2017-05-13, 16:31
Medlem
Citat:
Redan på sjukhuset, den 9 september förra året, klockan 12.58, postade den då 23-åriga mamman ett inlägg på Facebook. Hon berättar att hon och den 21-årige pappans en månad gamla flicka tidigare under dagen fått andningsstopp och körts till sjukhuset. Enligt inlägget slutade flickan andas och hennes hjärta stannade hemma i parets lägenhet.
Verkligheten var en annan, enligt åklagaren.
Enligt åklagaren har de två, gemensamt och i samförstånd, misshandlat sin dotter. Det ska ha börjat redan då flickan var några dagar gammal.

Citat:
I materialet avslöjas att även pappan postade ett inlägg när paret kommit till sjukhuset i Lund med sin dotter.
Inlägget postades i en grupp för fans av onlinerollspelet World of Warcraft, ett av pappans stora intressen. I inlägget ber mannen om sympatier från andra World of Warcraft-fans.
Tre dagar efter att inlägget postas får polisen i Region syd ett mejl. Avsändaren är en person som sett inlägger på World of Warcraft-sidan. Avsändaren har förstått att föräldraparet misstänks för att ha orsakat barnets död och vill nu informera polisen om att pappan genom sitt inlägg presenterat en helt annan bild av händelseförloppet.

http://www.expressen.se/kvallsposten/misstankte-pappans-inlagg-nar-dottern-kampade-for-sitt-liv/
Citera
2017-05-13, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
http://www.expressen.se/kvallsposten/misstankte-pappans-inlagg-nar-dottern-kampade-for-sitt-liv/

Någon som vet vad A skrivit i sitt inlägg på spelsidan?
Citera
2017-05-13, 16:51
Medlem
simme1988s avatar
har sett pappans inlägg. Snarlikt det mamman postade fast på engelska.
Och typ: "pray for us".

Vet inte var jag sett det förmodligen finns det i fup. Annars kolla hans Facebook.
Citera
2017-05-13, 16:57
Medlem
simme1988s avatar
Mamman har i någon form varit i kontakt med Livets Ord Jönköping. Har sett nåt sånt i nån av hennes bloggar.
Citera
2017-05-13, 17:01
Medlem
kermassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillan77
Någon som vet vad A skrivit i sitt inlägg på spelsidan?
Sida 3155-56 i fup.
Citera
2017-05-13, 17:23
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kermassa
Sida 3155-56 i fup.

Det förvånar mig lite att han skriver så bra på engelska! Har han något brittiskt påbrå? Med tanke på namnet Capper också? (Eller det kanske bara är hans nick i spelvärlden, någon som vet?)
Citera
2017-05-13, 17:32
Medlem
Gamers är rätt så ofta duktiga på engelska. Spelen är nästan uteslutande på engelska och de pratar via Skype och chattar medan de spelar.
Citera
2017-05-13, 17:37
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaX
Gamers är rätt så ofta duktiga på engelska. Spelen är nästan uteslutande på engelska och de pratar via Skype och chattar medan de spelar.

OK. Ja, då är det ju NÅGOT bra med det då. (Datorspelen. Jag är ingen vän av dem annars - folk blir för uppslukade av dem på bekostnad av annat.)
Citera
2017-05-13, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, hon var inte såvitt de visste döende före de tillkallade ambulans. Dog gjorde hon drygt ett och ett halvt dygn efter ambulansfärden .. Och därmed ifrågasatte jag ditt påstående om att E skulle varit utvilad ...

Hade hon inte svårt att andas när ambulansen kom? Hur kan man INTE tro att det INTE föreligger risk att barn dör i det läget. Nog för att man ska ha tilltro till sjukvården, men nej, är barn medvetslösa så föreligger risk att de dör som följd av syrebristen. Ja, uppenbarligen händer det, t.om folk i tråden tycker ju det var hasta manana i situationen som rådde.
Citera
2017-05-13, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simme1988
Slutsats. Personer med denna problematik eller diagnoser ofta/vanligen är i behov av stöd eller hjälp i olika omfattning. För att inte sånahär "olyckor" ska kunna hända?

Och vad jag förstår är det svårt att få till rätt typ av stöd/hjälp eftersom allt är så individuellt.
Lss är dessutom frivilligt vad jag förstått?

Ja, LSS ansöker man om och får ev. beviljat. Hur svårt det är att få hjälp beror mycket på Kommun och handläggare. Har en kompis med ADHD och psykiska besvär som i princip har dygnet-runtstöd i sin egna lägenhet, men andra verkar ibland lite lämnade åt sitt öde. Rättvist är det knappast.
Citera
2017-05-13, 18:10
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Hade hon inte svårt att andas när ambulansen kom? Hur kan man INTE tro att det INTE föreligger risk att barn dör i det läget. Nog för att man ska ha tilltro till sjukvården, men nej, är barn medvetslösa så föreligger risk att de dör som följd av syrebristen. Ja, uppenbarligen händer det, t.om folk i tråden tycker ju det var hasta manana i situationen som rådde.
Fast nu är ju du ute på ett stickspår och rusar - - troligen för att du inser hur jävla dumt du kräkte ur dig tidigare.

Att det finns kritik - både från mig och andra - över att ingen av föräldrarna följde med ambulansen hade du upptäckt om du nös ut navelluddet och faktiskt läste vad folk skriver.

Du hävdar att hon var utsövd när barnet låg döende ... och det är ju skitsnack att försöka göra ett sådant statement baserat på att hon sovit någon timme ett och halvt dygn tidigare...

Dessutom inte så många timmar då heller.
Citera
2017-05-13, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fast nu är ju du ute på ett stickspår och rusar - - troligen för att du inser hur jävla dumt du kräkte ur dig tidigare.

Att det finns kritik - både från mig och andra - över att ingen av föräldrarna följde med ambulansen hade du upptäckt om du nös ut navelluddet och faktiskt läste vad folk skriver.

Du hävdar att hon var utsövd när barnet låg döende ... och det är ju skitsnack att försöka göra ett sådant statement baserat på att hon sovit någon timme ett och halvt dygn tidigare...

Dessutom inte så många timmar då heller.

Hur kan du hetsa upp dig så över något dylikt? Får inte jag skriva att jag tycker man vakar vid sitt medvetslösa barns sida så mycket det går? Varken "klaustrofobi" eller ADD ser jag som "ursäkter" för att man inte gör det. Att de betett sig underligt gällande barnets akuta sjukdomstid ser jag bara som ytterligare tecken på att anknytningen var åt helvete och att barnet knappast hade medfödda sjukdomar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in