2017-05-13, 00:11
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Men, snälla - läs vår konversation istället för att lägga in vad du själv tror att jag menar...
Skriver du i klartext så finns ingen plats för misstolkningar.
Även om min text handlade om ditt inlägg så var det menat till folk överlag i tråden.

Jo det fanns ngt i ditt inlägg som varav samma åsikt, där jag fyllde i
Citera
2017-05-13, 00:16
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negerprutt
Vad tycker du mest är troligt då din tönt?

Detta är ett typiskt kurd-beteende.

Hej fjortis.
Vad är det som är ett riktigt kurdbeteende. Är det BO eller GM's beteende du tänker på ?
Menar du GM's beteende så är det ett kriminellt beteende, och sådant är straffbart. Svar ja.
Citera
2017-05-13, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kafu
Omar hade kunnat gifta sig med Zre när hon fyllde arton i augusti 2013. Men det är uppenbart att han aldrig tog det ansvaret. Situationen övergick i det läget till två invandrade familjer från norra Irak att hantera bäst de kunde och gitte.

Låter mer som att dem valde att göra som många andra muslimska par i Sverige, nämligen att ha ett muslimskt giftemål men strunta i att skriva in sig på Äktenskapsregistret.
Deras förhållande och barn var med största sannolikhet halal och äkta från ett islamiskt perspektiv.

Om barnet var oäkta så hade tjejen dödats först eller blivit énda mordoffret.

Nja..om det är pga det här tidigare förhållandet som han dödats, vilket jag betvivlar, så lutar det mer åt otrohet eller nåt annat oschysst som han gjort mot henne som skulle få vilken brorsa som helst att bli vansinnig på svågern.

Tror dock inte att tjejen eller hennes familj har med detta att göra. Att männen var maskerade låter mer som gangstermord, där offret inte nödvändigtvis var gangster men förövarna är det och BOs "brott" är kopplad till deras kriminella verksamhet.
Citera
2017-05-13, 00:26
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D.Yster.Quist
Vi har ju motorcykelgängen även om dom är fördomsfria och har börjat blanda upp sig.
Fast HA är väl fortfarande ganska konservativa.

Men visst är det så att grabbarna som kommer från en kultur där vapenlicens är ett okänt begrepp och klanen/familjen står för rättsskipning tar med sig den kulturen hit och berikar det Svenska tråkiga samhället med exotiska gängkrig och skjutningar.

Visst finns motorcykelgängen och den kulturen men de är ju skötsamma jämnfört med dessa knarkande småkillar.
Citera
2017-05-13, 00:48
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christella
^Anledning till att vi har aborträtt nuförtiden. Om än för sent för din skull.

Det är vanligt med släktfejder och blodshämnd i den Kurdiska kulturen.
Det skall vi inte bli rädda för att prata om.
Citera
2017-05-13, 00:49
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av Christella
Jag vet inga gäng som skjuter alls. Jag håller mig inte i de svängarna. Men gäng och kriminalitet förekommer alltid i alla samhällen i världen. Våld har inte kultur, det finns fasiken överallt. Vad jag vet är att våld uppkommer från psykisk ostabilitet och missbruk likaså, en normal människa mördar inte bara sådär. Det saknas spärrar och det föds vissa utan eller lär sig förtrycka dom. Inom psykiatrin får man verkligen se början och hela resan in i kriminalitet och missbruk.

Vad vi alla kan enas om är väl ändå att ingen vettig människa mördar någon annan bara sådär? Tycker det är jobbigt att sitta bredvid någon på bussen bara, skulle aldrig begå brott. Men så är jag stabil i psyket och saknar missbruk. Två delar som tillsammans är jävligt förödande.

Allt finns överallt! Fast i olika mängder.
När en kultur PRÄGLAS av nåt, tex att göra upp om allt med våld ( klansamhällen), blir det utmärkande för den kulturen. Betyder inte att det inte existerar hantverk, folkdans eller annat harmlöst inom kulturen för det. Finns säkert nåt kaviarliknande i varje land, men i sån liten mängd att det inte blir nåt som uppfattas som synonymt med landet.
Tänk Grekland - Olivolja. ( har ett olivträd på terrassen förresten)

Inavel leder till psykisk instabilitet, så där slog du huvudet rätt på spiken. I klansamhällen gifter man sig med släkten för att hålla resurserna inom familjen. Detta har pågått så länge man kan minnas. Tror du inte det blir nån slags revolution i generna av det?
Forskning har påvisat sambandet inavel - dålig impuslkontroll, aggressivitet, empatistörning.
Vad säger du nu.
Senast redigerad av R291 2017-05-13 kl. 00:53.
Citera
2017-05-13, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
Det är vanligt med släktfejder och blodshämnd i den Kurdiska kulturen.
Det skall vi inte bli rädda för att prata om.

Fast detta är inte relaterat till offrets härkomst utan något helt annat.
Citera
2017-05-13, 02:26
Medlem
knallrosasmurfs avatar
Verkar vara mycket snack om invandring här. Jag tycker man skulle ha typ prövotid för dom som kommer hit i 5-10 år då man kan bli utvisad för inte allt för grova saker, då skulle många idioter ryka tror jag.

Vad var de för tjej han höll på med? Alla säger olika i tråden.
Citera
2017-05-13, 05:30
Medlem
lersaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knallrosasmurf
Verkar vara mycket snack om invandring här. Jag tycker man skulle ha typ prövotid för dom som kommer hit i 5-10 år då man kan bli utvisad för inte allt för grova saker, då skulle många idioter ryka tror jag.

Vad var de för tjej han höll på med? Alla säger olika i tråden.

Hade han varit en svensk retro lärare hade han aldrig blivit mördad..nysvensken hade ikke rent mjöl i påsen som alla andra nysvenskar
Citera
2017-05-13, 05:41
Medlem
negrofobens avatar
Ingen som har nån bra ide om varför denne till synes hyggliga blatte blev poffad?
Citera
2017-05-13, 07:18
Medlem
elbels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Ingen som har nån bra ide om varför denne till synes hyggliga blatte blev poffad?

Antagligen samma orsak som tandläkaren i malmö

Langare som inte tålde att en smart brud valde en bättre kille
Citera
2017-05-13, 07:40
Bannlyst
hedersrelaterat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem