2017-05-13, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Fram med ett citat som styrker det då bajsbosse. Nej det går förstås inte för du ljuger eller så är bara din hjärna en stor bajsklump.
Så du har inte skrivit att du inte har bil och att du jobbar på bank?
2017-05-13, 21:52
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Bolåneräntan har ju stigit, behöver jag verkligen bevisa det?

Haha, räntan låg i stigande trend sa du och skulle upp kraftigt. Nej det har inte hänt.

Citat:
Så du har inte skrivit att du inte har bil och att du jobbar på bank?

Nu försöker du byta spår, det var din lögn om 2:an jag tog upp.
2017-05-13, 21:52
Medlem
Citat:
Nej om det bara hade varit en liten kommentar men så var det inte. Du var väldigt tvärsäker på att räntan låg i stigande trend och skulle upp ordentligt. Tror inte för ett ögonblick att du inte skulle ta emot säkra pengar så uppenbarligen trodde du inte på det du själv påstod.

Dags för dig att backa från lögnen om 2:an också eller upp till bevis bajsbosse.
Tar ju iofs mot säkra pengar hela tiden, speciellt nu i utdelningstider
2017-05-13, 21:53
Medlem
Citat:
Haha, räntan låg i stigande trend sa du och skulle upp kraftigt. Nej det har inte hänt.

Så boräntan har inte gått upp? Förmodar då att den ligger på all time low nu, gör den det?
2017-05-13, 21:58
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Tar ju iofs mot säkra pengar hela tiden, speciellt nu i utdelningstider

Jaså kan du ge exempel på dessa säkra pengar, vilka bolag är det?

Citat:
Så boräntan har inte gått upp? Förmodar då att den ligger på all time low nu, gör den det?

Den bank som nu har lägst genomsnittsränta tar nu 1,32% för rörligt bolån så nej, boräntan har inte legat i stigande trend som du påstod:

https://www.compricer.se/borantor/?averageratemonth=2017-4#three_months_to_two_years
2017-05-13, 21:59
Medlem
Citat:

Ok

Hur många rum har din lägenhet då och hur många kvadrat om man får fråga?

Sedan för att gå topic så jo jag tror att vi har en bubbla när den spricker beror till viss del på hur länge Sverige ger konstgjord andning och beror naturligtvis oxå på omvärldens ekonomi.

Börsen kommer säkert gå bra eller hyffsat några år till nu när byfånen Trump bygger upp den klassiska bubblan genom sänkta skatter och infrastruktursatsningar, slutar alltid likadant, ett glatt 80-tal och ett 90-tal i kris, att de aldrig lär sig
2017-05-13, 22:02
Medlem
Citat:

Den bank som nu har lägst genomsnittsränta tar nu 1,32% för rörligt bolån så nej, boräntan har inte legat i stigande trend som du påstod:

https://www.compricer.se/borantor/?averageratemonth=2017-4#three_months_to_two_years
Hm
Castellum
SHB
Investor
Industrivärden
Apple
Deere
Är kärninnehav
Har sedan en flock småbolag som tex
Data Respons, Atea, Boston Pizza, HEBA osv..

+ en del fonder och en del andra jag inte kommer på nu i huvudet, men alla är säkra eftersom jag köpt de till rätt pris
2017-05-13, 22:03
Medlem
Citat:

Jag frågade inte om nån trend, jag frågade om vi ligger på all time low, vilket vi måste göra om räntan inte stigit vilket du hävdar
2017-05-13, 22:06
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ok

Hur många rum har din lägenhet då och hur många kvadrat om man får fråga?

Jag har en 4:a i innerstan så det är dags du backar från din lögn nu bajsbosse.

Citat:
Hm
Castellum
SHB
Investor
Industrivärden
Apple
Deere
Är kärninnehav
Har sedan en flock småbolag som tex
Data Respons, Atea, Boston Pizza, HEBA osv..

+ en del fonder och en del andra jag inte kommer på nu i huvudet, men alla är säkra eftersom jag köpt de till rätt pris

Wow du har verkligen noll koll på ekonomi om du tror att dessa ger en säker avkastning. Förstår du verkligen ingenting alls om ekonomi?

Citat:
Jag frågade inte om nån trend, jag frågade om vi ligger på all time low, vilket vi måste göra om räntan inte stigit vilket du hävdar

Du påstod att vi låg i en stigande trend förra året och att räntan skulle upp ordentligt. När nu den lägsta snitträntan ligger på 1,32% måste du väl förstå att du hade rejält fel.
2017-05-13, 22:34
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Oj en fyra 😂 Jag har väl fyra rum på ETT av planen i villan men har inte räknat

Jodå har bra koll på ekonomi, har bättre ekonomi än de flesta.

Svårt att svara ser jag, har bolåneräntan gått upp eller ner?

Är det inte dags att vara en man och erkänna att du ljög om 2:an i förorten, nej förstås någon man är du inte.

Nej tror du att det finns säker avkastning från aktiebolag så har du noll koll på ekonomi och jaag har redan svarat att när nu den lägsta snitträntan ligger på 1,32% så har den uppenbarligen inte stigit. Ditt påstående om att räntan redan då låg i stigande trend och skulle vidare kraftigt upp var totalfel.
2017-05-13, 22:42
Medlem
Citat:
Är det inte dags att vara en man och erkänna att du ljög om 2:an i förorten, nej förstås någon man är du inte.

Nej tror du att det finns säker avkastning från aktiebolag så har du noll koll på ekonomi och jaag har redan svarat att när nu den lägsta snitträntan ligger på 1,32% så har den uppenbarligen inte stigit. Ditt påstående om att räntan redan då låg i stigande trend och skulle vidare kraftigt upp var totalfel.
Jo jag har säker avkastning, men nu är ju inte jag springpojk på en bank, hade jag varit det så hade jag förstås inte lyckats finna säker avkastning.

Jo bolåneräntan har stigit sedan ett år tillbaka, inte bara lite utan ganska mycket, vet du inte detta tycker jag du skall logga ut ur forumet och tråden som handlar om bostadsbubbla.
2017-05-13, 22:45
Medlem
Citat:

Så påståendet som du nu kört som mantra i ett par år att bolåneräntorna ligger i en fallande trend var alltså lögn, men du kan säkert lägga en länk som bevisar att du inte ljugit de senaste två åren?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in