2017-05-12, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Skulle jag tjäna på att sätta på taxametern om jag åker på en lång bilsemester? Jag måste ju själv betala vad det kostar men jag får ju 100% av det inkörda, minus 6% moms. På så sätt slipper jag betala bilförmånen. Tänker jag rätt?
Ännu bättre att slå på väntetid när du är hemma och sover
Citera
2017-05-13, 14:00
Medlem
Yggdrasil12s avatar
https://taxi-prov.se/ skulle testa mig själv men detta var ju fan svårt, har ju leg idag men man skiter i det och glömmer.

ni som är på väg att ta har ni tips på knep och så hur ni räknar och använder S=V*T formel för att räkna pris eller sträcka och tid på olika taxitariffer ?
Citera
2017-05-13, 18:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Axel61
Trivs väldigt bra (utom lönen) som taxiåkare men det är roligare och mer utmanande med lastbil.

Vad är det som är mer utmanande?
Citera
2017-05-13, 18:40
Medlem
Axel61s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saito
Vad är det som är mer utmanande?
Större bil kräver lite planering och framförsikt. Backa med släp kan vara utmanande i knepiga utrymmen.
Citera
2017-05-13, 20:38
Medlem
JustZlatans avatar
Funderar på att sitta in en dashcam i bilen. Får man ha det?
Citera
2017-05-13, 23:27
Medlem
u_n_mes avatar
Citat:
Funderar på att sitta in en dashcam i bilen. Får man ha det?

Ja
http://teknikensvarld.se/kamera-i-vindrutan-nu-tillatet-i-sverige-337163/
Citera
2017-05-13, 23:43
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av u_n_me
Ja
http://teknikensvarld.se/kamera-i-vindrutan-nu-tillatet-i-sverige-337163/

Bra, det ska nog göra nu och sen lägga upp videos på youtube på bilister som kör som idioter.
Citera
2017-05-14, 02:29
Medlem
Citat:
Bra, det ska nog göra nu och sen lägga upp videos på youtube på bilister som kör som idioter.
Bästa förare jagar inte idioter
Citera
2017-05-14, 09:18
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanRepes
Bästa förare jagar inte idioter

Jaga idioter har jag slutat med för länge sen. Tänker lägga upp videos när idioter kör om på hänsynslöst sätt och liknande saker. Det kommer bli roligt.
Citera
2017-05-14, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil12
Att du kanske saknar din egna tid? Man sköter sigsjälv?
Tror du är på rätt spår. Även om tryggheten finns där i en vanlig anställning så är det inget som slår friheten över sig själv då man kan ta sovmorgon om man känner för det och pausa när man vill mellan körningarna. Å andra sidan finns där en bättre grundtrygghet i en anställning då man får pröjsat alla röda dagar under året. Det är som axel61 nämnde att det är som att stå som åsnan mellan två grästappar.
Citera
2017-05-14, 22:27
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black-Ivan
Tror du är på rätt spår. Även om tryggheten finns där i en vanlig anställning så är det inget som slår friheten över sig själv då man kan ta sovmorgon om man känner för det och pausa när man vill mellan körningarna. Å andra sidan finns där en bättre grundtrygghet i en anställning då man får pröjsat alla röda dagar under året. Det är som axel61 nämnde att det är som att stå som åsnan mellan två grästappar.

Asså för att köra bil är det ju bra betalt.

B körkort 2 år+ 21 år fyllda . Det är ju bra lön för att sitta på sitt feta arsle.
Men detta yrke kräver knappt grundskola för att få jobb
Citera
2017-05-14, 23:14
Medlem
Jag undrar om det skulle gå på något sätt att skapa ett företag som man jobbar åt och se till att ingen förutom myndigheterna har insyn i företaget. Jag har varit med om att inavlade patrask känner sig otillräckliga efter att ha trålat inkomstregister och upptäckt att de alltid kommer att vara förlorare och sedan ställer de till med en massa förtret för att de är avundsjuka. Vem fel är det att man är en förlorare kan man fråga sig?

Jag vill blockera den information om det går. antingen om jag själv skapar ett företag utomlands eller jobbar åt någon så att det inte syns när man gör slagningen. Jag är ärligt talat extremt trött på avundsjuka patrask som aldrig kommer någonstans för egen maskin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in