Citat:
Ursprungligen postat av
NervusVagus
Tack för inputen!! Jag ska sätta mig in bättre i fup. Men frågan är vad polisen tänkte efter detta konstaterande. Jag är också nyfiken på vad JM gav AKI i Egypten. Rent allmänt funderade jag på om det inte var kaliumklorid. Liknande symtom blir det om det går subkutant. I rätt mängd får man ju asystoli. Jag får inte ihop det här. Hade hon en sådan makt över honom?
Hur får man en man att göra som man vill?
Jag kan inte detta med vad som kan göras med kaliumklorid, men har funderat på det där med makten.
Jag försöker forma mina tankar i allmänna ordalag.
Jag kan inte vara den enda människa som funderat över hur livet skulle forma sig beroende på om man hittar en partner som man har fantastisk sex med, men som är hopplös i vardagslivet alternativt en partner som man har tråkig sex med, men som är väl fungerande till vardags. Det är kanske en existensiell fråga, men se det som att jag försöker lägga en grund.
Jag hörde en gång detta uttalande från en kvinna:
"– Alla män kan styras med snoppen!"
Jag kan fortfarande inte säkert säga hur mycket det uttalandet beskriver kvinnan i fråga och hur mycket det beskriver en svaghet som många män har.
Hur som, så kanske detta kan vara en förklaring till att JM vid flera tillfällen tycks ha fått Aki att göra något som omgivningen beskrev som närmast otänkbart. Det finns säkert andra tänkbara förklaringar, men detta var ett försök att hitta en möjlig.
Jag vet inte om det exakt relaterar till detta, men kom nu att tänka på att JM enligt Aki var otrogen med tre olika män runt Egyptenresan. Jag tänker också på tillfället då pappa Göran grät under Mexikoresan. Kanske kan man beskriva JM som omättlig? Lägg till bilden om "den Möllerska förbannelsen" så kanske det faller på plats?
–