2017-05-13, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du kanske skall kolla FuP så får du ett litet hum om hur länge hon sovit och hur "utvilad" hon kan ha varit ...

Edit:
Dessutom visste vare sig A eller E att barnet var "döende" just då .. det får de veta dagen efter att de åkte in.
Så de förstod inte att det var kritiskt när hon hittas livlös och både pappan och amulanspersonalen kämpar under lång tid med HLR, det var väl knappt dom lyckats få igång henne när de åkte iväg?
Citera
2017-05-13, 22:11
Medlem
Zebels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luddesudde
Så de förstod inte att det var kritiskt när hon hittas livlös och både pappan och amulanspersonalen kämpar under lång tid med HLR, det var väl knappt dom lyckats få igång henne när de åkte iväg?

De är inte speciellt begåvade, om du nu har missat det...
Citera
2017-05-13, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simme1988
Vad/vem pratar du om ??

Som sagt : efter denna cirkus så blir det RPU på A , E , åklagare samt Cris7209

Någon som var på rättegången som kan bekräfta eller dementera infon jag fick från min källa?

Du är riktigt sjuk i huvet Cris7209. Min som har aldrig blivit dömd för våldtäkt på nån minderårig. Han fick böta för han hade sex med en under 15 år. En jävla stor skillnad. Han har aldrig mördat ett barn somdom här idioterna har gjort. Hoppas nån plockar dom snart. Såna ska inte gå fria
Citera
2017-05-13, 23:03
Medlem
Citat:
Du kanske skall kolla FuP så får du ett litet hum om hur länge hon sovit och hur "utvilad" hon kan ha varit ...

Edit:
Dessutom visste vare sig A eller E att barnet var "döende" just då .. det får de veta dagen efter att de åkte in.

Lägg av, man ger inte första hjälpen till någon som inte är döende. De har fattat att hon var döende, de är inga kollin.
Citera
2017-05-13, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Lägg av, man ger inte första hjälpen till någon som inte är döende. De har fattat att hon var döende, de är inga kollin.

Kollin med överempatisk förmåga, en följare och en schizofren porrgalning. Antagligen så överempatiska att de fick stänga av alla intryck och hushålla med energin helt enkelt.
Citera
2017-05-13, 23:15
Medlem
versalers avatar
Jag är med i gruppen på Facebook, läst fup men har missat det här med A sökningar, någon som har koll på vilken sida det finns på?
Citera
2017-05-13, 23:41
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jatoli
Kollin med överempatisk förmåga, en följare och en schizofren porrgalning. Antagligen så överempatiska att de fick stänga av alla intryck och hushålla med energin helt enkelt.
Den var bra

Att de inte har alla hästar hemma förstår man ju enkelt.
Men nog fasen måste de väl ändå förstå skillnaden på liv och död?
Misshandlar man först sin bebis, under fler veckor och sen utför man HLR på sin lilla bebis, så förstår man väl att det är stor risk att den dör?
Så nog i helvete förstod dem att hon mycket troligen skulle dö.
De klarar väl att gå upp på morgonen och klä sig och äta med mera?
Men de förstår alltså inte att bebisen är döende, som vissa här antyder.
Finns det verkligen hopp för mänskligheten, börjar tvivla
Citera
2017-05-13, 23:42
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Fast jag har ett barn som vi gett HLR till flera gånger ... och han lever fortfarande efter mer än 20 år, så ..

Du kanske bör rådfråga din man innan du gör idiotinlägg.
Citera
2017-05-13, 23:48
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luddesudde
Jodå, de förstod nog att det var kritiskt eftersom de ringde 112 -- det är dock skilt från att betrakta barnet som "döende".

Min erfarenhet av att vara i situationen att behöva ge ett barn 112 är inte att man betraktar det som "kört" utan att man tror att man kan hålla barnet vid liv tills ambulansen kommer och tar över .. De har ju kunskapen och resurserna man själv inte har.

Själv skulle jag inte ha låtit barnet åka ensam i ambulansen om det fanns plats för någon att följa med -- men hur dessa föräldrar tänkte kring det vet jag ju inte - eller om de ens hann tänka...

Åker med i ambulansen gör man för sin egen skull - för att inte förlora kontakt med vad som händer. När det gäller vård har man ingenting att tillföra - och inte när det gäller närhet heller, man placeras i framsätet när läget är kritiskt så att personal kan arbeta ostört med patienten i vårddelen.
Citera
2017-05-13, 23:59
Medlem
Citat:
Fast jag har ett barn som vi gett HLR till flera gånger ... och han lever fortfarande efter mer än 20 år, så ..

Du kanske bör rådfråga din man innan du gör idiotinlägg.

Att du inte förstår att i väldigt många fall så dör nyfödda som har en svår skadebild med påverkad hjärna, problem med andning och inre blödningar (t.om blod rann ur munnen) är ju bara tragiskt. Är det verkligen något du behöver fråga en läkare om? Jag kan garantera dig att de flesta av oss andra förstår att bebisar som är svårt skadade ligger i riskzonen att dö (utan livsuppehållande åtgärder relativt omgående).

Mamman skrev ju t.om det där Facebookinlägget om att H nog skulle dö och bad om böner för Hailey. Läkarna har ju på plats gett en dålig prognos också, även det skrev mamman om.

Har man hyfsat ordning i skallen (= inte utvecklingsstörd av allvarlig grad) så förstår man när det ser väldigt mörkt ut, även om man klamrar sig fast in i det sista medan livet rinner iväg. Att de inte fanns vid H sida beror på att de inte fungerade som andra människor, men nog fattade de att risken var stor att hon skulle dö.
Citera
2017-05-14, 00:11
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Att du inte förstår att i väldigt många fall så dör nyfödda som har en svår skadebild med påverkad hjärna, problem med andning och inre blödningar (t.om blod rann ur munnen) är ju bara tragiskt. Är det verkligen något du behöver fråga en läkare om? Jag kan garantera dig att de flesta av oss andra förstår att bebisar som är svårt skadade ligger i riskzonen att dö (utan livsuppehållande åtgärder relativt omgående).

Mamman skrev ju t.om det där Facebookinlägget om att H nog skulle dö och bad om böner för Hailey. Läkarna har ju på plats gett en dålig prognos också, även det skrev mamman om.

Har man hyfsat ordning i skallen (= inte utvecklingsstörd av allvarlig grad) så förstår man när det ser väldigt mörkt ut, även om man klamrar sig fast in i det sista medan livet rinner iväg. Att de inte fanns vid H sida beror på att de inte fungerade som andra människor, men nog fattade de att risken var stor att hon skulle dö.
Läkarna på sjukhuset hade gett en dålig prognos och då skrev hon .. Inte läkaren i lägenheten .. hon vårdades inte där, utan togs till sjukhus...

Du bör nog fråga lilla maken mer och gissa mindre...
Citera
2017-05-14, 00:14
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annas1977
Du är riktigt sjuk i huvet Cris7209. Min som har aldrig blivit dömd för våldtäkt på nån minderårig. Han fick böta för han hade sex med en under 15 år. En jävla stor skillnad. Han har aldrig mördat ett barn somdom här idioterna har gjort. Hoppas nån plockar dom snart. Såna ska inte gå fria
Nej, faktiskt inte.
Sex med minderåriga är det inte bötesstraff på - och inget som åklagare eller polis kan skriva ut en liten böter på -- utan har han fått betala är han dömd, däremot har straffet som i grunden är fängelse omvandlats till någon form av bötesstraff -- troligen dagsböter då ..

Så dömd är han .. och enligt din egen utsago så handlade det just om sex med minderårig ..
(Ibland är det bättre att bara avstå från att kommentera om man inte vill bekräfta det som sagts)

Och enligt Cris7209 var det tydligen tanken på det onanimaterial för A ...
Senast redigerad av micro113 2017-05-14 kl. 00:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in