2017-05-14, 02:49
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma

Insulin?
Vi har vittnesmål om att han setts drogad eller förgiftad tillsammans med JM i hennes lägenhet. Med något som inte hittats vid eftersökning av normala narkotiska preparat. Hon har uppträtt märkligt och bl.a. skrattat åt honom då. Insulin har föreslagits. "Varierande grad av neurologiska sekvele är vanliga hos de som överlever" efter insulinförgiftning. Hans ohälsa och märkliga beteende kan vara en följd av insulinförgiftning. Insulinet försvinner, men risken för att neurologiska skador finns kvar är stor.
Som jag tolkat obduktionsresultatet var Aki inte förgiftad med vissa typer av djurinsulin som eftersökts, när han dog.

Länkar:
Hur man kan använda insulin vid brott har beskrivits både i press och på Flashback:
http://www.dn.se/arkiv/stockholm/livstidsdom-for-insulinforgiftning/
(FB) Vad Är Bästa Sättet Att Döda Någon På??

Kan syftet ha varit att orsaka hjärnskador utan att döda?

Angående insulin så finns det nu för tiden sprutor som ej efterlämnar stickmärken på huden.

Metoden att mörda medelst insulin finns det fler exempel på: https://www.svt.se/nyheter/utrikes/finland-insulinmord-till-hovratt
Senast redigerad av Axis.bold.as.love 2017-05-14 kl. 03:14.
Citera
2017-05-14, 03:13
Medlem
Angående insulin så används djurinsulin knappast längre. Det är humant insulin som är det som används generellt.
Citera
2017-05-14, 03:19
Medlem
Honan6s avatar
Johanna till IF:s utredare vid samtal: -" ..... önskar att jag hade dödat honom själv"

Där bekräftar hon att det inte var en drunkningsolycka. Hon vet att han är dödad. IF hade inte sagt ett ord om mord.

Vore intressant att höra hennes röst och ordbetoningar från det bandade samtalet som IF hade med henne på Elite hotell.
Citera
2017-05-14, 03:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NervusVagus
Jag kan fortfarande tro att läkemedel som celokurin kunnat användas. Sedan nedstoppad i badkar. Han har då möjligen och av en slump tagit ett andetag i vatten.
Celocurin är ju muskelrelaxantia som ger andningsförlamning på några sek, så det är nog inget alternativ gällande Docent Död's drunkningsprojekt. Får han inte understödd andningshjälp är han rökt. Med andra ord: Det blir för avancerat för den ärthjärnan.

Däremot är jag inne på snarlikt spår som dig (dvs nån form av anestetikum) och har haft Ketalar (Ketamin) i åtanke, men jag minns inte vad Aki testats för och jag har inte en susning om det syns retroaktivt?
Det har använts i missbruksammanhang då det ger en hallucinogen effekt vilket skulle kunna härledas till hans naken-i-soffan-beteende. A beskriver ju att han var komplett förvirrad och hjälplös.
Citera
2017-05-14, 04:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Hon kan ju rent formellt hamna under diagnosen narcissistisk personlighetsstörning också (även om jag kanske finner det mindre sannolikt). Den ingår i samma kluster som antisocial personlighetsstörning.
I ett hysteriskt ordkrig (2016-04-24) pga uppsägning av lägenheten, messar hon hej vilt till alla och är rejält dramatisk i över två timmar, och så skriver hon plötsligt:

" Hej!
Jag gjorde mina bryn hos dig i onsdags. Det ena sitter mycket längre ner. Kan du göra något åt det? Mvh Johanna Möller"

Citera
2017-05-14, 04:21
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Celocurin är ju muskelrelaxantia som ger andningsförlamning på några sek, så det är nog inget alternativ gällande Docent Död's drunkningsprojekt. Får han inte understödd andningshjälp är han rökt. Med andra ord: Det blir för avancerat för den ärthjärnan.

Däremot är jag inne på snarlikt spår som dig (dvs nån form av anestetikum) och har haft Ketalar (Ketamin) i åtanke, men jag minns inte vad Aki testats för och jag har inte en susning om det syns retroaktivt?
Det har använts i missbruksammanhang då det ger en hallucinogen effekt vilket skulle kunna härledas till hans naken-i-soffan-beteende. A beskriver ju att han var komplett förvirrad och hjälplös.

Finns nog en hel del ämnen som har utprovats innan den slutliga finalen. Hoppas Johanna gjort till sökningar på ämnen i sin dator. Kanske det kommer överraskande resultat från den andra obduktionen som är på teknisk undersökning i något land som har mer avancerad teknik än Sverige - som hos FBI i USA.
Funderar på om de har kollat spår efter ricin eller blåsyra. Tänker på den blå tonen på Akis tänder...
Citera
2017-05-14, 04:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Finns nog en hel del ämnen som har utprovats innan den slutliga finalen. Hoppas Johanna gjort till sökningar på ämnen i sin dator. Kanske det kommer överraskande resultat från den andra obduktionen som är på teknisk undersökning i något land som har mer avancerad teknik än Sverige - som hos FBI i USA.
Funderar på om de har kollat spår efter ricin eller blåsyra. Tänker på den blå tonen på Akis tänder...
Ja, usch...
Jag blir så förbannad när jag läser det som AG berättar. Aki är helt utslagen och apan står och skrattar i köket. Bryr sig inte ett förbannade skvatt att han ligger och yrar naken framför hennes son i timmar som är där på sommarlov.
Måtte de låsa in helvetet i evigheters tid.
Citera
2017-05-14, 05:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, usch...
Jag blir så förbannad när jag läser det som AG berättar. Aki är helt utslagen och apan står och skrattar i köket. Bryr sig inte ett förbannade skvatt att han ligger och yrar naken framför hennes son i timmar som är där på sommarlov.
Måtte de låsa in helvetet i evigheters tid.
Det finns ju någon slags sadism i detta att njuta av hans förnedring.
Citera
2017-05-14, 05:18
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girlang
Det finns ju någon slags sadism i detta att njuta av hans förnedring.
Absolut, hon njuter i fulla drag av hans förödmjukelse - hånskrattar och känner väl makt. Hur hon kunde ha en sån hållhake på Aki övergår dock mitt förstånd även om hon är personlighetsstörd. Han beskrevs ju rädd för henne, men att riskera att utsättas för förgiftning är obegripligt. Det måste vara mer faktorer än enbart att hota med att inte få se barnen vid en separation? Jag undrar stundom om hon hotat att döda dem till och med så förtvivlat foglig som Aki beter sig...
Citera
2017-05-14, 06:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av girlang
Min son tror att jag ångrade mig på en gång -
https://www.youtube.com/watch?v=EjXv6oRco1s

Försa hon sig?
Yes!
Citera
2017-05-14, 06:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kennor63
Som med många andra detaljer i AP död är det helt obegripligt hur man misslyckats göra det svårare för polisen att nysta upp det hela. Om AP haft telefonen på sig i vattnet hade det varit helt naturligt samt att den hade varit förstörd.
Just det att förstöra telefonen ingick tydligen inte i hennes plan!
Citera
2017-05-14, 06:57
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NervusVagus
Angående insulin så används djurinsulin knappast längre. Det är humant insulin som är det som används generellt.

Tack!
Jag visste inte hur jag skulle tolka att djurinsulin inte påträffats vid analyser efter obduktion.
Då kvarstår ju misstanken om att insulin kan ha spelat en roll.
Att insulin använts vid mord och upptäckts vet jag, men finns det något känt fall där insulin använts för att medvetet orsaka hjärnskador? JMs hejdlösa skratt (var det asgarv AG sa?) när han började kvickna till efter förgiftningen (om det nu var en sådan) hemma hos henne är ju lite svårtolkad. Sadism? Glädje att han överlevt, men nu kommer att bli lite "dummare" och kanske mer medgörlig?

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in