2017-05-12, 18:05
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nezzom
Förklara gärna hur du menar......
Enklast är nog om du går tillbaka till inlägget, och sedan ställer någon följdfråga om det du inte förstår.

(FB) Tråden om Chemtrails (sammanslagen tråd)
Citera
2017-05-12, 18:10
Medlem
nezzoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Enklast är nog om du går tillbaka till inlägget, och sedan ställer någon följdfråga om det du inte förstår.

(FB) Tråden om Chemtrails (sammanslagen tråd)
Det är snarare du som måste titta tillbaka och fundera hur du svarat.
Citera
2017-05-12, 18:29
Medlem
madtops avatar
Citat:
Tack och Hej själv

Som sagt, att moln kan uppfattas som mörka betyder inte att det är chem-moln.
Inte heller det faktum att vissa moln är synliga längre än några minuter betyder att de är chem-moln.

Du kanske kan svara på frågan varför moln uppstår och hur länge de finns kvar?
Senast redigerad av madtop 2017-05-12 kl. 18:33.
Citera
2017-05-12, 19:45
Medlem
Har sett någon i tråden påstå att de kemiska substanserna är så små (har för mig att det förklarades med nanopartiklar, kan ha fel) att de inte syns. Ändå kallas det som syns (vattenångan) för chemtrails. Förklara gärna!

Om det skulle sprutas ut kemikalier så undrar jag över vitsen med detta. Att globalisterna, som den lede fi kallas, vill kunna kontrollera oss för... ja, vaddå? Vad var nu nyttan med kemikalierna?

Samt, om det nu är kemikalier som ligger och flyger likt moln, varför trillar inte kemikalierna ner? Seriöst, stå på en balkong och häll ut, låt oss säga, en påse mjöl, vilket kan vara en bra liknelse. Blir det en fin, vit strimma som hänger kvar i luften, likt moln? Var tar kemikalierna vägen?
Citera
2017-05-12, 23:04
Medlem
Köksarbete idag och då uppstod ytterligare ett förslag på experiment att utföras av de som inte tror på fysikens lagar. Strunta i att helt stänga frysen där hemma. Studera därefter innehållet efter en stund. Utan att ha tillfört något vatten har ispartiklar bildats. Den varma luften som strömmar in i frysen innehåller vattenånga som sublimerar och - vips - har vi is. Konstigt om även "eliten" kan spruta in denna is hos dig...
Citera
2017-05-12, 23:32
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powerless1
Köksarbete idag och då uppstod ytterligare ett förslag på experiment att utföras av de som inte tror på fysikens lagar. Strunta i att helt stänga frysen där hemma. Studera därefter innehållet efter en stund. Utan att ha tillfört något vatten har ispartiklar bildats. Den varma luften som strömmar in i frysen innehåller vattenånga som sublimerar och - vips - har vi is. Konstigt om även "eliten" kan spruta in denna is hos dig...

Jag har ett förslag hur du kan fortsätta att experimentera:

När väl isen har bildats stänger du dörren till frysen. Efter några timmar, dagar eller till och med månader öppnar du frysen och kontrollerar om "vattnet har förångats" eller om isen av någon mystisk anledning fortfarande är is...
Citera
2017-05-13, 09:36
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ont diskutera mina sista bilder,var det ett dieseldrivet plan el!er?..

Nej det var inget dieseldrivet plan.

Kan du utifrån gråskalan på molnet avgöra om det är chem eller inte? Är vita moln alltid vatten medan mörka moln är chem-moln?

I den här bilden ser vi ett moln som samtidigt är både ljus och mörkt.
http://www.kollega.se/sites/default/files/styles/bild_w767/public/moln.jpg?itok=W9RpXksw

Vad är din förklaring till detta fenomen? Är det så att delar av molnet är chem-moln medan andra delar av molnet är vanligt vatten? Förklara gärna.
Citera
2017-05-13, 10:55
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop

Kan du utifrån gråskalan på molnet avgöra om det är chem eller inte? Är vita moln alltid vatten medan mörka moln är chem-moln?

http://www.kollega.se/sites/default/files/styles/bild_w767/public/moln.jpg?itok=W9RpXksw

Vad är din förklaring till detta fenomen? Är det så att delar av molnet är chem-moln medan andra delar av molnet är vanligt
vatten? Förklara gärna.
Förklaringen här är att molnen stoppar solljuset medan dom betydligt tunnare delarna vid molnens utkanter tillåter solljuset att passera igenom. Hur någon kan se detta som ett bevis för chemmoln övergår mitt förstånd.
Citera
2017-05-13, 12:29
Medlem
nezzoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop

Vad är din förklaring till detta fenomen? Är det så att delar av molnet är chem-moln medan andra delar av molnet är vanligt vatten? Förklara gärna.
Nej jag konstaterar att en strimma var mörk och de andra var vita lite besynnerligt tycker jag
Inte som ni att joooo så här har det alltid varit,nej säger jag har tom gjort en liten undersökning i min. ålder
och ingen hade sett sådana strimmor efter flygplan tidigare
Citera
2017-05-13, 12:34
Medlem
nezzoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Förklaringen här är att molnen stoppar solljuset medan dom betydligt tunnare delarna vid molnens utkanter tillåter solljuset att passera igenom. Hur någon kan se detta som ett bevis för chemmoln övergår mitt förstånd.
Att solljuset kan skugga en av flera strimmor,nej inte troligt
Citera
2017-05-13, 12:58
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Detta är militärt......
Räcker inte som förklaring. Vad skulle försvarsmakten vinna på att förgifta sin egen befolkning?
Citera
2017-05-13, 14:30
Medlem
nezzoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Har sett någon i tråden påstå att de kemiska substanserna är så små (har för mig att det förklarades med nanopartiklar, kan ha fel) att de inte syns. Ändå kallas det som syns (vattenångan) för chemtrails. Förklara gärna!

Om det skulle sprutas ut kemikalier så undrar jag över vitsen med detta. Att globalisterna, som den lede fi kallas, vill kunna kontrollera oss för... ja, vaddå? Vad var nu nyttan med kemikalierna?

Samt, om det nu är kemikalier som ligger och flyger likt moln, varför trillar inte kemikalierna ner? Seriöst, stå på en balkong och häll ut, låt oss säga, en påse mjöl, vilket kan vara en bra liknelse. Blir det en fin, vit strimma som hänger kvar i luften, likt moln? Var tar kemikalierna vägen?
Detta fenomen är militärt,för radar och telekommunikation .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in