2017-05-13, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tr4ms
Om man tror på Johanna så vill hon ta smällen för allas problem men allt hittills känt pekar åt motsatt håll, alla hennes problem beror på omgivningen.

Men menade hon det är hon säkert nöjd i dag, alla skyller på henne enligt hennes instruktion 🙄
Aaa-nd the shit hit the fan
Livet är ganska oväntat och så är många människor
Citera
2017-05-13, 12:19
Medlem
Tr4mss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Aki sa förmodligen ingenting då han förmodligen var stendöd redan tidigt på kvällen. Hela båt/fiskehistorien är ju fabricerad av JM, och det vore hutlöst korkat om hon inte lade ner ett spö och en draglåda i båten innan "den drev i land" för att få det att se lite mer trovärdigt ut.

Må så vara, men betänk att polisen avskrev det som en olycka. Om hon mördade honom var det hennes mål att få det till en olycka, det gick bra så tydligen fick hon det att se tillräckligt trovärdigt ut.
Citera
2017-05-13, 12:22
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Eller så sa Aki att han skulle fiska till Johanna för att komma bort en stund.

Angående fisket så är dom uppgifterna mer än vaga.
Nätet brukade läggas ut från bryggan, familjen brukade fiska kräftor - dom agnade med korv, på fråga till JM om AP skulle ha dragit ut för att fiska, blir svaret: kanske / jag tror det. En åra låg i årtullen/vattnet, den andra i båten, när den hittades. Bevisligen fanns flöten i vattnet enligt räddningstjänsten......
Uppgifter finns i förhör med JM och mamman, tror jag. Vagt som sagt.....
Citera
2017-05-13, 12:38
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Jag förstår ditt syfte, det jag ifrågasätter är om vi kan få ut denna information från kortköp och mobilens uppkopplingar när inget styrker att han hade kontroll på dessa.

Iaf jag vill nog att perioden börjar från det att han sist ses någonstans tills han hittas (ev -8 timmar beroende på läkarens evidens om den uppgiften).

Det köper jag.
Citera
2017-05-13, 12:39
Medlem
Hon hade 1 alibi för mordkvällen på Göran som eventuellt kunde ha hållt. Nämligen att hon var ute å hora. Dem uppgifterna tar hon nu tillbaka 😂 Mycket möjligt att hon klarar sig ifrån Aki-mordet. Men åker garanterat på nästa tack vare ljud å hennes EGNA LAPPAR 😂😂😂😂😂😂 Börjar hon gola när hon inser att de e kört tro? Då kanske Aki får upprättelse.
Citera
2017-05-13, 12:41
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Om man tror på Johanna så vill hon ta smällen för allas problem men allt hittills känt pekar åt motsatt håll, alla hennes problem beror på omgivningen.

Men menade hon det är hon säkert nöjd i dag, alla skyller på henne enligt hennes instruktion 🙄

Det där är ju lite narcissistiskt - allt ska hamna hos mig - men inget är mitt fel.
Citera
2017-05-13, 12:42
Medlem
SvartaBjorns avatar
Snälla slå mig inte om detta redan avhandlats.
Jag har försökt hänga med i tråden men det är ett ett sisyfosarbete. Jag betar mig också sakta men säkert igenom Fup'en.

Har det framkommit något om hur de tagit sig till stugan?
Innan Fup'en släpptes så framgick det ju (i tråden) att det inte fanns någon bil vid Granliden. Har det kommit någon förklaring på detta?
Citera
2017-05-13, 12:43
Medlem
Tr4mss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Angående fisket så är dom uppgifterna mer än vaga.
Nätet brukade läggas ut från bryggan, familjen brukade fiska kräftor - dom agnade med korv, på fråga till JM om AP skulle ha dragit ut för att fiska, blir svaret: kanske / jag tror det. En åra låg i årtullen/vattnet, den andra i båten, när den hittades. Bevisligen fanns flöten i vattnet enligt räddningstjänsten......
Uppgifter finns i förhör med JM och mamman, tror jag. Vagt som sagt.....

Exakt, vaga uppgifter (inte minst från Johanna) ger ingenting. Inte hennes sak att visa på oskuld.

Ni som läst hela FUP och åtal, kan ni redovisa den indiciekedja åkl åberopar punkt för punkt?
Senast redigerad av Tr4ms 2017-05-13 kl. 12:45.
Citera
2017-05-13, 12:45
Medlem
Tr4mss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Det där är ju lite narcissistiskt - allt ska hamna hos mig - men inget är mitt fel.

"Lite" är inte ordet jag skulle välja.
Citera
2017-05-13, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaBjorn
Snälla slå mig inte om detta redan avhandlats.
Jag har försökt hänga med i tråden men det är ett ett sisyfosarbete. Jag betar mig också sakta men säkert igenom Fup'en.

Har det framkommit något om hur de tagit sig till stugan?
Innan Fup'en släpptes så framgick det ju (i tråden) att det inte fanns någon bil vid Granliden. Har det kommit någon förklaring på detta?
Bilen stod tydligen bakom något annat hus. Tänkte på det med men SÅ jävla brända kan dem ju bara inte vara att dem inte tog 2 bilar ut 😎
Citera
2017-05-13, 13:03
Medlem
Så här tänker jag just nu om förloppet, i moment men utan att kunna tidsfästa riktigt:

Aki levde kl 20:41 och var då förhållandevis nykter. Han fumlade inte med mobilen och han tänkte fortfarande på N - ville bekräfta deras förhållande än en gång; han skulle inte gå tillbaka till Johanna.

Efter kl 20:40, när Johanna nattat tvillingarna, gick de ned till bryggan för en drink och pratstund.
Johanna skred möjligen ensam till verket där. Det är faktiskt inte alls omöjligt att hon gjort detta på egen hand. Hon spetsade hans dricka med något, som han dog av. Hon kollade kroppen med jämna och ojämna mellanrum, hon ringde på hans mobil för att se om han reagerade. Så kan hon ha gjort en stor del av natten... Anledningen till att hon väntade tills han var död var att hon inte kunde ta risken att han vaknade till i vattnet och kämpade sig upp igen. Hon tänkte inte alls på vatten i lungorna, bara på att han måste vara riktigt död.

Vad hon sedan gjorde var att rulla Aki över bryggkanten efter att ha dragit av honom jeansen. Han låg rakt nedanför bryggan, längs med den och i rullandet hade han hamnat på rygg. Det som flöt uppåt var hans armar. Han låg alltså så nära bryggan att han upptäcktes först när någon gick fram till kanten.

Tidigt på morgonen sköt hon ut båten, städade upp efter kalaset, och ordnade scenen.

Alla mat- och spritinköp hade gjorts för att vara demonstrativ med det kommande kalaset. Det mesta av det bästa kan hon ha givit JB och JJ; de kan också ha följt med till Granliden för att lindra stämningen. De kan ha varit där ganska länge. De kan ha bevittnat allt eller inget. JJ kan ha varit behjälplig med det sista "testet" av något som fick Aki att både spy och bajsa på sig. Men i stora drag är det så här enkelt jag tror att det gått till.
Citera
2017-05-13, 13:10
Medlem
Tr4mss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Så här tänker jag just nu om förloppet, i moment men utan att kunna tidsfästa riktigt:

Aki levde kl 20:41 och var då förhållandevis nykter. Han fumlade inte med mobilen och han tänkte fortfarande på N - ville bekräfta deras förhållande än en gång; han skulle inte gå tillbaka till Johanna.

Efter kl 20:40, när Johanna nattat tvillingarna, gick de ned till bryggan för en drink och pratstund.
Johanna skred möjligen ensam till verket där. Det är faktiskt inte alls omöjligt att hon gjort detta på egen hand. Hon spetsade hans dricka med något, som han dog av. Hon kollade kroppen med jämna och ojämna mellanrum, hon ringde på hans mobil för att se om han reagerade. Så kan hon ha gjort en stor del av natten... Anledningen till att hon väntade tills han var död var att hon inte kunde ta risken att han vaknade till i vattnet och kämpade sig upp igen. Hon tänkte inte alls på vatten i lungorna, bara på att han måste vara riktigt död.

Vad hon sedan gjorde var att rulla Aki över bryggkanten efter att ha dragit av honom jeansen. Han låg rakt nedanför bryggan, längs med den och i rullandet hade han hamnat på rygg. Det som flöt uppåt var hans armar. Han låg alltså så nära bryggan att han upptäcktes först när någon gick fram till kanten.

Tidigt på morgonen sköt hon ut båten, städade upp efter kalaset, och ordnade scenen.

Alla mat- och spritinköp hade gjorts för att vara demonstrativ med det kommande kalaset. Det mesta av det bästa kan hon ha givit JB och JJ; de kan också ha följt med till Granliden för att lindra stämningen. De kan ha varit där ganska länge. De kan ha bevittnat allt eller inget. JJ kan ha varit behjälplig med det sista "testet" av något som fick Aki att både spy och bajsa på sig. Men i stora drag är det så här enkelt jag tror att det gått till.

Långt ifrån orimligt, men forfarande svårbevisat. Om det var upp till dig, skulle du döma någon till livstid på ovanstående (alltså hur säker är du på att det är verklighet)?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in