2017-05-13, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Personligen tror jag att ÖFK kan vara ett stabilt mittenlag i ett par år för att sedan sjunka. Vilka förutsättningar som andra lag saknar har egentligen ÖFK för att vara ett topplag? Libyska miljarders miljarder?
ÖFK känns som en sån klubb som de kommer gå utför så fort Potter lämnat.
Citera
2017-05-13, 20:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av imsofancy

Instämmer helt, men även med Potter så tror jag inte att ÖFK kommer vara med i någon toppstrid någon gång.
Citera
2017-05-13, 20:53
Medlem
knullklassons avatar
Jag är inte insatt i Östersund. Finns det pengar? Finns det egna talanger som kommer upp underifrån? Någon akademi?
Citera
2017-05-13, 20:55
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Jag är inte insatt i Östersund. Finns det pengar? Finns det egna talanger som kommer upp underifrån? Någon akademi?
Nä, men det finns en jävla massa dramaklasser. Och kurser i normkritik.
Citera
2017-05-13, 21:02
Medlem
ToBeFranks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Östersund kommer vinna AS inom något/några år, det har jag varit tydlig med länge.
MFF:s tränare säger idag att Östersund är det näst bästa laget i AS. Ja, det är bara att hålla med.

Era andra tankar kring detta?

Det ska åtminstone bli intressant att se hur det går. Jag tror att planen är att guldet ska komma 2019. I år kommer det att bli tungt. Kval till Europaleague + spelartapp i sommar (Ghoddos och Sema) kommer att kosta några allsvenska poäng. Fixar vi en placering runt 6-7 i år är det fullt godkänt i min bok.
Citera
2017-05-13, 21:06
Medlem
ToBeFranks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imsofancy

Ja, om han lämnar nu. Utan Potter är vi f n ingenting. Känner mig rätt säker på att han inte lämnar förrän klubben har en stabil grund att stå på.
Citera
2017-05-13, 21:07
Medlem
ToBeFranks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Nä, men det finns en jävla massa dramaklasser. Och kurser i normkritik.

Nästa projekt blir lesbisk dansteori.
Citera
2017-05-13, 21:08
Medlem
anteri17s avatar
Det går dock inte att bortse från Kindbergs entreprenörsanda. Han har kontakter och är driven; det räcker bevisligen ganska långt för att få ihop en bra trupp.

Vem är det som är värvningsansvarig i ÖFK? Om det är Potter, så lär ändå det finns anställda bakom honom som ger han tillräckligt bra råd för att vara Sveriges bästa lag på transfermarknaden.
Citera
2017-05-13, 21:11
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Det går dock inte att bortse från Kindbergs entreprenörsanda. Han har kontakter och är driven; det räcker bevisligen ganska långt för att få ihop en bra trupp.

Vem är det som är värvningsansvarig i ÖFK? Om det är Potter, så lär ändå det finns anställda bakom honom som ger han tillräckligt bra råd för att vara Sveriges bästa lag på transfermarknaden.
Mjoo, till skillnad från andra allsvenska lag så har man insett att det finns gömda juveler att hämta upp i de lägre divisionerna i Sverige. Man måste inte alltid gå över ån efter vatten.

Även Sirius har ju varit bra på det.
Citera
2017-05-13, 21:15
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Mjoo, till skillnad från andra allsvenska lag så har man insett att det finns gömda juveler att hämta upp i de lägre divisionerna i Sverige. Man måste inte alltid gå över ån efter vatten.

Hörde i senaste Offside-podcasten att Jamie Hopcutt hade hittats på ett lite kul sätt. ÖFK hade gjort som så att man anordnade en audition i Birmingham och där fick alla som ville komma och visa upp sig. Efter att en träningsmatch spelats så hade Potter sett något i Hopcutt och sagt att han skall med tillbaka till Östersund. Snubben spelade liksom i engelska niondeligan och var i tankarna att han kanske skulle lägga av.
Citera
2017-05-13, 21:17
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Hörde i senaste Offside-podcasten att Jamie Hopcutt hade hittats på ett lite kul sätt. ÖFK hade gjort som så att man anordnade en audition i Birmingham och där fick alla som ville komma och visa upp sig. Efter att en träningsmatch spelats så hade Potter sett något i Hopcutt och sagt att han skall med tillbaka till Östersund. Snubben spelade liksom i engelska niondeligan och var i tankarna att han kanske skulle lägga av.
Och sen avgör den jäveln mot Bajen...

Nää, det där tillvägagångssättet har man ju lite svårt att se andra svenska klubbar som tillämpar.
Citera
2017-05-13, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
Vi ska ju egentligen inte gå ifrån en sån här match poänglösa, det är ett otroligt ängsligt hemmalag som står för motståndet idag som egentligen bara är ute efter att försvara sitt 1-0 under hela andra halvlek med sin fembackslinje. Att vi då inte skapar mer än vi gör trots närmare 70% i bollinnehav säger väl det mesta om hur otroligt uddlösa framåt vi är just nu.

Nu väntar Sundsvall, Halmstad, Sirius och Kalmar innan uppehållet. Det är nu poängen måste komma för att krisen inte ska vara total.

Nu är det ju dock 4:e nollan i rad för AIK så det verkar ju inte vara jätte enkelt att göra mål på oss, dock är det sjukt tråkigt. 3 poäng oavsett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in