2017-05-12, 21:01
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PGUllhammar
Kevin knuffar i den äldsta av bröderna i vattnet han blir arg och knäar Kevin stenhårt mellan benen (därav skadorna i underlivet) Sedan satt sig gränsle över Kevin och tryckt pinnen över halsen tills han avled.

Så kan det ha gått till

Det kan även vara så att det är du som är mördaren med mjölkpaketet och att du igår reste i tiden för att utföra mordet och jag kan lova dig att jag kan hitta en stor mängd tre- till sjuåringar som är beredda att vittna om att så är fallet.

Sluta spekulera om "hur det kan ha gått till". Barns fantasier har tagits som sanning. Tusentals lögner från barnen under ledande förhör har sållats bort tills man fick svar man ville ha. Teknisk bevisning saknas och det finns inget som tyder på att barnen var skyldiga.
Citera
2017-05-12, 21:01
Medlem
Mythknaeckarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ad-infinitum
Pappan sa redan i del två att han inte minns att någon berättade om Kevin samma kväll.
Märkligt om det är så att han suttit och återskapat en teckning några veckor senare.

Blöta kläder nämns inte heller i dokumentären.

Allt som nämns är att barnen lekte på innergården.
Vilket styrks av förhör med 10-åringen.

Sen är det tidslinjen jag inte får ihop. Hur ska de ha hunnit döda Kevin om han sågs vid liv 17.30?
"Efter middagen skulle de bägge familjerna åka och fiska, men innan dess hann
barnen springa ut och leka en stund, mellan ca 17.15-17.45"
(Detta enligt Nina Hjelmgrens rapport s.45).

Du kan inte ta Christiansons uppgifter på något större allvar. Han har ju all anledning att vinkla historien, något som han anklagar Josefsson för, då han medverkat till att haverera utredningen. Han om någon är ju så jävig man kan bli, men han måste ju helt klart få möjligheten att försvara sig. Och det är bara det han ägnar sig åt nu - damage control. Något osmakligt dock, han sitter här utan skuggan av bevis och låter påskina att bröderna är skyldiga.
Citera
2017-05-12, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2323
varför skulle dom ut fiska så sent.när det skola dan efter.vet dom var klocka är när dom åker och fiskar.när dom aldrig kommer ihåg någon.

En poäng. Jag litar inte på ngt de säger heller. De vrider nog på sanningen ( dumt nog) så mkt som möjligt för att verka så oskyldiga som möjligt. Även fast de kanske är oskyldiga.

I detta samhällsskikt skyr man inga medel för att överleva eller skaffa sig fördelar är min erfarenhet. Låg moral. Givetvis mina spekulationer.
Citera
2017-05-12, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Hörru, Caligula. Varför bryr du dig så mycket öht om vad som sagts av barnen i förhör? Barn är inga tillförlitliga vittnen och kommer att vara vuxna till lags. Detta har visats gång på gång på gång; hjärnan är inte fullvuxen förrän en bit in i 20-årsåldern. Vad tänker du angående alla tillförlitliga vittnesmålen från barnen i det här fallet? https://en.wikipedia.org/wiki/McMartin_preschool_trial

Varför vill du att barnen ska vara skyldiga?

Men med sådana idiotiska resonemang skulle alla brott mot barn bara få ske utan att någon någonsin dömdes.

Det är svårt att förhöra barn. Så jäkla lätt för alla experter att tycka och tänka, men inte ens idag finns bra metoder (med tanke på att statistiken för åtal är förfärlig när offret är barn).
Citera
2017-05-12, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrik & Panik
Såhär jobbar Lexbase. Domen visas men:

Finns det inget på Lexbase så finns det ingen dom. Överbevisa mig gärna så är det lugnt.

Lexbase rättsdatabas uppdateras med tusentals dokument varje dag. I databasen finns domar från svenska domstolar i brott- och tvistemål. Brottmålsdomarna gallras efter en tid ut (beroende på brott) men tidigast efter fem år. Strafförelägganden gallras efter fem år. Tvistemålsdomarna gallras ut efter 20 år.

Våldtäkten ska ha skett 2012.
Citera
2017-05-12, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salzsalino
Lexbase rättsdatabas uppdateras med tusentals dokument varje dag. I databasen finns domar från svenska domstolar i brott- och tvistemål. Brottmålsdomarna gallras efter en tid ut (beroende på brott) men tidigast efter fem år. Strafförelägganden gallras efter fem år. Tvistemålsdomarna gallras ut efter 20 år.

Var har du fått informationen om den domen?
Citera
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Barnen kan ju inte vara källan till att pappan ritat av Cs teckning. Pappans teckning skall enligt uppgift finnas i FU.
Om inte borde DJ/DN/TO jubla som tokar och kräva att Christiansson visar teckningen ur förundersökningen. Om den finns borde dom givetvis visa upp den själva men då faller välpacketerade historien som ju är skriven och berättad på lätt svenska för att alla samhällsskick och förståndsnivåer skall kunna hänga med och bli ordentligt övertygade (se större delen av denna tråd). Vi får väl se. Detta med teckningens existens (originalet och/eller pappans efterhandskonstruktion) blir nu väldigt laddad och avgörande för all kritik mot utredningen. Samtidigt är det ju underligt om den finns med i utredningen och den inte lyftes fram i Nina Hjelmgrens skrift. Om Christiansson satt och ljög har han väl ställt sig ordentligt offside för allra sista gången. Spännande fortsättning följer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2323
varför skulle dom ut fiska så sent.när det skola dan efter.vet dom var klocka är när dom åker och fiskar.när dom aldrig kommer ihåg någon.

Pappan säger i dokumentären att det skulle bli svalare för det var förhållandevis en varm dag i Arvika.
Sen vet väl alla att det nappar bäst på kvällen!
Citera
2017-05-12, 21:11
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salzsalino

Okej, jag köper det även om det är exakt fem år sedan, vilken månad domen föll och när det rensas framgår inte.
Men för att göra det enkelt: Skicka pm till mig, eller skriv i tråden, telefonnummer till den rätten du ringde så ska jag kolla detta på måndag. Jag, och säkert fler, vill verkligen veta.
Okej?
Citera
2017-05-12, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nonsens3
Var har du fått informationen om den domen?

Som jag skrev tidigare så känner jag en kille som jobbar på en tidning som hade hört ett rykte angående detta så jag kollade upp de.
Citera
2017-05-12, 21:18
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrik & Panik
Okej, jag köper det även om det är exakt fem år sedan, vilken månad domen föll och när det rensas framgår inte.
Men för att göra det enkelt: Skicka pm till mig, eller skriv i tråden, telefonnummer till den rätten du ringde så ska jag kolla detta på måndag. Jag, och säkert fler, vill verkligen veta.
Okej?
Begär ut domen också. Hela domen kan inte vara sekretessbelagd, utan man måste se vilka delar som inte kan lämnas ut. Dessa styks med svart penna och det bör vara uppgifter som rör brottsoffret
Citera
2017-05-12, 21:23
Medlem
Om det visar sig att den äldre brodern är barnvåldtäktsman svartnar bilden kring området mer. Ungarna sprang vind för våg. Flera pedofiler i området, säkert många övergrepp= nya pedofiler. Bråk och slagsmål varje dag? Föräldrar som inte bryr sig "låt dem härdas". En unge blir mördad - alla sluter upp i tystnad och lögn. Mord på blanka dagen i folktätt område, fint väder, men inga vittnen överhuvudtaget. Ingen har sett Kevin som jag fattar det. Misär och missbruk.

Har någon sett filmen Eden lake?

Man får vibbar, riktigt dåliga vibbar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in