2017-05-12, 21:24
Medlem
Vad är det för snack om någon teckning?
Har Christian målat en teckning över Kevin samma dag som han dog som sedan pappan har återskapat i förhör? Eller va?

Är det ett rykte/sanning?
Citera
2017-05-12, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paul.Tergajst
Ja token sitter minst en halvtimme och skriver på flashback innan han förmår sig
att skriva om detta, jag har hemskt svårt att tro på detta just nu iaf.

Och så lägligt att det var just på en fredagkväll också. Mer än två dygn tills, det går att kolla upp.
Citera
2017-05-12, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Om det visar sig att den äldre brodern är barnvåldtäktsman svartnar bilden kring området mer. Ungarna sprang vind för våg. Flera pedofiler i området, säkert många övergrepp= nya pedofiler. Bråk och slagsmål varje dag? Föräldrar som inte bryr sig "låt dem härdas". En unge blir mördad - alla sluter upp i tystnad och lögn. Mord på blanka dagen i folktätt område, fint väder, men inga vittnen överhuvudtaget. Ingen har sett Kevin som jag fattar det. Misär och missbruk.

Har någon sett filmen Eden lake?

Man får vibbar, riktigt dåliga vibbar.

Klockren analys! Väldigt skumt..
Citera
2017-05-12, 21:30
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nonsens3
Här är hela rapporten om någon är intresserad. Om jag nu lyckas länka korrekt annars får någon gärna be om en sida man enkelt kan ladda upp dokument på och länka.

https://delafil.se/a1a7efacecd341c1/B4792-16_(1).PDF
Fortkörning. Vilket karaktärsmord...
Citera
2017-05-12, 21:31
Medlem
SigmenFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salzsalino
Vänta och se min vän.

Men fatta att du är genomskådad. Du har snackat skit om bröderna i flera dagar och plötsligt har du fått information om en barnvåldtäkt från "Tingsrätten i Värmland" kl 19:59 på en fredagskväll. Du ber folk kolla Lexbase och det enda som finns där är en fortkörning.

Du kämpar hårt för att tråden ska spåra ur av någon anledning.
Citera
2017-05-12, 21:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JagVillBliSomFar
Det några andra i Arvika som sitter med sanningen hade jag varit pojkarnas pappa så skulle jag inte hållt käft i 18- -20år
Han började det hela. Sen polisen i klippet han är en pajas han verkar sova i polisjackan
han har på sig den under hela förundersökningen?

Nu är det som det är och ge killarna en slant Polismannen ville nog väl och jag hade nog gjort det samma 1998 ungen vägrade lyssna ADHD
och sitta still.

Det är så lätt att sitta och dömma i efterskott det är därför jag är noga med att jag var 34år då och hade småbarn.
Det här känns som invandringen det är inte värt att lägga å mycket energi på dom är bra när dom behövs??
I det här fallet så har polisen gjort fel.
I min värld så vore det en mardröm om detta skulle kosta oss 30 miljoner i olika arvoden jag kan sitta här i dag och säga ge dom 250 000 var så skiter vi i det här?

Detta är ett mord vi inte löser utan att dom gör som i övriga smarta världen DNA testa hela området från den tiden.

Om nu dom här pojkarna har förstört sitt liv så kan ingen lasta elller befria dom från dom det som skedde 1998.

En del sitter och säger vänta på del 3 som om detta vore ett pågående skådespel?
Det som polisen gjorde var fel det för dom pengarna ska dom har betalt för hade allt varit rätt så hade det inte läckt.

Man kan låta medierna tjäna sina stålar på storyn men jag anser att det vore bättre om man DNA testade folk som bodde i bydgen i området vid den tiden för alla pengar som det kostar att faställa deras oskuld i domstol.

I dag så kan man se släktskap jävligt bra och detta vet alla och det kan t.om få fram den skyldige i förskott.

Dom som hoppas på att del 3 avslöjar faktiska bevis har inte fattat nåt. Jag gissar på att Polisen har främmande Dna och det har vi "grejen"
Citera
2017-05-12, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Och så lägligt att det var just på en fredagkväll också. Mer än två dygn tills, det går att kolla upp.

Högst osannolikt att lägga in ett brottsmålsnummer för att möjliggöra för andra att kolla upp om man vill trolla.

Sanningen kommer ju komma fram i vilket fall så! Eller hur?
Citera
2017-05-12, 21:35
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salzsalino
Jag är säker. Förekommer även på lexbase han bor i Grums 26
År. Om någon har konto där kan den väl bekräfta? För även om man inte får ut domen där så står det väl va det handlar om?
Jag har konto på Lexbase men inte kunnat hitta någonting som tyder på att du har rätt.
Citera
2017-05-12, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SigmenFloyd
Men fatta att du är genomskådad. Du har snackat skit om bröderna i flera dagar och plötsligt har du fått information om en barnvåldtäkt från "Tingsrätten i Värmland" kl 19:59 på en fredagskväll. Du ber folk kolla Lexbase och det enda som finns där är en fortkörning.

Du kämpar hårt för att tråden ska spåra ur av någon anledning.

Skickar ett PM med nummer så kan du ringa och kolla själv på måndag?
Citera
2017-05-12, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Jag har konto på Lexbase men inte kunnat hitta någonting som tyder på att du har rätt.

Skickar nummer i PM
Citera
2017-05-12, 21:36
Medlem
Mythknaeckarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldWolf
"Fallet Ulf" är väl ett annat utmärkt exempel, där dottern under terapi hos en trollerigubbe började minnas övergrepp under barndomen och pappan fick 8 års fängelse innan Hannes Råstam visade hur felaktiga domarna mot honom var

Trolleritant! Mycket viktigt...

Nä jag minns det fallet väldigt väl, dottern hade t.o.m. läst en ungdomsroman i väntrummet till BUP där hon hämtat stommen till sin egen berättelse. Vid en kontroll visade det sig att dottern bara bytt ut namn och platser i boken, sen var det hux flux bortträngda minnen som återskapades av en mindre nogräknad psykolog. Väldigt likt Christianson, han är en äkta karriärist som t.o.m. har fått sin egen institution att vända honom ryggen. Hans kurslitteratur på Sthlms universitet blev indragen efter Quickskandalen, han skriver debattartiklar på löpande band men svarar knappt på någon kritik själv - trots att han som professor vid ett statligt universitet har en skyldighet att göra det. Inte ens psykologförbundets egen tidning vill han uttala sig i, mycket oseriös människa. Det ska klargöras att psykologförbundet ser med oblida ögon på hans framfart, Christiansons agerande har medverkat till sänkt förtroende för yrket anser de enligt förbundets ordförande. Så alla psykologer ska inte dras i tjära och fjädrar tillsammans med Christianson.
Citera
2017-05-12, 21:46
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SigmenFloyd
Att pappan skulle ha ritat en teckning ur minnet bekräftas inte av Hjelmgren-rapporten. Detta har endast anförts av "psykologen" som själv är part i målet.

I Hjelmgren-rapporten står det att sjuåringen ritat en teckning som pappan knycklade ihop och slängde. Inte ett ord om att pappan senare skulle försökt reproducera teckningen ur minnet.

De blöta kläderna bekräftas heller inte av Hjelmgren-rapporten, den är helt agnostisk i frågan. Vilket i sig starkt tyder på att uppgift om blöta kläder är mycket osäker, eftersom Hjelmgren-rapporten klassar ett stort antal fantasier som absolut sanning.
Part i målet! Kom igen nu. Han påstod det i en helt opressad situation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in