2017-05-13, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
När Mats blev förhörd efter att han gjort anmälan om Lindas försvinnande att Linda lämnade bostaden 22.00 för att gå utpå stan, självklart måste polisen kontrollera om de här uppgifterna stämmer som Mats uppgett vid förhöret, och har en vital betydelse för hela fallet.
Polisen har genom sitt kontroll system kommit fram till att Linda lämnade bostaden på Sturegatan 75 i Falun vid 22.00 tiden den 1 aug 2009.
Den som i frågasätter de här uppgifterna ifrågasätter också polisens jobb, som inte är hållbart, polisen har professionella personer på sånt här jobb, och att amatörer som sitter framför en lap top börjar ifrågasätta det blir endast komiskt.

Nej, nu ljuger du igen. Eller förstår inte.

Polisen har inget "kontroll system" (det heter "kontrollsystem" för övrigt) som på något magiskt vis kan ta reda på allt.

Polisen har senare utrett de uppgifter Mats lämnat och kommit fram till att INGET styrker att Linda levde kl. 22:00 eller att hon lämnade bostaden kl 22:00.

Det är så en förundersökning / polisutredning går till.

Det finns två aktörer som trots att de motbevisats fortsatt att hävda att Linda lämnade bostaden kl 22:00 och det är Mats Alm och du.

D.v.s. du har fel.

Lägg istället energin på att förklara vad Mats gjorde i närheten av Åselbymasten kl. 19:59. Det är bra exempel på en teknisk bevisning som polisen tar upp i FUP, inte en utsaga av den misstänkte.
Citera
2017-05-13, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Vem hade utsett Mats till "SCAPEGOAT" enligt dina briljanta beräkningar ?
LGW Persson och hans anhang.
Citera
Medlem
Citat:
Enligt FUP 509, 510
Anders kom cyklande efter Slaggatan in mot centrum, då han ser en mörk combibil med tonade rutor parkerad vid Stadshusgränd och en utländsk tjej i vita kläder står bredvid.
Enligt Anders stämmer signalementet som fanns i FK som var Linda Chen.
Tjejen verkade glad, för att sedan stiga in i baksätet och de körde iväg vid 23.15 tiden.

Eftersom Linda lämnade bostaden vid 22.00 tiden för att bege sig mot centrum gående är det mycket logiskt att det var Linda som stod bredvid combibilen och sedan steg in och de åkte iväg.
Därför är det sannolikt att mordplatsen var i bilen och därför har den aldrig kunnat hittas.
Combibilen körde mot N.Bertilsbo och in på skogsbilvägen och kroppen dumpades vid vändplan som fanns där och blev fyndplatsen.
Det här medför att Mats Alm hade ingenting med Lindas försvinnande att göra, utan blev utsedd den som skulle få skulden för mordet.
Påpekas bör, att Tingsrätten enhälligt friade Mats från alla mordanklagelser, som var helt rätt.

https://kartor.eniro.se/?c=60.606315,15.627653&z=17&r=car;F00;-1;60.604248;15.62643;Sturegatan,%2075A,%20FALUN;60 .608314;15.628629;Stadshusgr%C3%A4nd,%2 0FALUN

Vart tog 1 timme och 13 minuter vägen?
Vart tog presumtiva vittnen/iakttagelser vägen, från den 841 meter långa promenaden? (en lördagskväll/lönehelg i centrala Falun mitt i sommaren)
Citera
Medlem
"Polisen har genom sitt kontroll system kommit fram till att Linda lämnade bostaden på Sturegatan 75 i Falun vid 22.00 tiden den 1 aug 2009.
Den som i frågasätter de här uppgifterna ifrågasätter också polisens jobb, som inte är hållbart, polisen har professionella personer på sånt här jobb, och att amatörer som sitter framför en lap top börjar ifrågasätta det blir endast komiskt."

Du vet kanske att polisen i regel inte gör ett skapandes grand åt försvunna personer det första dygnet. Sen undrar jag vad detta kontroll system är för något. Måste ju vara nåt alldeles extra om dom bara kan köra ett påstående igenom det och sen få det till fakta.

Fjant. Du är desperat nu, och det syns.
Citera
2017-05-13, 17:49
Medlem
miss-fires avatar
Citat:
Enligt FUP 509, 510
Anders kom cyklande efter Slaggatan in mot centrum, då han ser en mörk combibil med tonade rutor parkerad vid Stadshusgränd och en utländsk tjej i vita kläder står bredvid.
Enligt Anders stämmer signalementet som fanns i FK som var Linda Chen.
Tjejen verkade glad, för att sedan stiga in i baksätet och de körde iväg vid 23.15 tiden.

Eftersom Linda lämnade bostaden vid 22.00 tiden för att bege sig mot centrum gående är det mycket logiskt att det var Linda som stod bredvid combibilen och sedan steg in och de åkte iväg.
Därför är det sannolikt att mordplatsen var i bilen och därför har den aldrig kunnat hittas.
Combibilen körde mot N.Bertilsbo och in på skogsbilvägen och kroppen dumpades vid vändplan som fanns där och blev fyndplatsen.
Det här medför att Mats Alm hade ingenting med Lindas försvinnande att göra, utan blev utsedd den som skulle få skulden för mordet.
Påpekas bör, att Tingsrätten enhälligt friade Mats från alla mordanklagelser, som var helt rätt.
En utländsk tjej är väl det absolut svagaste signalement någonsin. Var hon afrikan, sydamerikanska, indiska eller asiatiska?

Med tanke på att de flesta svenskar inte kan se skillnad på koreaner, japaner, kineser, filipinskor, thailändare eller vietnameser så är signalementet oerhört vagt. De flesta svenskar skulle säga att en asiatisk kvinna är kines eller thai, då de etniciteterna är de mest vanligt förekommande beskrivningarna av asiater.

Det kanske var en thailändsk ladyboy, då jag känner 2 sådana i Falun.
Citera
2017-05-13, 17:55
Medlem
Citat:
LGW Persson och hans anhang.

Du glömde nämna det du tagit upp tidigare om att det faktiskt från början var en politisk komplott med kopplingar till SD. Du bör nog utveckla hur Leif GW Persson (som inte har ett dugg med utredningen att göra) och hans anhang (vilka det nu är) är kopplade till den politiska konspirationen som enligt dig beslutade att Mats skulle klä skott för ett mord utfört av en mystisk kinesisk triad inklusive en utseendemässig tvillingbror, Andrew Johnson, till Mats som dessutom har samma handstil som Mats.

När du förklarat det färdigt kan du förklara varför någon skulle lägga mer tid, resurser och pengar på att mörda en servitris i Falun än vad mindre nogräknade nationalstater lägger på yrkesmördare som ska tysta regimkritiker och dylika utomlands?

Tycker du att ovanstående är jobbigt kan du istället ta den enkla uppgiften att förklara vad Mats Alm gjorde i Åselbytraken kl. 19:59 samt förklara varför du inte är intresserad av att till polis, försvarare eller andra föra fram de uppgifter du uppgett att du har och som kan göra att Mats Alm beviljas resning.

p.s. Du kan också förklara varför Mats i FUP säger att han funderat på att erkänna, men att han avråtts från det d.s.
Citera
2017-05-13, 18:01
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
När Mats blev förhörd efter att han gjort anmälan om Lindas försvinnande att Linda lämnade bostaden 22.00 för att gå utpå stan, självklart måste polisen kontrollera om de här uppgifterna stämmer som Mats uppgett vid förhöret, och har en vital betydelse för hela fallet.
Polisen har genom sitt kontroll system kommit fram till att Linda lämnade bostaden på Sturegatan 75 i Falun vid 22.00 tiden den 1 aug 2009.
Den som i frågasätter de här uppgifterna ifrågasätter också polisens jobb, som inte är hållbart, polisen har professionella personer på sånt här jobb, och att amatörer som sitter framför en lap top börjar ifrågasätta det blir endast komiskt.
Nej, det har man inte alls kommit fram till och det har man upplyst dig om hur många
gånger som helst liksom man tillrättavisat dig på otal andra punkter där du desinformerar
tråden.

Men det är som att hälla vatten på en gås, det bara rinner av, och så fortsätter ljugandet
precis som förut i någon förhoppning om att det alltid ska finnas någon läsare som låter
sig luras.

Tröttsamt som fanken.
Citera
2017-05-13, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HarryG
https://kartor.eniro.se/?c=60.606315,15.627653&z=17&r=car;F00;-1;60.604248;15.62643;Sturegatan,%2075A,%20FALUN;60 .608314;15.628629;Stadshusgr%C3%A4nd,%2 0FALUN

Vart tog 1 timme och 13 minuter vägen?
Vart tog presumtiva vittnen/iakttagelser vägen, från den 841 meter långa promenaden? (en lördagskväll/lönehelg i centrala Falun mitt i sommaren)
Det man vet i fallet är att Linda lämnade bostaden 22.00 och gick mot centrum, sedan är det den mörka combibilen där en vitklädd kvinna stiger in och sätter sig i baksätet, som sannolikt var Linda, och de kör iväg. Enligt vittnet Anders stämde signalementet på bilden som fanns i FK som var Linda Chen.
Linda skall ha sagt till Mats att hon skulle träffa en vän men det kan inte stämma därför polisen hörde alla hennes tänkbara vänner och ingen kände till att hon träffat någon av de hon brukar träffa.
Min teori är att det var Lindas sista kväll och det skulle inte få avslöjas att hon gått ut på stan, därför planen var att skylla mordet på Mats.
Linda kan snabbt ha blivit upplockat med bil innan hon nådde centrum för att dölja att hon fanns på stan
Var Linda fanns till 23.15 är det ingen som vet, och om någon vet håller de tyst om det.
Citera
2017-05-13, 18:37
Medlem
TCGIs avatar
---

F: Den 16:e, om vi har förstått dig rätt så är ju du kidnappad?
H: Ja, precis. Jag har inte tagit dom där bilderna.

F: Det har du inte gjort?
H: Nej.

F: Nej. Om vi tittar på den där sista bilden då hur kommenterar du den då?
H: Suddig. Jag vet inte, kanske en bild av den som har tagit det. Inte vet jag. Jag vet inte, jag ser inte vem det är.

F: Du gör inte det?
H: Nä ( svagt)

F: Jag tror vi har en bättre bild.
F1: Mm.

Bläddrande hörs.

F1: Den är något ljusare.

http://forumbilder.se/G8BLM/mats
http://forumbilder.se/G8BLM/doppelganger

Tystnad en stund

H: Jag vet inte, är som han är lite lik mig men, ja. Ser inte riktigt ut som mig men lite lik är han då.

F: Mats?
H: Ja.

F: Du ser vem det där är?
H: Nä, det ser jag inte. Jag ser att han är lite lik mig men. Jag kan inte påstå att det ser ut som jag.

F: Det kan du inte?
H: Nä ( svagt). Det tycker jag inte. Nej. ( tystnad)

---

Del av förhör med Alm, Mats Georg; 2009-12-09 10:15 diarienr: 2000-K19429-09
Citera
2017-05-13, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheKeymaker
Du glömde nämna det du tagit upp tidigare om att det faktiskt från början var en politisk komplott med kopplingar till SD. Du bör nog utveckla hur Leif GW Persson (som inte har ett dugg med utredningen att göra) och hans anhang (vilka det nu är) är kopplade till den politiska konspirationen som enligt dig beslutade att Mats skulle klä skott för ett mord utfört av en mystisk kinesisk triad inklusive en utseendemässig tvillingbror, Andrew Johnson, till Mats som dessutom har samma handstil som Mats.
LGW Persson anklagade Mats i programmet Efterlyst för att ha mördat Linda, som måste ses som mycket underligt därför han hade inte tillgång till någon utredning från polisen, utan var hans eget påhitt, sedan fick han väldigt många anhängare för sitt påstående, som har infekterat hela mordutredningen.
Jag har aldrig påstått att det fanns kopplingar till SD det är helt fel, och kan ses som helt orimligt.
Citera
2017-05-13, 18:50
Medlem
När Linda lämnar bostaden hade hon vit handväska, vit långärmad tröja och vita högklackade skor.
När sedan kroppen påträffas den 18 september fanns inte handväskan, vita tröjan och de vita högklackade skorna.
Här kan man se att alla de här borttagna sakerna skulle visa att mordet på Linda hade skett i bostaden, som inte var fallet.
De som utförde mordet på Linda hade planer att skylla mordet på Mats, fanns ingen tvekan om det.
Här finns kopplingen att Linda fick inte visa sig på stan.
Senast redigerad av Fagro 2017-05-13 kl. 18:55.
Citera
2017-05-13, 18:50
Medlem
"Det man vet i fallet är att Linda lämnade bostaden 22.00 (Mats påstående) och gick mot centrum ( ingen uppgift alls, ditt påhitt), sedan är det den mörka combibilen där en vitklädd kvinna stiger in och sätter sig i baksätet ( vittnet har sett fel, kallades inte till rättegången), som sannolikt var Linda( ditt påhitt), och de kör iväg (vittnet som sett fel). Enligt vittnet Anders stämde signalementet på bilden som fanns i FK som var Linda Chen (Nåja..eller inte - han blev inte kallad till rättegången).
Linda skall ha sagt till Mats att hon skulle träffa en vän (Mats uppgifter)men det kan inte stämma därför polisen hörde alla hennes tänkbara vänner och ingen kände till att hon träffat någon av de hon brukar träffa (sant).

Så här behandlar och blandar du fakta, utsagor och egna påhitt för att skiten ska passa din agenda. Fjant. Din trovärdighet har varit under noll sedan dag ett du dök upp här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in