne på Kevin, vilket hade funnits om han blivit strypt med den. Det kan lika gärna vara ett annat barns avtryck på pinnen, eller polisens, räddningstjänst, någon annan vuxen. Eller varför inte dina?

Det stödjer likväl pojkarnas berättelse om att de dödat Kevin med pinnen. och det finns blöta kläder, det är det starkaste beviset. inte alls säkert att det finns spår av pinnen då han legat med halsen i vattnet.
Citera
2017-05-14, 12:55
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thedarkmatters
Intressant är det att det statistiskt troliga aldrig kom på fråga för Rolf... Och den extrema tystnaden från vissas håll - samt hur måna troll här som blir helt skogstokiga när någon ifrågasätter vansinnesutredningen, att det tas upp igen är ju besvärande för 1, mördaren. 2, Rolf & co.
Varför ska det hela tiden gapas om att det är fruktansvärt för Kevin/:s familj att detta granskas?
SKUMT är vad det är.

Vissa är motvallskärringar. Vissa hatar media till den grad att de alltid utgår från att raka motsatsen är sann (trots det ifrågasatte de aldrig de första reportagen). Vissa kanske har andra skäl.

Ingen av dem är egentligen intresserade av att gå till botten med fallet och utreda skuldfrågan på riktigt. De skiter i både Kevin och barnen.
Citera
2017-05-14, 12:56
Medlem
En teori. Dan Josefsson har FUP, han väljer att visa delarna till familjen han vill de ska se i tro om att dom är oskyldiga. Lockar ut hela familjen i offentligheten då det ger en starkare historia. Det är då lättare att spela på folks känslor när killarna visar sig i tv och berättar vilket lidande de varit. Det skulle ej varit samma genomslagskraft om de ej deltagit i programmet. Måste ju finnas mer om varför de blev såpass misstänkta i FUP som vi ej fick se i tv? Mycket frågetecken...

Sen om det är oskyldiga eller inte det vet vi inte men vore tråkigt om Dan hängde ut hela familjen bara för att göra bra tv?
Citera
2017-05-14, 12:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av thedarkmatters
SKUMT är vad det är.

Tycker inte att det finns något som ännu motsäger polisens förklaring, dra inte in Kevins släkt som ev gm, det har du inget stöd för.
Citera
2017-05-14, 12:58
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsInvisible
Densitet kan förändras väldigt enkelt, personens alla muskler slappnar av och då kan exempelvis all avföring komma ut. Men förändring blir det av att hantera en död kropp. Jag kommer inte ens försöka diskutera detta mera, eftersom jag får en känsla av att vissa har bestämt sig för att pojkarna ska vara skyldiga oavsett vad som kommit fram. Så då spelar det ingen roll vad man säger, så är det som kommit fram korrekt gjort och det är tydliga bevis på att de är skyldiga. Det återstår ett avsnitt för att se fortsättningen av hur utredningen har sköts.

Jag är övertygad om att de inte kunde lyfta kroppen så som polisen förutsätter för att dras historia ska stämma.

Jag är dock lika övertygad om att ditt snack om att densiteten ändras är skitsnack. Massan är densamma, volymen är densamma alltså är densiteten densamma (nu pratar vi om några timmar). Det handlar endast om viktfördelning/balansering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in