Citat:
Ursprungligen postat av
AutDisceAutDiscede
Jo, men man kan inte enkom skylla allt på samhället vilket du implicit verkar göra... Vad med det egna ansvaret? White flight har mycket med det hela att göra - när en viss procent utav befolkningen överstiger 3%, tror jag det är, så flyr den etniska befolkningen och kvar blir invandrarna och de utslagna. Invandrarna måste ta sitt ansvar och inte bosätta sig i alla utanförskapsområdena, även om jag har förståelse varför de gör det - det handlar självklart om trygghet, men det fungerar inte om man vill komma sig vidare i livet...
Samhället är du,jag och dom som föds här eller kommer hit.Och där bär vi alla ett stort ansvar. Var för sej och/eller ihop.
Flyr ?
Ja du. Om ingen flyttade ifrån dessa fantastiska områden ,så fanns det ju heller inga lediga lägenheter att flytta in i. Nej du. Folk flyttade därifrån för att där bodde för många problemfamiljer blandat med alkisar,narkomaner,sniffare och psykiskt sjuka.
Därför flyttade folk därifrån.
På 80 talet blev det tillslut så tomt att många bostadsföretag tvingades att riva husen, antingen delvis eller helt.
Invandrarna gör precis som svenskar under den stora utvandringen till Amerika .
Man vill helst bo där det redan finns landsmän.
Att bosätta sej i sk lite finare områden är inte alltid lätt.
Där bor ju folk som gärna vill se dom som billig arbetskraft, men inte som grannar.
I dessa områden blir det också ett jävla liv på dom boende om kommunen vill ha boende där för missbrukare,handikappade eller boende för cancersjuka. Villa priserna kan ju gå mer.