2017-05-13, 07:49
Medlem
tryggtochbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Ingen som har nån bra ide om varför denne till synes hyggliga blatte blev poffad?

Citat:
Ett av polisens huvudspår är, enligt vad GP erfar, att den senaste dödskjutningen i Göteborg kan vara ett hedersrelaterat mord. Offret ska ha känt sig hotat av utomstående personer före skottlossningen i Lövgärdet

http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/polisens-teori-l%C3%A4rarmordet-kan-vara-hedersrelaterat-1.4279116
Citera
2017-05-13, 08:26
Medlem
Av en person som jobbar i närheten har jag fått höra att orsaken var följande: För en tid sedan reagerade AA på att en utav eleverna hade farit illa i hemmet och anmälde detta till socialen mm, så att barnet blev omhändertaget. Detta upplevdes som en skam och förolämpning av barnets familj som med detta tog hämnd på AA. Lite suspekt också att ingen av AliKhans barn kom till skolorna runtomkring dagen därpå, undrar om det gällde nån av deras ungar... Jag själv är fd flykting,och upplever detta som brott av värsta slag, tom större än det terrorhot som sker i landet nuförtiden. Om människan har mördats bara för att han gjorde sitt jobb, då är det en attack mot systemet och samhället som vi måste försvara med alla medel.
Citera
2017-05-13, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ERROR33
Av en person som jobbar i närheten har jag fått höra att orsaken var följande: För en tid sedan reagerade AA på att en utav eleverna hade farit illa i hemmet och anmälde detta till socialen mm, så att barnet blev omhändertaget. Detta upplevdes som en skam och förolämpning av barnets familj som med detta tog hämnd på AA. Lite suspekt också att ingen av AliKhans barn kom till skolorna runtomkring dagen därpå, undrar om det gällde nån av deras ungar... Jag själv är fd flykting,och upplever detta som brott av värsta slag, tom större än det terrorhot som sker i landet nuförtiden. Om människan har mördats bara för att han gjorde sitt jobb, då är det en attack mot systemet och samhället som vi måste försvara med alla medel.

Ja oavsett om det är på det här sättet som ovan i just det här fallet så krävs skärpta lagar och hårdare straff. Landet är på väg mot anarki.
Citera
2017-05-13, 08:54
Medlem
Du har ju rätt när det gäller flashback men hur förklarar du då hur massmedia hanterade terrordådet vid åhlens etc...
Citera
2017-05-13, 09:16
Medlem
LaScalas avatar
När vi ändå är inne på hedersproblematik så tror jag BO stack ut huvudet när han försökte engagera flickor i fotboll.
Och med en manlig tränare dessutom.

Läste lite om vad en flicka som spelar i Rosengård skrev:
När hon blev äldre fick hon höra att hon inte borde spela alls. Det passade inte en muslimsk tjej. Flera av hennes vänner slutade spela, föräldrarna lät dem inte fortsätta.

http://www.expressen.se/nyheter/longread/utanforskapet-inifran/hager-spelar-for-rosengard-min-mamma-har-alltid-stottat-mig/
Citera
2017-05-13, 09:47
Medlem
Hänger inte med i tråden, men lutar alltså i hedersvåld?

Tror denne kille var bra, men så låg han med vem han ville, för han var liberal, tyckte tjejer ska spela fotboll och så och då låg han väl med "fel tjej" så alla hans sexkontakter borde nagelfaras och deras bröder förhöras.

Inte killens fel att den subkultur som vuxit fram i ytterområdena med nåt jävla gangsterislam spårade ur.
Citera
2017-05-13, 09:47
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ERROR33

Intressant input!

Oavsett så är det nog precis som Polisen är inne på Hedersrelaterat.

Har märkt från min egen hemstad att det verka pågå mycket "hämnd" aktioner bland utlänningar, helt "oförklarliga" inbrott,hot, fönsterförstörelse som oftast upprepas mot samma "familj"

Tragisk utveckling...
Citera
2017-05-13, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
När vi ändå är inne på hedersproblematik så tror jag BO stack ut huvudet när han försökte engagera flickor i fotboll.

När hon blev äldre fick hon höra att hon inte borde spela alls. Det passade inte en muslimsk tjej. Flera av hennes vänner slutade spela, föräldrarna lät dem inte fortsätta.

http://www.expressen.se/nyheter/longread/utanforskapet-inifran/hager-spelar-for-rosengard-min-mamma-har-alltid-stottat-mig/

Tjejfotboll har det funnits i Angered länge, dessutom finns det verksamheter där ute som i sådana fall borde uppröra mer, t ex Hammarkullefestivalen. Så jag tror garanterat att detta är något privat, typ relationsdrama med eventuell hedersproblematik inblandat.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2017-05-13 kl. 09:53.
Citera
2017-05-13, 10:04
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala

Mycket sannolikt och kanske att någon hårt hållen tjej yttrat sig hemma om hur gullig han vara och då blev det hedersmord utfört av hennes hysteriska bröder.

Vägen till en lösning går via de tjejer han har haft kontakt med som ungdomsledare och kanske i skolan som spår-B. Det finns en tjej i Lövgärdet som starka misstankar om vem som mördade honom och hon är mycket rädd i dag. Hon kan i värsta fall också bli undanröjd eller i varje fall snart satt på resa till mellersta östern för att giftas bort. Ett uppslag. Vilka flickor är tagna ur klassen i förtid, innan terminen är slut.
Citera
2017-05-13, 10:20
Medlem
Verkar som han hade legat med halva sitt damlag. Men att döda han och på det sättet var inte okej. Men det finns många ledare som tyvärr utnyttjar sin position.
Citera
2017-05-13, 11:23
Medlem
En teori kan vara att flera parter tröttnat på denna damledare och gått ihop för att bli av med han. Speciellt då han legat med så många unga..
Citera
2017-05-13, 11:26
Medlem
arnekos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LakvemEdu
En teori kan vara att flera parter tröttnat på denna damledare och gått ihop för att bli av med han. Speciellt då han legat med så många unga..
Jo så kan de ju vara med. Men känns skumt de hela.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in