2017-05-13, 19:58
Medlem
Två 20-åriga män har anhållits efter fredagskvällens skottlossning på Kroksbäck i Malmö. Samtidigt ser polisen inget samband mellan denna skjutning och skjutningen på Fosievägen i torsdags kväll.
Efter skjutningen fortsatte de misstänkta gärningsmännen till Limhamn.

– Deras utbrända bil, en hyrbil, hittades vid 23.30-tiden på fredagskvällen på Barlastvägen i Limhamn, säger förundersökningsledare Patrik Nyquist till SVT Nyheter Skåne.
Läs mer...........

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/flyktbilen-hittad-efter-skottlossningen-i-kroksback
Citera
2017-05-13, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stassministern
Körde förbi "Holma". På ett av husen som vätter mot motorvägen står det: "Holma - Europan city". Holma är varken "city" eller "Europan". Ett tecken på när latinamerikaner, fransmän och japaner får fria händer för att "tänka" och "agera". Då blir det malmö-resultat på allt. Jag vet inte men låg IQ känns inte som det är en fördel i något avseende men det är något Malmö är känt för. Låg IQ.

Det är inte några dominerade folkslag i Malmö direkt
Citera
2017-05-13, 20:36
Medlem
Slottstaden

Klockan 19.38 inkommer ärendet till polisen. Då har en kvinna fått hjälp att ringa polisen av en förbipasserande.

Strax innan hade kvinnan nämligen blivit rånad på sitt halsband på Fågelbacksgatan. Två personer som färdades på moped hade ryckt halsbandet från kvinnan och sedan kört från platsen.

http://24malmo.se/2017/05/13/mopedister-ryckte-halsband-fran-kvinna/
Citera
2017-05-13, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Det är inte några dominerade folkslag i Malmö direkt
Mest är massor av vita i Malmö och det är heller aldrig några brott i Malmö.
Citera
2017-05-13, 23:01
Medlem
Tino Sanandaji - Massutmaning (2017):

Citat:
År 2004 skickade Malmö stad en enkät till samtliga hushåll som flyttat från Malmö till övriga Skåne. En slutsats från undersökningen om motiven att överge Malmö var "Otrygghet viktigaste orsaken".
Citera
2017-05-14, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Tino Sanandaji - Massutmaning (2017):

Tino, muslimen som var i usa men insåg att inte hade det som krävs för att avancera så han kom till Sverige och började tråla efter vad alla andra skriver på Flashback. Är man smart för att man plockar vad andra fört fram och andras tankar och inlägg eller är man bara ett muslimskt inavlat patrask?

Jag skulle säga att amerikanerna läste att han var en inavlade och såg till att han drog. Vem behöver muslimer som plankar det andra sagt och gjort? Behöver vi mer muslimskt trash?

Stassministern
Citera
2017-05-14, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stassministern
Tino, muslimen som var i usa men insåg att inte hade det som krävs för att avancera så han kom till Sverige och började tråla efter vad alla andra skriver på Flashback. Är man smart för att man plockar vad andra fört fram och andras tankar och inlägg eller är man bara ett muslimskt inavlat patrask?

Jag skulle säga att amerikanerna läste att han var en inavlade och såg till att han drog. Vem behöver muslimer som plankar det andra sagt och gjort? Behöver vi mer muslimskt trash?

Stassministern
Huruvida han är muslim vet jag inte. Min enda uppfattning om honom är - baserat på vad han skrivit - att han verkar vara en rationell person.

Om han, som du säger, säger saker som andra sagt, så har han likväl gjort en förtjänstfull tjänst: han sammanställer, analyserar och återger i publik form. I detta fallet genom crowdfunding.

Det finns anledning att uppskatta honom för hans bidrag till debatten. Som framträder desto starkare i den PK-mässande tystnadens kultur som råder.
Citera
2017-05-14, 04:29
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Huruvida han är muslim vet jag inte. Min enda uppfattning om honom är - baserat på vad han skrivit - att han verkar vara en rationell person.

Om han, som du säger, säger saker som andra sagt, så har han likväl gjort en förtjänstfull tjänst: han sammanställer, analyserar och återger i publik form. I detta fallet genom crowdfunding.

Det finns anledning att uppskatta honom för hans bidrag till debatten. Som framträder desto starkare i den PK-mässande tystnadens kultur som råder.

Han är inte muslim, och inte heller är hans familj muslimer, vilket han har sagt i bland annat Rubin Report.

Han är ateist.
Citera
2017-05-14, 04:31
Moderator
Chantres avatar
Citat:
En del av Husie mosse kommer i sommar att förvandlas till betesmark för får.

http://www.skd.se/2017/05/13/mosse-ska-betas-av-far/

Snart på en pizza nära dig...
Citera
2017-05-14, 05:24
Medlem
FarbrorBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
http://www.skd.se/2017/05/13/mosse-ska-betas-av-far/

Snart på en pizza nära dig...

Ja, vad kan möjligtvis gå fel.

Ingår securitasvakter 24/7 i kalkylen?
Citera
2017-05-14, 09:41
Medlem
spoilers avatar
"Antalet polisutredningar som pågått under lång tid har ökat i flera år. Problemet är särskilt stort i Malmö.

/.../

– Jag får ju höra från kollegor som sitter i rätten hur målsägande är väldigt ledsna och konfunderade. De har blivit utsatta för brott för två-tre-fyra år sedan och sitter i rätten nu och undrar varför det tar så lång tid, säger Ola Sjöstrand, chefsåklagare i Malmö.

När det gäller de mer komplicerade utredningarna, som leds av åklagare, utmärker sig Malmö. I april hade åklagarkammaren i Malmö 365 förundersökningar som hade pågått längre än ett år. Hela Region Syd hade 621 gamla utredningar. Det är flest i landet och fler än i hela Stockholms län som hade 453 och Västra Götaland som hade 207."

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6693388
Citera
2017-05-14, 15:13
Medlem
Om man bor i Virentofta/Videdal, bor man då helt fritt från problemen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in