2017-05-13, 11:25
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moderation
Ständigt detta tjafs om skulder hit och dit. Är du satt i skuld är du inte fri men det är du själv som satt dig i skuld.
Nej det beror på skitlöner och att människor får slava för brödfödan.
Hur ska en människa kunna köpa något om de får en lön på 25000 och hyran ligger på 12000?
Och andra räkningar utanpå det.
Ska det vara så förbannat svårt att tänka mer än vad näsan är lång.
Tror du att folk är miljonärer?
Alla har inte två löner.
Citera
2017-05-13, 11:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Hur ska en människa kunna köpa något om de får en lön på 25000 och hyran ligger på 12000?
Alla har inte två löner.

Slava för brödfödan, HA! Tur att du inte levde för hundra år sedan.
Har man en hyra på 12000 och tjänar 25000 får man helt enkelt skaffa sig ett billigare boende.
Citera
2017-05-13, 12:54
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Slava för brödfödan, HA! Tur att du inte levde för hundra år sedan.
Har man en hyra på 12000 och tjänar 25000 får man helt enkelt skaffa sig ett billigare boende.
Förr i tiden hjälpte man varandra.
Vad är det som är roligt i den kommentaren.
Tror du det finns så mycket billigare alternativ?
Det som kan vara billigare för en individ är att köpa en lägenhet och månads hyran blir billigare. Då kommer lånet in.
Vem har råd att köpa ett hus utan lån.

Du verkar inte vilja tänka men verkar jävligt duktig på att håna människor .
Idag är folket mer eller mindre tvingade att låna.
Det bästa vore att flytta ihop och hjälpa varandra då får bankerna mindre ockerräntor att stjäla från folket.
Du verka göra dig dummare än du är.
Det är inte för inte folk blir förbannade när människor utifrån får allt utan att låna och av staten som anser att de skall ha samma levnadsstandard som oss.
Citera
2017-05-13, 13:09
Bannlyst
Citat:
Förr i tiden hjälpte man varandra.
Vad är det som är roligt i den kommentaren.
Tror du det finns så mycket billigare alternativ?
Det som kan vara billigare för en individ är att köpa en lägenhet och månads hyran blir billigare. Då kommer lånet in.
Vem har råd att köpa ett hus utan lån.

Du verkar inte vilja tänka men verkar jävligt duktig på att håna människor .
Idag är folket mer eller mindre tvingade att låna.
Det bästa vore att flytta ihop och hjälpa varandra då får bankerna mindre ockerräntor att stjäla från folket.
Du verka göra dig dummare än du är.
Det är inte för inte folk blir förbannade när människor utifrån får allt utan att låna och av staten som anser att de skall ha samma levnadsstandard som oss.

Jag ber om ursäkt om mitt inlägg tolkades som ett hån. Som du säkert vet så förespråkar jag inte en politik som ger allt gratis till invandrare.

Jag är för kapitalism, jag anser att det är mycket bättre. Och att folk inte hjälper varandra idag på samma sätt som förr har nog fler orsaker än invandringen.
Citera
2017-05-13, 13:26
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Jag ber om ursäkt om mitt inlägg tolkades som ett hån. Som du säkert vet så förespråkar jag inte en politik som ger allt gratis till invandrare.

Jag är för kapitalism, jag anser att det är mycket bättre. Och att folk inte hjälper varandra idag på samma sätt som förr har nog fler orsaker än invandringen.
Jag har inte sagt att det hade med invandringen att göra.
Det är du som sa att folk får skylla sig själva att de lånar pengar.

Jag skrev att staten hjälper invandrare så att de inte behöver hamna i skuldfällor eftersom
staten anser att de skall ha samma levnadsstandard och förutsättning som många människor i Sverige har varit tvungna att låna sig till och inte själva har tillgång till.
Sådant skapar osämja och hat.

Vi har också betalat skatt för att få den hjälp vi kanske behöver någon gång under livet.
Och det har jag även sett att är otroligt svårt för Svensken att få.

Det är inte invandrarens fel utan politik som är åt helvetet fel.
Det är med andra ord politiker som skapar konflikter som de sedan beskyller folket för och har dessutom fräckthet att kalla det för rasism.
Jag hoppas att folket sätter ner foten och ställer politikerna mot väggen och tvingar dem hand om sitt egna folk först och främst innan de pratar om medmänsklighet.

Politiker är hycklare hela högen.
Får allt gratis och löner som är åt helvetet för höga.
De stjäl utav folket.
Citera
2017-05-13, 19:02
Medlem
Citat:
Alla har inte två löner.

Tyvärr beter sig folk just som dom är miljonärer. Jag hörde två artonåringar häromdagen som diskuterade vilka bilar de ville ha,den ena killen siktar in sig på en bugatti för 1 komma 1 miljon.
Då är min fråga, var får en 18 åring så mycket pengar från?

Kolla rent generellt på vilka sorters bilar dagens 18-25 åringar har, hur många köper sketna begagnade bilar? nästan ingen, nya fina bilar kör dom omkring med.

Sedan barnfamiljerna som varje sommar blåser ut med 500.000 på en sommasemester, vare sig om det är hemma eller utomlands.

Jag har kollat lite priser på en genomsnittlig camping, resturanger ligger 100 kronor mer på maten än ute i staden, en öl kostar 40 spänn mer än på en genomsnittlig krog.
Sedan all skit folk köper i campingbutikerna, all glass, all läsk, allt kött som ska grillas.

Sedan tillkommer kostnader för eventuella äventyrsbad när det regnar, olika evenemang på kvällar, bio, olika ställen som Astrid Lindgrens Värld tillexempel, där är snordyrt. Och liknande ställen finns över hela Sverige, olika upplevelsecentran o.s.v som kostar skjortan att gå in på för en hel familj.

Jag ser varje sommar hur mycket folk är beredda att betala för en Pizza sommartid, en resturang drog iväg med 130 spänn för en Pizza som vintertid kostar 90 spänn med dryck

Det är alla spendersamma medelklassidioter som gör att kostnaderna ökar i alla affärer, de ser att folk är beredda att betala vad som helst för att få grilla lite kött, och då åker priserna upp sommartid.

Inte underligt att så många är skuldsatta likt TV programmet Lyxfällan, oerhört många lever över sina tillgångar, så ser det ut 2017.
Citera
2017-05-13, 19:58
Medlem
Det finns även en till aspekt till varför Svenskar oftast dissar nationalism.

Sverige var länge historiskt ett land där allmogen inte hade tillstånd att resa hur de ville, var man född på en plats fick man vackert stanna där.

Historiskt sett är Sverige uppbyggt av sina landskap, alla landskap har olika kulturer, olika dialekter, olika folkdräkter, olika folkmusik.

Sverige har flest lokalpatrioter än rena nationalister, det är sin egen hembygd man hyllar, det är sitt landskapsdräkt man klär sig i vid olika högtider, inte någon Sverigedräkt.

Det finns ingen kultur i att mängder med människor som är från tillexempel Hultsfred skulle få för sig att semestra i Flen, eller åka till de bortersta ändarna av Västergötland.

Det finns ett intresse att åka till fjällen och fotvandra, sedan finns det entusiaster som gillar att paddla kanot, och det gör oftast folk mer på hemmaplan än att de åker från Hultsfred och till Flen för att göra detta.

Sedan finns det ett antal stora turistmagneter i Sverige, dit åker den största majoriteten av folk, de som vill vara ifred mer, en minoritet väljer undanskymda campingplatser runt i Sverige.

Men folk hålls oftast inom de närmsta geografiska gränserna, folk som bor i Småland väljer oftast en camping plats inom Småland, blekinge, skåne, eller Östergötland, de som bor vid gränsen mot Västergötland åker ditåt, men någon som bor i Hultsfred väljer hellre östkusten med Öland, Gotland, Västervik, eller Gryts skärgård i Östergötland.

Jag personligen har bara varit så långt som i Umeå en enda gång i mitt liv, jag har varit i Göteborg, Stockholm, Norrköping, Linköping Malmö, Öland, det är inom denna radie av Sverige jag rör mig i, åker bara igenom platserna till och från med tåg eller Buss.

Jag har aldrig varit i Värmland och de hållen, känner ingen där där, har aldrig varit i de mest avlägsna hörnen av olika län eftersom jag inte har någon anledning att ta mig dit, saknar bil och körkort.

Jag har nog med att utforska det län jag bor i. Och så är det med de flesta jag träffar, en majoritet reser utomlands, de jag känner både bland vänner, släktingar, grannar så rör de sig inom de närmsta geografiska avgränsningarna när de semestrar, Stockholm, Göteborg, Malmö, Gotland och Öland är givna platser, Norrland är en eller två gånger på ett liv.

Norrlänningar är ytterst sällan som kommer hit som turister, inte heller Västgötar, då menar jag de mer bortersta platserna som Trollhättan, Falköping, Tidaholm.

Sverige är ett avlångt land som man oftast inte reser planlöst omkring i, man åker till platser där man har någon form av förankring.

Men det förekommer aldrig att man hör att folk reser runt av nationalistiska skäl, folk är mer lokalpatrioter än nationalister.
Citera
2017-05-13, 20:23
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Det spelar ändå egentligen ingen roll längre. Det närmar sig slutet på världen, ett faktum som inte försvinner bara för att vi vill det. Ingen politik står emot universums krafter när det väl brakar samman. #klimatkrisen

Så fascinerande att begrunda hur synkronisk naturen är. Om ett par decennier så kulminerar alla problem och helvetet bryter loss, och förintar hela jorden. Det är oundvikligt. Finns inte på kartan att världen som vi känner till den idag, existerar om hundrafemtio år.

#klimatkrisen är en myt.

Helt otroligt hur lättmanipulerade och lättindoktrinerade många av er faktiskt är. Ni går ju på allt. Ni går på myten om att massinvandring är lönsam, myten om att mångkultur berikar, myten om att svensk kultur inte existerar, myten om patriarkala strukturer, myten om allas lika värde, myten om att islam är fredens religion, myten om "klimatkrisen". Alltihop.

Det är så man får lust att bara skaka om er och väcka er ur dvalan och få er att inse hur grundlurade ni alla är.
Senast redigerad av deadset 2017-05-13 kl. 20:26.
Citera
2017-05-13, 21:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
#klimatkrisen är en myt.

Helt otroligt hur lättmanipulerade och lättindoktrinerade många av er faktiskt är. Ni går ju på allt. Ni går på myten om att massinvandring är lönsam, myten om att mångkultur berikar, myten om att svensk kultur inte existerar, myten om patriarkala strukturer, myten om allas lika värde, myten om att islam är fredens religion, myten om "klimatkrisen". Alltihop.

Det är så man får lust att bara skaka om er och väcka er ur dvalan och få er att inse hur grundlurade ni alla är.

NEJ klimatkrisen är inte en myt. Du är lättlurad som tror på alla konspirationer. Sätt dig in i ämnet lite så förstår du att det är for realz.
Citera
2017-05-13, 22:04
Medlem
deadsets avatar
Citat:
NEJ klimatkrisen är inte en myt. Du är lättlurad som tror på alla konspirationer. Sätt dig in i ämnet lite så förstår du att det är for realz.

Det var just det jag gjorde, och det var då jag ramlade över allt detta...

Samma människor som vill få dig att tro på massinvandringens lönsamhet, mångkulturens förträfflighet, den onde vite mannens patriarkala strukturer, allas lika värde (lol) och att islam är fredens religion, vill även få dig att tro på ett överhängande globalt klimathot.

Det är samma politiska agenda bakom alltihop.
Citera
2017-05-13, 22:07
Medlem
Antagonist88s avatar
Givetvis vi har ju sanningen på vår sida, frågan är bara hur mycket lidande och blod som måste spillas.
Citera
2017-05-13, 22:33
Medlem
goran744s avatar
Nationalismen ( från franska nationalisme)av " nation"
Ursprungligen från nascor= jag föds.

Nationalismen har sin utgångspunkt i gemenskapen inom nationens gränser.
Nationalismen hyllar Nationen, kulturen, historien och slår vakt om nationalstaten och
dess intressen.

Det är normalt att slå vakt om Nationalstaten.
Något som görs över hela jorden.
Skandal att Svensken ens diskuterar sin egna existens.
Nä jag är ingenting och har ingen kultur .
Hånar sig själva.
Pinsamt !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in